نفر سوم در کجای زندگی سالم و عاطفی زوج جای می‌گیرد؟/ ازدواج‌های مجدد، زیاده‌خواهی است
1398/08/14 - 10:23
تاریخ و ساعت خبر:
36124
کد خبر:
ذوالقدر با انتقاد از چندهمسری:

نفر سوم در کجای زندگی سالم و عاطفی زوج جای می‌گیرد؟/ ازدواج‌های مجدد، زیاده‌خواهی است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که برگزاری کارگاه‌های ترویج چند همسری ثمری جز سست کردن ارکان و بنیان و خانواده و بدبین کردن جوانان و ایجاد مفسده ندارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش‌ به انتشار آگهی کارگاه‌های آموزشی ویژه خانواده‌های چندهمسری گفت: در زمان حساسی که همه در تلاش هستیم تا جوانان را به ازدواج و تشکیل زندگی سالم تشویق کنیم و همواره به دنبال طرح‌ها و تسهیلاتی جهت هموار کردن این مسیر هستیم به ناگاه با موضوعات عجیبی که بیشتر سدِ راه و سرعت گیرِ روند سالم این برنامه‌ریزی‌ها هستند مواجه می‌شویم که مشخص نیست چه کسانی متولی آن هستند که با هیچ چارچوبی در زندگی امروز جای نمی‌گیرند و تأسف بارتر آنکه به اسم مذهب و دین، ترویج می‌شود و لذا سبب می‌شود، جوانان از دین زده شوند و بساط امور پُرعارضه‌ای چون ازدواج سفید و روابط خارج از ازدواجِ جوانان گسترده شود.
وی افزود: به راستی، نفر سوم در کجای زندگی سالم و عاطفی یک زوج جای می‌گیرد و فرزندان در این زندگی از چه نشاط و آرامش و سلامت روانی برخوردار خواهند بود؟! تجاربی که وجود داشته است حاکی از چه نکته مثبت و سازنده‌ای در این نوع ازدواج‌ها و چندین همسری است؟ ازدواج‌های مجدد، امروزه، حاکی از زیاده‌خواهی است و در انحراف از مسیر اصلی زوجیت اتفاق می‌افتد و برای توجیه، هیچ پوششی بهتر و مظلوم‌تر از شرع پیدا نمی‌کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز که اشراف کامل به مسائل روز و جامعه دارند در این خصوص فرموده‌اند که مستحب بودن تعدد زوجات را قبول ندارم. معظم‌له، حتی از این هم فراتر فرمودند که آقایان حتی نباید به شوخی درباره تعدد زوجات حرف بزنند، چرا که باعث دلسردی خانم‌ها می‌شود. این علاوه بر مخالفت صریح رهبری با چنین پدیده‌ ناپسندی، حکایت از تاثیر منفی چنین رفتارهایی بر روح و روان جامعه و دختران و زنان جامعه است.
ذوالقدر در پایان گفت: بهتر است این افراد که به اسم دلسوزی برای تجرد دختران، به دنبال قیل و قال‌های بی‌سرانجامند، وقت خود را در جهت تشویق به ازدواج جوانان مجرد و تحکیم بنیان خانواده مصروف دارند که این امور عجیب پیشنهادی و برگزاری کارگاه های خاصِ برای آن، ثمری جز سست کردن ارکان و بنیان خانه و خانواده و بدبین کردن جوانان و ایجاد مفسده، نخواهد داشت.
ایسنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زندگی سالم,عاطفی,ازدوادج,چند همسری,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا