مبلغه دینی: حقایق دین اسلام باید به صورت صحیح در مجالس خانگی بیان شود
1398/07/14 - 08:10
تاریخ و ساعت خبر:
35484
کد خبر:
در ایام شهادت حضرت رقیه(س) و امام حسن مجتبی (ع) مطرح شد:

مبلغه دینی: حقایق دین اسلام باید به صورت صحیح در مجالس خانگی بیان شود

مبلغه دینی گفت: متاسفانه در حال حاضر مبلیغن براساس سلیقه بانی مجلس مطالب بیان می کنند و حقایق دین اسلام را به صورت صحیح بیان نمی کنند چراکه احکام را به صورت وارونه جلوه می دهند به همین دلیل مردم اطلاعات درستی از مبانی دینی ندارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - بتول غفوری مبلغه دینی در گفت‌وگو با خبرنگار طنین یاس با اشاره به بایدها و نبایدها در مجالس خانگی برای عزاداری امام حسین (ع) ، گفت: مبلغین در این مجالس باید مبانی فکری و انگیزه های قیام امام حسین (ع) را برای مخاطبین خود خوب تبین کنند.
این مبلغه خانم افزود: در مجالس سوگواری مبلغین و مخاطبین باید دارای اخلاص به امام حسین(ع) باشد متاسفانه در برخی از مجالس این اخلاص به علت چشم و هم چشمی کمرنگ شده است.
وی ، اظهار داشت: متاسفانه برخی از مبلغین دینی درباره ایدئولوژی و مبانی دینی اسلام اطلاعات لازم را ندارند و از نظر فکری دچار انحراف هستند از این رو باعث تساهل و تسامح در جوانان می شوند همچنین در این مجالس عرفان های کاذب رواج داده می شود گاهی مطالب و روایت های جعلی که دارای منبع و ماخذ واقعی نیستند در این مجالس بیان می شود به همین علت باید کنترلی از سوی واحد مربوط صورت گرفته شود تا به مخاطبان و عزاداران امام حسین (ع) خوراک فکری و ذهنی صحیح و درست داده شود.
غفوری با اشاره به محسنات این مجالس برای کودکان و نوجوانان افزود: در این مجالس اگر به شیوه درست به بیان مسایل دینی و اعتقادی پرداخته شود کودکان و نوجوانان با مبانی اعتقادی درست رشد و پرورش می یابند و واقع بیمه می شوند و این مجالس نقش زیادی در پایه ریزی فرهنگ و اعتقادات جامعه دارد و مانع آسیب ها و انحرافات اجتماعی در دوران رشد نوجوانانی خواهد شد.
وی تصریح کرد: وظیفه اصلی مجالس سوگواری امام حسین(ع) تبلیغ قرآن کریم است از این رو باید آموزش و تفسیر قرآن مجید مد نظر این مجالس باشد در واقع مشکل اصلی جوانان جامعه دور بودن از قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) است.
این مبلغه دینی عنوان کرد: باید مبلغین از مهارت و تخصص کافی برخوردار باشند متاسفانه دربرخی موارد برخی مبلیغن براساس سلیقه بانی مجلس مطالب بیان می کنند و حقایق دین اسلام را به صورت صحیح بیان نمی کنند احکام را به صورت وارونه جلوه می دهند.
انتهای پیام/.*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جلسات خانگی، عزاداری خانگی، جلسات عزاداری زنانه، حقایق اسلام، اصول دین
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا