دبیر سابق انجمن گفتاردرمانی ایران گفت: اخیراً در یکی از برنامه‌‌های تلویزیونی، روشی غیرعلمی تحت عنوان درمان قطعی لکنت زبان ارائه شد! ادعای هرگونه درمان قطعی برای لکنت زبان از سوی متخصصان وزارت بهداشت مردود اعلام شده است." />
موثرترین راه برای درمان
1398/08/27 - 09:28
تاریخ و ساعت خبر:
36435
کد خبر:

موثرترین راه برای درمان "لکنت زبان" چیست؟/ ادعای دروغ درمان قطعی لکنت زبان

دبیر سابق انجمن گفتاردرمانی ایران گفت: اخیراً در یکی از برنامه‌‌های تلویزیونی، روشی غیرعلمی تحت عنوان درمان قطعی لکنت زبان ارائه شد! ادعای هرگونه درمان قطعی برای لکنت زبان از سوی متخصصان وزارت بهداشت مردود اعلام شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - رضا پیرهادی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم درباره "لکنت زبان" اظهار کرد: لکنت زبان اختلالی گفتاری است که علل مختلفی دارد اما هنوز علت اصلی آن و راهکار قطعی برای درمان آن کشف نشده است.
وی بر موثر نبودن درمان‌‌های شیمیایی بر لکنت زبان تاکید و تصریح کرد: به دلیل تاثیر عوامل مختلف بر لکنت زبان، درمان آن امر پیچیده‌‌ای است و هیچ‌‌گونه روش درمانی و داروی شیمیایی و گیاهی برای "درمان قطعی" آن وجود ندارد؛ برای همه افراد نمی‌‌توان نسخه مشترکی تجویز کرد و هر فرد نیازمند خدمات خاص خود است.
(برای آگاهی از برخی از راهکارهای بهبود لکنت زبان اینجا را کلیک کنید)
پیرهادی با انتقاد از برخی تبلیغات اغواگرانه با ادعای "درمان قطعی" لکنت زبان تصریح کرد: افراد سودجود تبلیغات اغواکننده‌‌ای درباره درمان قطعی لکنت ارائه می‌‌کنند که باعث زیان مالی و روحی به افراد مبتلا به این اختلال می‌‌شود.
وی ادامه داد: اخیراً در یکی از برنامه‌‌های تلویزیونی، روشی غیرعلمی تحت عنوان درمان قطعی لکنت زبان ارائه شد! این در حالی است که ادعای هرگونه درمان قطعی برای لکنت زبان از سوی متخصصان وزارت بهداشت مردود اعلام شده است؛ درمان قطعی لکنت به دکانی برای افراد سودجو تبدیل شده است اما باید توجه داشت که سلامت، تجارت نیست و نهادهای نظارتی باید هرچه زودتر بساط این سوءاستفاده‌‌ها را جمع کنند.
این گفتاردرمان، پذیرش لکنت زبان، توسط فرد دچار لکنت را از راهکارهای بهبود روند درمان دانست و خاطرنشان کرد: عدم پذیرش و تلاش برای پنهان کردن لکنت زبان، باعث می‌‌شود فرد به سمت درمان‌‌های غیراصولی سوق پیدا کند؛ درمان لکنت زبان امری تدریجی و بلندمدت است که در قدم اول با پذیرش لکنت توسط فرد و سپس با تلاش و پیگیری درمان، حاصل می‌‌شود.
وی گفتاردرمانی را موثرترین راه درمان لکنت تلقی و تصریح کرد: مراجعه به گفتاردرمانی و عمل کردن به راه‌‌حل‌‌های پیشنهادی توسط آسیب‌‌شناس گفتار و زبان، بهترین راه برای درمان لکنت زبان است.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
لکنت زبان، درمان لکنت زبان
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا