انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید (قسمت هشتم : سوپ پاییزی هویج و گشنیز )
1398/08/20 - 21:19
تاریخ و ساعت خبر:
36085
کد خبر:

انواع سوپ پاییزی که در این فصل سال می‌توانید درست کنید (قسمت هشتم : سوپ پاییزی هویج و گشنیز )

فکر کردن به اینکه فصل پاییز زمان برداشت میوه‌های همچون انار و پرتقال و سبزیجاتی مثل کدو حلوایی، شلغم، چغندر و کلم است، شما را تشویق می‌کند تا سوپ‌های پاییزی مورد علاقه‌تان را بپزید. ما لیستی از سوپ‌های خوش‌طعم این فصل را برای شما تهیه کرده‌ایم، در ادامه با ما همراه باشید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - روش‌های زیادی برای گرم نگه داشتن بدن در پاییز وجود دارد، مثل سوئیشرت، پتو و دمنوش، اما ما فکر می‌کنیم درست کردن سوپ پاییزی خوشمزه‌ترین روش برای یک خلوت گرم و دنج است. هیچ موقع از سال به اندازه این فصل نمی‌توان از سوپ‌های دلپذیر لذت برد.
فکر کردن به اینکه فصل پاییز زمان برداشت میوه‌های همچون انار و پرتقال و سبزیجاتی مثل کدو حلوایی، شلغم، چغندر و کلم است، شما را تشویق می‌کند تا سوپ‌های پاییزی مورد علاقه‌تان را بپزید. انواع سوپ‌های کدو حلوایی، سوپ کدو تنبل، سوپ شلغم، سوپ گوجه و ریحان، سوپ جوجه و سوپ جو مشهورترین سوپ‌های این فصل هستند.
سوپ پاییزی هویج و گشنیز
سوپ هویج و گشنیز یک سوپ کلاسیک برای این فصل است. این سوپ تندی خود را از هالوپینو و شیرینی را از هویج‌های برشته دارد. مقدار کافی از گشنیز به آن طعمی عالی می‌دهد که با خوردن هر قاشق از آن از این طعم لذت خواهید برد. رنگ آن هم به واسطه وجود ماده نارنجی رنگ هویج که با رنگ سبز ترکیب می‌شود، ظاهری فوق العاده دارد که برای هر کسی جذاب است.
مواد لازم برای ۶ نفر
هویج: ۸۰۰ گرم، خرد شده به قطعات ۲ سانتی
روغن زیتون فوق بکر: ۴ قاشق غذاخوری
پودر تخم گشنیز: ۱ قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده: به میزان لازم
پیاز قرمز: ۱ عدد، خرد شده
سیر: ۲ حبه، ریز شده
هالوپینو: ۱ عدد، ریز خرد شود
برگ گشنیز تازه: ۱/۴ پیمانه (فشرده در پیمانه) به اضافه ساقه‌ها
آب سبزیجات: ۶ پیمانه
فلفل قرمز خرد شده: به اندازه بین دو انگشت
برش‌های لیمو: برای تزئین
طرز تهیه:
۱. فر را با حرارت ۲۱۰ درجه سلسیوس گرم کنید. روی هویج‌ها، ۲ قاشق غذاخوری روغن، تخم گشنیز، نمک و فلفل بریزید و آن‌ها را به صورت یک لایه توی سینی فر بچینید. آن‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در فر برشته کنید تا نرم شوند.
۲. داخل قابلمه سوپ روی حرارت متوسط، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید. پیاز قرمز را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود یعنی حدود ۵ دقیقه.
۳. سیر، هالوپینو و ساقه گشنیز را اضافه کنید. آن‌ها را تفت داده و بپزید تا عطر آن‌ها بلند شود؛ حدود ۱ دقیقه این کار را انجام دهید.
۴. آب سبزیجات، برگ گشنیز و فلفل قرمز خرد شده را اضافه کرده و هویج‌های برشته را هم به آن بیفزایید. بگذارید قابلمه به جوش آید. سپس حرارت را کاهش دهید و به مدت ۱۵ دقیقه قل بدهید.
۵. با استفاده از گوشتکوب برقی یا مخلوط کن، سوپ را کاملا پوره کنید تا صاف و یکدست شود. اگر از مخلوط کن استفاده می‌کنید، هر بار دقت کنید. موقعی که مواد را در مخلوط کن می‌ریزید، یک دستگیره پارچه‌ای را روی درب مخلوط کن بگذارید و بعد با دست‌تان نگه دارید، سپس مواد را پوره کنید. موقع باز کردن درب آن هم دقت کنید، چون با برداشتن درب مقداری بخار از آن بلند می‌شود.
۶. روی سوپ پوره شده را با گشنیز تزئین کنید و با برش‌های لیمو سرو کنید.
برترین ها
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سوپ,پاییزی,آشپزی,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا