اخبار هواشناسی| بارش‌ها همچنان در کشور ادامه دارد
1398/08/27 - 09:50
تاریخ و ساعت خبر:
36438
کد خبر:

اخبار هواشناسی| بارش‌ها همچنان در کشور ادامه دارد

براساس نقشه‌های سازمان هواشناسی همچنان فعالیت سردچال قطبی در کشورمان ادامه دارد و بارش‌ها در اغلب مناطق ادامه دارد که در ارتفاعات این بارندگی‌ها به صورت برف پیش‌بینی شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - کارشناسان سازمان هواشناسی با توجه به نقشه‌های ماهواره‌ای پیش بینی کرده‌اند سامانه بارشی مستقر در کشور همچنان فعال است و بارندگی‌ها در اغلب نقاط کشور ادامه دارد.
براساس این پیش‌بینی‌ها امروز دوشنبه 98/8/27 اغلب نقاط ایران آسمانی ابری و مناطق مرتفع شاهد بارندگی هستند. به این ترتیب آسمان استان‌های شمال‌غرب، غرب و جنوب‌ غربی ایران پدیده متراکم ابر همراه با بارندگی دارند و در مناطق مرتفع این بارندگی‌ها به صورت برف پیش‌بینی شده است.
در همین حال، کارشناسان این سازمان پیش بینی کرده‌اند از اواخر فردا سه شنبه 98/8/28 فعالیت این سامانه در نوار غربی کشورمان کاهش یافته، اما سرعت حرکت ابرها عاملی است تا بارش‌های بیشتری را در مرکز و نوار شرقی ایران تجربه کنیم.
به عنوان مثال اصفهانی‌ها نخستین برف پاییزی امسال خود را تجربه کردند به صورتی که ارتفاعات جنوب شهر اصفهان کاملا سفیدپوش شد و امروز هم بارش برف در این شهر ادامه داشته و هوای اصفهان سردتر می‌شود.
برهمین اساس امروز دوشنبه ساکنان استان‌های چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، تهران و دامنه‌های البرز شاهد بارش‌ برف هستند که در مناطق مرتفع این مناطق بارش‌ها سنگین‌تر است.
از سوی دیگر ساکنان شهرستان‌های، امیدیه، بوشهر، شیراز و بندرعباس امروز بارندگی‌های قابل توجهی را تجربه می‌کنند که در بوشهر احتمال آبگرفتگی معابر به دلیل بارش‌های سنگین دور از انتظار نیست.
کارشناسان سازمان هواشناسی برای بخش‌هایی از استان خوزستان بارش‌های پراکنده و سبکی را پیش بینی کرده‌اند، اما در بخش‌های جنوبی این استان آسمان غبارآلود پیش بینی شده است و ساکنان امیدیه، بندر امام و ماهشهر نیز همین شرایط را تجربه می‌کنند.
در این زمینه پلیس راهور نیز با اشاره به شرایط جوی حاکم در اغلب مناطق کشور اعلام کرد: اگرچه بارش‌ها در بیشتر محورهای مواصلاتی کشور ادامه دارد، اما براساس تلاش و برنامه‌ریزی انجام شده در تمامی محورهای مواصلاتی تردد ادامه دارد و مشکل خاصی گزارش نشده است.
پلیس راهور در ادامه ضمن توصیه به رانندگان برای تغییر برنامه تردد‌های غیرضروری خود در محورهای مواصلاتی از رانندگان خواست تا علاوه بر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی هنگام تردد در محورهای مواصلاتی دقت عمل بیشتری در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشند.
انتهای پیام /*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
هواشناسی، بارش در کشور،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا