سس‌های رنگارنگ سالاد؛ هر سلیقه، یک سس (قسمت اول)
1398/07/21 - 20:44
تاریخ و ساعت خبر:
35680
کد خبر:

سس‌های رنگارنگ سالاد؛ هر سلیقه، یک سس (قسمت اول)

درست کردن سس سالاد یکی از لذت بخش‌ترین مراحل تهیه سالاد است. انواع سس سالاد با توجه به نوع آن و همچنین سلیقه اعضای خانواده وجود دارد. سس‌های آماده فروشگاهی که در بطری عرضه می‌شوند، خیلی خوب هستند، اما ما به دنبال سسی خانگی و با طعم دلخواه خودمان هستیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - درست کردن سس سالاد یکی از لذت بخش‌ترین مراحل تهیه سالاد است. انواع سس سالاد با توجه به نوع آن و همچنین سلیقه اعضای خانواده وجود دارد. سس‌های آماده فروشگاهی که در بطری عرضه می‌شوند، خیلی خوب هستند، اما ما به دنبال سسی خانگی و با طعم دلخواه خودمان هستیم.
انواع سس سالاد مختلف و رنگارنگ برای میلیاردها سلیقه متفاوت
سالاد‌ها یکی از بخش‌های منوی غذایی ما هستند. آن‌ها گاهی در حکم یک همراه غذا هستند و گاهی هم خودشان یک وعده غذایی می‌شوند. گاهی با سبزیجات و سبک هستند و گاهی هم با پروتئین حیوانی و مقوی و سنگین. گاهی هم همراه سایر مواد مثل ماکارونی و پاستا یک غذای سالادی برای جمعیتی زیاد را فراهم می‌کنند. اما صرفنظر از اینکه چه نوع سالادی را درست می‌کنید، همه سالاد‌ها نیازمند سس هستند.
سس سالاد چندین کار انجام می‌دهد: به مواد طعم می‌دهد، اجزا را به هم می‌چسباند (مثل سالاد پاستا و اولویه) و باعث درخشش مواد سالاد می‌شود (مثل سالاد میوه). به هر روی برای درست کردن سس سالاد ما انتخاب‌های بسیاری داریم.
شما می‌توانید صد‌ها سس سالاد را با توجه به سلیقه خودتان درست کنید. انواع سس برای مصارف مختلف. بعد از درست کردن چندین و چند سالاد دیگر متوجه خواهید شد که چه موادی برای چه سالادی را با هم ترکیب کنید و سس مورد نظر را بسازید.
انواع سس سالاد مختلف و رنگارنگ برای میلیاردها سلیقه متفاوت
شاید بسیاری از شما بگویید وقتی سس بسته‌بندی شده در بطری هست چرا خودم را به زحمت بیندازم. من برای درست کردن سس سالاد در خانه چندین دلیل پیش روی شما می‌گذارم:
سس خانگی با ترکیبی انعطاف پذیر و کاملا مطابق سلیقه شما درست می‌شود.
در این سس‌ها خبری از ترکیبات نگهدارنده و نامناسب نیست.
طعم و میزان تندی و ترشی و نمک آن کاملا به اختیار شما اندازه می‌شود. بخصوص برای افرادی که بیماری خاصی دارند.
درست کردن آن لذت بخش است.
تنوع آن بسیار است. هزاران سس سالاد برای میلیارد‌ها سلیقه در سراسر کره زمین
تاریخچه سس سالاد
انواع سس سالاد مختلف و رنگارنگ برای میلیاردها سلیقه متفاوت
بابلی‌ها نزدیک به ۲۰۰۰ سال پیش از روغن و سرکه برای ریختن روی سبزیجات استفاده می‌کردند. مصریان سالادشان را با روغن، سرکه و ادویه‌های آسیایی طعم‌دار می‌کردند. طبق گفته‌ها مایونز ۲۰۰ سال پیش توسط یک نجیب زاده فرانسوی ابداع شد. کلمه سالاد هم از کلمه لاتین herba salta یا سبزیجات نمک زده می‌آید بنابراین به این نام است، چون سبزیجات معمولا با مقداری سس حاوی نمک مزه‌دار می‌شوند.
سس هزار جزیره از تکه‌های زیتون سبز، فلفل، خیارشور، پیاز، تخم مرغ پخته و سایر مواد خیلی ریز خرد شده مثل چند نوع سبزی معطر درست شده است. این سس به یاد هزاران جزیره در رودخانه سن لورن، نامگذاری شده است.
چند نکته مهم که باید بدانید
نقش سس خردل در سس سالاد
سس خردل در اغلب سس‌های سالاد استفاده می‌شود، چون در واقع به عنوان یک امولسیون کننده بین سرکه و روغن عمل می‌کند. سس خردل و سرکه را به آرامی بهم بزنید و روغن را در حین هم زدن به آرامی اضافه کنید. این کمک می‌کند که روغن از ترکیب سس جدا نشود.
مدت زمان نگهداری
معمولا نهایت عمری که یک سس سالاد می‌تواند داشته باشد، حداکثر ۲ هفته و آن هم در یخچال است.
شیوه نگهداری
انواع سس سالاد مختلف و رنگارنگ برای میلیاردها سلیقه متفاوت
آن‌ها را در شیشه‌های دردار و یا ظرف‌های واشردار نگهداری کنید تا هم طعم خود را حفظ کنند و هم خشک و خراب نشوند.
وسایلی که برای درست کردن سس سالاد نیاز دارید
برای درست کردن سس سالاد شما به چند کاسه با اندازه‌های مختلف، همزن سیمی، مخلوط کن یا غذاساز (بر حسب نوع سس)، چاقو برای گرفتن پوست لیمو و خرد کردن مواد سالاد و همچنین تخته آشپزخانه برای خرد کردن سبزیجات نیاز دارید. یک مخلوط کن کوچک مثل مخلوط کن هامیلتون که با حجم کم و برای مقادیر پایین طراحی شده، بخصوص برای انواع سس میوه بسیار مناسب است.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سس,رنگی,سالاد,خانگی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا