رشد ۴۰ درصدی آمار «اهدای عضو» در سال جاری
1398/07/07 - 14:58
تاریخ و ساعت خبر:
35302
کد خبر:

رشد ۴۰ درصدی آمار «اهدای عضو» در سال جاری

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: در سال جاری ۴۰ درصد آمار اهدای عضو افزایش پیدا کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در همایش روز جهانی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی اظهار کرد: جای خرسندی است که امروزه یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه اهدا و پیوند عضو هستیم.
وی با بیان اینکه تمامی پیوندهای عضو در کشور امکان پذیر است، تصریح کرد: اهمیت اهدای عضو در کشور به گونه‌ای است که برای زنده نگه داشتن یک انسان، هواپیماهای فالکون جت با حمایت وزارت بهداشت برمی‌خیزد تا عضوی را از شهری به شهر دیگر منتقل کند.
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: امروز با همت شما حرکت جمعی دیگری در کشور آگاهی رسانی می‌شود و دست یاری به سمت مردم دراز خواهیم کرد تا در شبکه ملی سلول‌های بنیادی اطلاعات سلولی خود را ثبت کنند و به این ترتیب زندگی‌های زیادی را نجات دهند.
شادنوش افزود: امروز بیش از ۲۴ نوع از این بیماریها در کشور ما قابل درمان است و یقین دارم که این امر با آگاهی رسانی میسر خواهد شد؛ همچنانکه در سال جاری با درخواستی که از هموطنان شد، ۴۰ درصد آمار اهدای عضو افزایش پیدا کرد .
وی خاطرنشان کرد: یقین دارم که در سال آینده کارهای بسیار بزرگتری نیز در حوزه سلول‌های بنیادی انجام خواهد شد، پیام ما بسیار روشن است و امیدوارم اصحاب رسانه و تریبون‌ها پیام ما را به خوبی به تمامی کشور منتقل کند.
فارس
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اهدای عضو,پیوند,درمان,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا