نام گذاری هفته وحدت ابتکاری اسلامی و وحدت آفرین از سوی مقام معظم رهبری
1398/08/20 - 09:46
تاریخ و ساعت خبر:
36282
کد خبر:
خاطره مقام معظم رهبری از نام گذاری هفته وحدت

نام گذاری هفته وحدت ابتکاری اسلامی و وحدت آفرین از سوی مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری در خاطره ای پیرامون نام گذاری هفته وحدت، می فرمایند: من آنجا - بلوچستان- تبعیدی بودم، دستگاه‌ها نمی خواستند بگذارند تلاشی از سوی ما انجام بگیرد؛ اما در عین حال ما گفتیم بیایید کاری کنیم که یک نشانه‌ای از اتحاد شیعه و سنی را در این شهر نشان بدهیم؛ که این مساله‌ هفته‌ وحدت - ولادت نبی اکرم در ۱۲ ربیع‌الاول به روایت اهل سنت و در ۱۷ ربیع‌الاول به روایت شیعه آن روز به ذهن ما رسید و در ایرانشهر آن را عمل کردیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - ایده‌ نام‌گذاری هفته‌ای به‌نام وحدت برخلاف آنچه در برخی منابع آورده شده است، مربوط به دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیست. آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی ۲۵ مهر ۱۳۹۰ خورشیدی در ارتباط با چگونگی این نام‌گذاری پیش از انقلاب می فرمایند: یکی از ابزارهای همیشه مورد استفاده‌ دشمنان ملت های مسلمان برای اختلاف، مساله‌ اختلافات مذهبی، شیعه و سنی و از این قبیل بوده. دعوا درست کنند، اختلاف ایجاد کنند، برادران را به جان هم بیندازند، اختلافات را بزرگ کنند، برجسته کنند، موارد اشتراک و اتحاد را ضعیف کنند، کمرنگ کنند، یک چیز کوچک را بزرگ کنند، برجسته کنند؛ این همه نقاط اشتراک را که بین برادران سنی و شیعه هست، کوچک کنند، ضعیف کنند؛ این کاری است که دائم انجام گرفته است، الان هم دارد انجام می گیرد. جمهوری اسلامی از اولین روز در مقابل این توطئه ایستاده است؛ علت هم این است که ما ملاحظه‌ کسی را نمی کنیم.

این عقیده‌ ماست. قبل از اینکه نظام اسلامی تشکیل بشود، برادران ما، بزرگان نهضت، بزرگان مبارزه‌ انقلابی در آن روز که هنوز خبری از حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی نبود در جهت وحدت شیعه و سنی تلاش می کردند. من خودم در بلوچستان تبعید بودم. از آن زمان تا حالا با علمای سنی حنفی شهرهای بلوچستان ایرانشهر و چابهار و سراوان و زاهدان با آنهایی که بحمدالله زنده هستند، رفیقیم، نزدیکیم، صمیمی هستیم. من آنجا تبعیدی بودم، دستگاه‌ها نمی خواستند بگذارند تلاشی از سوی ما انجام بگیرد؛ اما در عین حال ما گفتیم بیایید کاری کنیم که یک نشانه‌ای از اتحاد شیعه و سنی را در این شهر نشان بدهیم؛ که این مساله‌ هفته‌ وحدت - ولادت نبی اکرم در ۱۲ ربیع‌الاول به روایت اهل سنت و در ۱۷ ربیع‌الاول به روایت شیعه آن روز به ذهن ما رسید و در ایرانشهر آن را عمل کردیم؛ یعنی از ۱۲ تا ۱۷ جشن گرفتیم. این یک فکر عمیقی بوده است، مال امروز و دیروز نیست.
منبع: روایت تاریخی. پایگاه اطلاع ‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت ‌الله ‌العظمی سیدعلی خامنه ‌ای.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
هفته وحدت، مقام معظم رهبری، دوران تبعید در بلوچستان
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا