انتقاد از تلاش برخی افراد برای کاهش وظایف دستگاه‌ها درخصوص عفاف و حجاب
1398/07/01 - 11:24
تاریخ و ساعت خبر:
35192
کد خبر:

انتقاد از تلاش برخی افراد برای کاهش وظایف دستگاه‌ها درخصوص عفاف و حجاب

مدیر رصد و آمار زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کاهش دادن وظایف دستگاه‌ها موجب تضعیف سند عفاف و حجاب می‌شود، گفت: به جای کاهش وظایف، باید مسیر اجرایی شدن مصوبات این سند را آسان‌تر کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - پس از انتقادات فراوان در مورد عدم پیگیری شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد اجرای سند عفاف و حجاب و تصویب جزئیات این سند برای ترسیم مسیر دقیق اجرایی و ممانعت از بهانه‌تراشی دستگاه‌های اجرایی،‌ بررسی آن در دستورکار جلسه اخیر این شورا قرار گرفت.
در پیش‌نویسی که به عنوان جزئیات سند عفاف و حجاب توسط دبیرخانه شورا و با نظر بعضی از اعضا طراحی شده بود، در این جلسه مطرح شد و مصوبات جدیدی به سند عفاف و حجاب اضافه شد.
فرشته روح‌افزا مدیر رصد و آمار زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به این اتفاقات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه مصوبه قبلی شورا در خصوص عفاف و حجاب به دستور مقام معظم رهبری و همزمان با سخنان ایشان در رابطه با آسیب‌های اجتماعی توسط گروهی منتخب در شورای فرهنگی و اجتماعی اصلاح شده است، گفت: اصلاحاتی که برروی مصوبات قبلی انجام گرفت موجب شد، این سند با دقت بیشتر و خروجی مطلوب‌تری مطرح شود.
وی ادامه داد: قرار شد این مصوبات به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی بیاید و چکش‌کاری‌های نهایی بر روی آن انجام شود.
روح‌افزا خاطرنشان کرد: مقام رهبری معتقدند این مصوبه باید به طور کامل اجرا شود و نباید در اجرای آن تاخیری بیفتاد و از همین رو از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم که به صورت جدی مصوبات را اجرا کنند تا با ضعف بیشتری در مسأله عفاف و حجاب مواجه نشویم.
وی با بیان اینکه رئیس شورای عالی فرهنگی در جلسه اخیر با درایت پیش‌نویس جدید مطرح‌شده را به تصویب نرساند، گفت: اگر بر اساس مصوبه پیشنهادی جدید وظایف دستگاه‌ها را کم‌رنگ‌تر کنیم، ممکن است دوقطبی که رهبری به آن هشدار داده بودند در کشور ایجاد شود.
مدیر رصد و آمار زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر کشور و تاکید وی بر اهمیت مسأله عفاف و حجاب در کشور گفت: متاسفانه دستگاه‌هایی که متولی اجرای قوانین مربوط به عفاف و حجاب هستند در این زمینه فعالیت چشمگیری نداشته و به وظایفشان به درستی عمل نمی‌کنند، به همین دلیل نقاط ضعف زیادی در فعالیت‌هایشان دیده می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه باید در موضوع عفاف و حجاب با وحدت رویه عمل کنیم اظهار داشت: تصویب مصوبات جدید می‌تواند به این یک صدایی ضربه وارد کند.
روح‌افزا گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی تا به حال طبق منویات رهبری با مسائل فرهنگی برخورد داشته است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر هم با توجه به تاخیر اجرای سند عفاف و حجاب دشمنان نظام با کمک شبکه‌های تلویزیونی خارجی و پیاده‌نظامشان در شبکه‌های اجتماعی توانسته‌اند هجمه‌های سنگینی بر روی مسأله حجاب وارد کنند و متاسفانه برخی در داخل هم به این هجمه‌ها دامن می‌زنند.
مدیر رصد و آمار زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه تقلیل و کاهش دادن وظایف دستگاه‌ها موجب تضعیف سند عفاف و حجاب می‌شود، گفت: باید مسیر اجرایی شدن مصوبات این سند را آسان‌تر کنیم.
روح‌افزا اختلاف نظر در باره طرح‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی را با توجه به اعضای متعدد با دیدگاه‌های مختلف طبیعی دانست و گفت: اما اینکه هر کسی بخواهد طرح جدیدی ارائه دهد موجب معطل ماندن مصوبات می‌شود و این شرایط فضا را برای سوءاستفاده دشمنان هموار می‌کند وبا منویات رهبری که باید این مصوبات هرچقدر زودتر اجرایی شود در تضاد است.
انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
عفاف و حجاب، متولی عفاف وحجاب،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا