کولبری برخی از فارغ‌التحصیلان فوق‌لیسانس و دکترا
1398/08/20 - 18:54
تاریخ و ساعت خبر:
36306
کد خبر:

کولبری برخی از فارغ‌التحصیلان فوق‌لیسانس و دکترا

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از نبود تحقق وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور، فقر و فلاکت را عاملی برای ناامیدی جوانان منطقه محروم و فراموش‌شده دانست و تاکید کرد: فارغ‌التحصیلان دکترا از دانشگاه‌های معتبر در کردستان کولبری می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از نبود تحقق وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور، فقر و فلاکت را عاملی برای ناامیدی جوانان منطقه محروم و فراموش‌شده دانست و تاکید کرد: فارغ‌التحصیلان دکترا از دانشگاه‌های معتبر در کردستان کولبری می‌کنند.
به گزارش خانه ملت، سیداحسن علوی، در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۰ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود نام و یاد شهدای گرانقدر اسلامی و امام شهدا را گرامی داشت و گفت: ماه ربیع اول و هفته اول یادآور میلاد آخرین رسول خدا و پیامبر صلح و دوستی است که به حقیقت ایامی پر فروغ برای عمل به سیره آن مقام آسمانی بوده و بی‌تردید هفته دولت که از یادگاران حضرت امام خمینی (ره) است، نماد پیام صلح و دوستی برای پیروان راستین و حقیقی دین و مکتب انسان‌ساز اسلام است.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، در ادامه میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت را به همه مسلمین جهان تبریک گفت.
وی تصریح کرد: طی روز‌های اخیر شاهد بودیم که متاسفانه بار دیگر به دلیل وقوع زلزله بخشی از ایران عزیزمان در آذربایجان شرقی، مردم دچار خسارت شدند و چند هموطن نیز جان خود را از دست دادند، جای دارد در اینجا با خانواده این عزیزان از طرف خود و مردم بزرگوار کردستان ابراز همدردی کنم و امیدوارم مسئولان با تمام توان به فکر جبران خسارت وارد شده باشند تا بخشی از آلام آن‌ها تسکین یابد.
علوی یادآور شد: فرصت را مغتنم می‌شمارم معطوف به رفتار‌ها و شعار‌های جنجال‌خیز در مسابقه فوتبال شهر تبریز که دو هفته قبل اتفاق افتاد، اعلام کنم، مردم کردستان هرگز بر یاد اقلیت وابسته به بیگانگان که پرچم کشور دیگری را بجای پرچم پر افتخار کشورمان برافراشته‌اند و شعار‌های ساختارشکنانه سر دادند به حساب مردم آذربایجان نمی‌نویسند، لذا تردیدی نیست گسیل گروه‌های امداد و سیل پیام‌های همدردی مردم کردستان و دیگر ایرانیان با هموطنان آذری موید این ادعاست.
آقای رئیس جمهور، قبل از سفر به کردستان وعده‌های انتخاباتی خود را مرور کنید
وی خطاب به رئیس جمهور، افزود: طبق اطلاع در ادامه بازدید‌های ادواریتان احتمالا به استان کردستان هم سفر خواهید کرد پیشنهاد می‌کنم قبل از عزیمت به کردستان و دیدار با مردم رنج‌کشیده آن استان، مروری بر وعده‌های انتخاباتی و بازخوانی عملکرد دولت تدبیر و امید در کردستان را مدنظر قرار دهید، چنانچه استحضار دارید از همان ابتدای انتخابات ریاست جمهوری با دادن وعده‌های بسیار به مردم کشور به خصوص ملت کرد کوشیدید دل و رای آن‌ها را در دو انتخابات پیاپی به دست آورید.
علوی اظهار کرد: دادن وعده‌هایی، چون عملیاتی کردن منشور حقوق شهروندی، شایسته سالاری، افزایش استفاده از نخبگان، فارغ‌التحصیلان و گروه‌های مختلف مذهبی و قومی از جمله وعده‌های دولت تدبیر و امید بود، اکنون بعد از گذشت ۶ سال از این دولت و در حالی که در هر دو انتخابات رای کرد‌ها و اهل سنت کشور در پیروزی آقای روحانی نقش کلیدی و حیاتی ایفا کرد ملاحظه کنید چقدر از آن وعده‌ها عملیاتی شد.
وی افزود: چرا پس از ۶ سال دولت شما هنوز یک کرد اهل سنت در کابینه شما چه در قامت وزیر یا معاون رئیس جمهور حضور ندارد و اصولا چنین طیف و ایده‌ای اصلا از سوی شما و اعضای دولت مطرح نشد؟ چرا حتی در سطح پایین‌تر و در میان معاونان وزرا و مدیران کل کشور به این وعده‌ها عمل نکردید؟ ما طی این سال‌ها فقط یک معاون وزیر کرد آن هم در وزارتخانه غیراستراتژیک تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم که متاسفانه برغم عملکرد قابل قبول حضور وی را نیز برنتافت.
علوی عنوان کرد: چرا در سطح شرکت‌های بزرگ و هلدینگ‌‎های مختلف هیچ نشانه‌ای از وفای به وعده‌های رنگارنگ انتخاباتی شما دیده نشد، اما برعکس بسیاری از نزدیکان شما اعم از نزدیکان حزبی و باندی در منصب و گلوگاه بسیاری از مراکز اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و سیاستگذاری کشور حضور دارند؟
وی افزود: جناب آقای رئیس جمهور واقعا این گونه خواستید اصل شایسته سالاری و استفاده از جوانان برومند، تحصیلکرده و خوش فکر را عملیاتی کنید؟ چرا با چنین رویکردی باعث یاس و ناامیدی این همه نیروی مخلص، وطن‌پرست و متخصص و تحصیلکرده شدید؟ چرا باید در استانی که بنده و ۵ نفر از دیگر نمایندگان بر آن نمایندگی می‌کنیم جوانان پر استعداد و خلاق نظیر نخبه ریاضی مریوان مجبور شود جلای وطن کند و آنگاه مشاهده کنیم وی برجسته‌ترین مدال جهانی را در زمینه ریاضی در کشور و دانشگاه خارجی باید کسب کند.
علوی گفت: چرا باید در ۶ سال اخیر تعداد جوانان تحصیلکرده کرد که به دلیل فقدان سرمایه‌گذاری شرایط کار می‌بایست بیکار که چه عرض کنم بلکه برای کولبری به صد‌ها خطر تن دهند و هر روز تعداد بیشتری از فارغ‌التحصیلان ما با داشتن مدارج عالی حتی در سطح فوق لیسانس و دکترا از بهترین دانشگاه‌های کشور به کوره راه‌های پر خطر و کوهستان‌های صعب‌العبور اضافه شوند تا شاید لقمه نانی با هزاران مشقت و خطر و از دست دادن جان بر سر سفره خانواده بیاورند و آن‌ها که آهی ندارند تا با ناله سودا کنند ناگزیر و از فرط فقر و تنگ دستی در جایی، چون نایسر سنندج منطقه محروم و فراموش شده دست به خودکشی و حرکت انتحاری بزنند، کما اینکه در هفته گذشته متاسفانه ۶ جوان دست به چنین اقدامی زدند به راستی این تاوان اعتماد و صداقتی است که جوانان کرد باید بپردازند تا میخی بر تابوت باور مردم به عدالت شود.
وی بیان کرد: جناب آقای دکتر روحانی سوالات و چرا‌های بیشماری مطرح است که ساعت‌ها وقت می‌خواهد تا بازگو کنم، اما به دلیل ضیق وقت به آن‌ها نمی‌پردازم، به راستی وقت آن نرسیده به خود بیایید و حداقل در این دو سال باقی مانده از عمر دولتتان به بخشی از وعده‌های پرطمطراق عمل کنید. این مسئولیت شما است و نمی‌توانید از زیر آن شانه خالی کنید. شما باید به یک یک آحاد ملت پاسخگو باشید و ما نیز به عنوان نمایندگان مجلس قطعا قاطعانه‌تر از گذشته پیگیر مطالبات به حق مردم از جمله مردم شریف و صبور کردستان خواهیم بود.
علوی گفت: در پایان ناگزیرم از مباحثی، چون شاخص فلاکت و فقر چند بُعدی، عدم بهره‌مندی از سهم سرمایه‌گذاری خارجی، وضعیت نابسامان محیط کسب و کار، نرخ تورم و بیکاری و کاهش تسهیلات بانکی به نسبت بسیاری از استان‌های دیگر کشور و نامشخص بودن تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی بیشتر اداره‌های کردستان عبور کنم و آن را به زمان دیگر موکول کنم.
وضعیت اسفناک آب شرب در غالب شهر‌های کردستان به قصه پر غصه تبدیل شده است
این نماینده مردم در مجلس دهم، در تذکر به وزیر نیرو خاطرنشان کرد: اعتراض شدید مردم کردستان و انعکاس آن توسط رسانه‌های محلی در مورد وضعیت اسفناک آب شرب در غالب شهر‌های کردستان به قصه پر غصه‌ای تبدیل شده و هر روز موج جدیدی از اعتراض‌ها به گوش می‌رسد، شما در برابر سلامت آب شرب مردم مسئول هستید و این سوء مدیریت در شرکت آبفای شهر کردستان به هیچ وجه قابل تحمل نیست، لطفا در این مورد با تعجیل اقدام فرمایید.
نبود تامین مواد اولیه قیر باعث تعطیلی پروژه‌های راهسازی در کشور شده است
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین در تذکر به وزیر نفت تاکید کرد: عدم تامین مواد اولیه قیر، احتکار یا صادر کردن آن موجب کمبود شدید قیر و تعطیلی پروژه‌های راهسازی در کشور شده است، چرا فکری به حال این وضعیت نابسامان نمی‌کنید، آیا بهتر نیست بجای دلسوزی به حال کشور‌های همسایه به فکر داخل کشور باشید؟
تابناک
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کولبری,فوق لیسانس,دکترا,دانشگاه,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا