مسابقه تلویزیونی که هم مافیایی است و هم شک‌برانگیز!
1398/07/30 - 11:38
تاریخ و ساعت خبر:
35843
کد خبر:

مسابقه تلویزیونی که هم مافیایی است و هم شک‌برانگیز!

بهنام تشکر در شبکه سلامت مسابقه تلویزیونی را اجرا می‌کند؛ بازیگری که تاکنون پیشنهادات مختلفی را نپذیرفته و دلیل قبول کردن این اجرای تلویزیونی را بخاطر متفاوت بودن مسابقه "مافیا" عنوان کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - سابقه تلویزیونی "مافیا" با هدف افزایش قوه تشخیص و خانوادگی است؛ در آن فرد با آزمون و خطا سعی در شناسایی افراد دیگر می‌کند؛ در این بازی افراد به دو گروه مافیا و شهروندان تقسیم و نبرد میان دو گروه آگاه و ناآگاه شبیه‌سازی می‌شود؛ در این مسابقه افراد به صورت پنهانی تعیین نقش می‌شوند و اکثریت شهروند این فرصت را پیدا می‌کنند تا افراد مافیا را شناسایی و برای حذف آنها رأی دهند.
نمایی از مسابقه «مافیا» شبکه سلامت
بومی‌سازی بازی مشابه، هدف اصلی برنامه بوده و منتج به تولید 32 مسابقه جذاب در دکوری به مساحت 300 متر شد؛ این دکور بیشتر بر فضای نوری متمرکز شده و تغییرات نور باعث تغییر در فضای دکور می‌شود.
"بازی مافیا" از مدت‌ها پیش در میان جوانان رواج پیدا کرده بود با ورود به تلویزیون رنگ و بویی جدید پیدا کرد؛ حتی یکی از بینندگان این برنامه در اینستاگرام بازی مافیا نوشت: "بالاخره بعد از مدت‌ها مسابقه‌ای متفاوت دیدیم."
علاوه بر نظرات متنوع درباره مسابقه در طول پخش، بینندگان مرتباً نسبت به بازی شهروندان، مافیا، کارآگاه و پزشک نظر می‌دهند یا خوشحالی خود را از برد شهروندان و یا مافیا ابراز می‌کنند.
تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , مجریان تلویزیون ایران , بازیگران سینما و تلویزیون ایران , شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران , شبکه سلامت ,
به عنوان مثال یکی از بینندگان در طول پخش مسابقه چنین نوشت: "مافیا خیلی اصولی و درست بازی کرد و شهروندان به دکتر و کارآگاه باختند."
بهنام تشکر برای اولین‌بار به عنوان مجری در برنامه‌های تلویزیونی حضور پیدا کرده است و مسابقه‌ای را اجرا می‌کند که به تعبیر تهیه‌کننده این برنامه تنها بعد از یک هفته پخش، نظرات جوانان در فضای مجازی را به خودش جلب کرد.
این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در پاسخ به این سؤال که چطور شد اجرای مسابقه تلویزیونی "مافیا" را پذیرفت به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت:‌ جالب است بدانید که مسابقه‌ای در تلویزیون نبوده که به من پیشنهاد اجرای آن نشده باشد؛ نه تنها مسابقه که برخی از برنامه‌ها هم به بنده پیشنهاد دادند تا مجری آن برنامه‌ها باشم؛ از برنامه "پنج ستاره"، "کتاب باز" و "کودک‌شو" گرفته تا خارج از تلویزیون، اختتامیه جشنواره فیلم فجر که هیچ‌کدام را نپذیرفتم. از آنجائیکه این بازی "مافیا" جذاب است و تقریباً بازی‌هایی که در شبکه‌های بزرگ دنیا از آسیا تا آمریکای لاتین پخش می‌شود به ندرت مسابقه‌ای همچون "مافیا" ساخته و دیده شده است.
وی تأکید کرد: یکی از دلایلی که اجرای مسابقه "مافیا" را پذیرفتم چون ایده‌اش جدید و خلاقانه بود و واقعاً می‌توان گفت جنس واقعی‌اش مسابقه است. بازی که دیده نشده و جالب است متوجه شدیم که بازی "مافیا" را در شهرستان‌ها انجام می‌دهند و البته همواره به این نکته فکر می‌کردم اگر روزی قرار باشد اجرای برنامه یا مسابقه‌ای را بپذیرم آن اجرا، متفاوت باشد.
بازیگر سریال "ساختمان پزشکان" در خصوص این بازی افزود: مسابقه "مافیا" بازی به شدت فکری و شک‌برانگیز است؛ تمامی این عوامل و دلایل باعث شد مجری این مسابقه تلویزیونی باشم و از این انتخاب و عهده‌داری این مسئولیت، نه تنها پشیمان نیستم بلکه خیلی خوشحالم.
وی در پاسخ به این سؤال چرا دیگر اجراها را نپذیرفتید، خاطرنشان کرد: احساس می‌کنم جایم آنجاها نبود که بخواهم اجرای مسابقه و یا برنامه‌ای داشته باشم! من به اجرای تلویزیونی اینطور نگاه نمی‌کنم که میان بازیگران و مجریان وجه تمایزی قائل شوم و دسته‌بندی کنم که بازیگر مجری یا مجری بازیگر! جوّی که ایجاد می‌کنند بازیگران مجری شدند و مجریان بازیگر شدند یا تئاتری‌ها می‌گویند بازیگران سینما به تئاتر آمدند؛ من اعتقاد دارم هرکسی در زندگی خودش هر تجربه‌ای انجام دهد و آن کار را تجربه کند کسی نمی‌تواند جلویش را بگیرد. این جوّها و حرف و حدیث‌ها را نمی‌پذیرم و لزومی نمی‌بینم بابت کاری که بر روی آن اشراف دارم و انجام می‌دهم به کسی پاسخ دهم.
بهنام تشکر در خصوص جذابیت‌های مسابقه "مافیا" تأکید کرد: بسیاری از نام مسابقه، جذب تماشایش می‌شوند چون نام "مافیا" هم برایشان جذابیت دارد. من خیلی کمک آنچنانی به روند تولید و ساختار برنامه نداشتم، چون بازی "مافیا" قوانین خودش را دارد و خود "افشین اربابی" کارگردان برنامه، فضای ساخت و تولید مطلوبی را رقم زد؛ من تنها کاری که انجام دادم بعضی مواقع در زمان رأی دادن شرکت‌کننده‌ها، شک و شبهه می‌اندازم تا حساسیت مسابقه بالا برود؛ شک بالا می‌رود و در مرحله آخر که قرار است یک شهروند با یک شهروند یا مافیا دست بدهد، سعی می‌کنیم استرس و التهاب بازی را زیادتر کنیم.
وی در پاسخ به این سؤال که مشکلی نداشتید این مسابقه را در شبکه سلامت اجرا کنید، افزود: خیلی برایم شبکه مهم نبود و بازی "مافیا" برایم اهمیت داشت؛ شبکه نسیم هم در ابتدای تولد و چند صباحی بعد از تولید چندین برنامه، کسی نگاه نمی‌کرد و همان موقع‌ها به من پیشنهاد اجرا در همان شبکه شد؛ آرام آرام مخاطب خودش را پیدا کرد و به نظر می‌رسد با پخش "مافیا" تعداد بینندگان شبکه سلامت هم بالا رفته است.
بهنام تشکر در پاسخ به این سؤال که آیا کم‌کاری‌اش در تلویزیون به فقدان فیلمنامه‌ها و اتفاقات نمایشی جذاب برمی‌گردد، گفت: یکی از دلایل اصلی کم‌کاری در تلویزیون حتماً این است که کارها جذبم نمی‌کند. در این دو سه سال اخیر تئاتری داشتم به نام "نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی" که روی صحنه می‌رفت. مسابقه "مافیا" را اجرا کردم؛ سریال "وارش" که در ابتدا نامش "بهترین سال‌های زندگی ما" بود را آماده نمایش دارم که بعد از سریال "فوق‌لیسانسه‌ها" روی آنتن خواهد رفت.
او در پایان به این نکته اشاره کرد که در سریال جدید سعید سلطانی که نامش «بوم و بانو» است در کنار مسعود رایگان که ایفاگر نقش "تیمسار افشار" است نقش "سرهنگ سپنتا" را برعهده دارد. این مجموعه تلویزیونی از شهریورماه کلید خورده و در بیش از 150 لوکیشن اصلی و فرعی تصویربرداری می‌شود. "بوم و بانو" به قلم شعله شریعتی و اعظم بهروز عاشقانه‌ای در هزار توی تاریخ است که در 35 قسمت برای پخش از شبکه دو سیما تولید می‌شود. قصه این سریال در دوره پهلوی اول روایت می‌شود و بزنگاهی است از تلاقی عشق، سیاست و مذهب.
تسنیم
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مسابقه,تلویزیونی,مافیا,بهنام تشکر
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا