تحریم فضا را برای کارآفرینان باز کرد/ وام بدون وثیقه برای کارآفرینان برتر
1398/08/20 - 16:26
تاریخ و ساعت خبر:
36295
کد خبر:

تحریم فضا را برای کارآفرینان باز کرد/ وام بدون وثیقه برای کارآفرینان برتر

معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به تسهیلات بدون وثیقه برای کارآفرینان برتر گفت:کارآفرینان برتر کارت های طلایی و نقره ای دریافت می کنند و در قالب آن می توانند از حمایت های مختلفی استفاده کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - عیسی منصوری در نشست خبری برگزاری مراسم هفته جهانی کارآفرینی که در محل وزارت کار برگزار شد با اشاره به اینکه خوشحالم که در سال های اخیر اتفاقات خوبی در حوزه کارآفرینی رخ داده است گفت: یکی از موضوعات مهم طی سال های اخیر مواجهه با امر تحریم بود که بنگاه های اقتصادی میدان بازی برای فعالیت نداشتند اما خوشبختانه کارآفرینان توانستند فعالیت های خوبی داشته باشند. همین موضوع باعث شد که رویکردها معطوف به شخص کارآفرین باشد.
وی ادامه داد: در همین راستا مصوبه ای در حوزه حمایت از کارآفرینان پیشرو توسط دولت در دستور کار قرار گرفت که فرآیند تصویب خود را طی می کند. در قالب این مصوبه برای کسانی که در فرآیند انتخاب کارآفرین برتر به عنوان برگزیده انتخاب می شوند تسهیلات بانکی و همچنین غیربانکی در نظر گرفته شده است.
منصوری ادامه داد: در قالب تصویب نامه حمایت از کارآفرینان پیشرو برای اولین بار برای کسانی که به عنوان کارآفرین پیشرو و برتر انتخاب می شوند کارت های طلایی و نقره ای صادر می شود که در قالب آن کارآفرینان می توانند بدون وثیقه و ضمانت از تسهیلات بانکی بهره مند شوند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار با بیان اینکه حمایت از کارآفرینان صرفاً به تسهیلات بانکی ختم نمی شود اظهار داشت: این افراد می توانند از حمایت هایی مانند استفاده از خط سبز گمرک و شرکت در رویدادهای بین المللی بهره مند شوند. همچنین شرکت هایی که از حضور کارآفرینان برتر بهره مند می شوند نیز مشمول مزیت هایی از جمله حضور در عرصه های بین المللی خواهند شد.
وی با بیان اینکه امسال کسانی که در جشنواره ملی کارآفرینان برتر به عنوان کارآفرین پیشرو معرفی می شوند می توانند از این مزیت ها بهره مند شوند گفت:کارآفرینان پیشرو در سطح ملی ده نفر و در هر استان نیز به همین میزان و در قالب جشنواره های کارآفرینان برتر ملی انتخاب می شوند.کارآفرینانی که به عنوان کارآفرین برتر در سال های گذشته انتخاب شده اند هم می توانند از این مزیت ها استفاده کنند.
منصوری با بیان اینکه برای برای شناسایی کارآفرینان پیشرو یک سامانه اختصاصی راه اندازی شده است گفت: این سامانه کمک می کند تا افراد در یک فرآیند فنی و دور از فرصت طلبی انتخاب شوند.
وی با اشاره به راه اندازی بنیاد ملی توسعه کارآفرینی در حوزه دیجیتال بیان کرد: علاوه بر این در حوزه شکوفایی عرصه کارآفرینی و در راستای نهادسازی برای این امر مهم اقداماتی صورت گرفته که اخیرا در همین راستا بنیاد ملی توسعه کارآفرینی «در حوزه تولید محتوای دیجیتال» راه اندازی شده و هفته آینده نیز قرار است بنیاد ملی توسعه کارآفرینی در حوزه «بلاک چین» راه اندازی شود که در این قالب به جای حمایت از کارآفرینان پس از اجرای ایده و راه اندازی کسب و کار در زمان ارائه ایده و پیش از راه اندازی کسب و کار از آنها حمایت می شود و زمینه حمایت از کارآفرینان در قالب پلتفرم های پیش بینی شده فراهم خواهد شد تا کارآفرین بتواند ایده خود را به مرحله اجرا برساند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با تاکید بر اهمیت کارآفرینی از دوران کودکی گفت:کارآفرینی از سنین کودکی شروع می شود که در این زمینه در راستای فرهنگ سازی موضوع کارآفرینی در گروه سنی کودک نیز اقداماتی با مشارکت دستگاه ها صورت گرفته و همین طور در گروه سنی نوجوانی و جوانی اقدام به راه اندازی باشگاه کارآفرینی نوجوان و جوان شده است که توسعه این نهادسازی ها ادامه دار خواهد بود.
منصوری با انتقاد از قوانین فعلی حاکم بر حوزه کارآفرینی در کشور افزود: آنچه تاکنون در حمایت از کارآفرینان امضا شده در قالب مصوبات و قواعد فعلی بوده و در همین زمینه یکی از نیازمندی های مهم کشور در حوزه اصلاح و تنقیح قوانین در حوزه کارآفرینی است. متأسفانه از نظر ما هنوز قواعد بازی در حوزه کارآفرینی تغییر نکرده است.
معاون توسعه کارافرینی با اشاره به ارتقا شاخص کارآفرینی ایران در منطقه با سه رتبه صعود از 14 به 11 و همچنین با 13 رتبه صعود در رتبه جهانی به 72 گفت: آنچه تاکنون در حوزه کارآفرینی صورت گرفته منوط به اقدامات و سیاست های جاری کشور و در حد قواعد و مقررات بوده است و هیچ اتفاقی ناشی از حمایت قانونی صورت نگرفته است.
* اختصاص 360 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به مناطق سیل زده
معاون وزیر کار از ابلاغ اختصاص 360 میلیارد تومان تسهیلات به 4بانک عامل در طرح اشتغال روستایی برای شهرستانهای سیل زده و آسیب دیده خبر داد.
منصوری گفت: امروز وزیر کار پرداخت مبلغ 360 میلیارد تومان تسهیلات به بانکهای چهارگانه در طرح اشتغال روستایی را ابلاغ کردند تا این منابع به صورت اختصاصی در اختیار طرح ها و شهرستانهای سیل زده و آسیب دیده قرار گیرد.
وی افزود: در زلرله اخیر هم مانند زلزله گذشته و حادثه سیل بلافاصله به همه نیروهای کار مشمول قانون کار که دچار آسیب شده و کارگاه هایشان خسارت دیده بود مقرری بیمه بیکاری پرداخت شد.
منصوری افزود: سال گذشته 600 میلیارد تومان از منابع داخلی وزارت کار به زلزله اختصاص یافت و دستگاه های دیگر مثل وزارت کشور و کشاورزی هم کمک های بلاعوض داشتند.
تسنیم
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تحریم,کارآفرینی,وام,تسهیلات,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا