حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری: شیوه اجرای سهمیه‌بندی بنزین در بوته نقد است/ بسته معیشتی به‌خوبی پرداخت شود
1398/09/08 - 23:07
تاریخ و ساعت خبر:
36650
کد خبر:

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری: شیوه اجرای سهمیه‌بندی بنزین در بوته نقد است/ بسته معیشتی به‌خوبی پرداخت شود

خطیب این هفته نمازجمعه تهران گفت: آنچه به‌عنوان یارانه بنزین در حال پرداخت است، باید به‌خوبی اجرا شود و سهمیه‌ها تا حد ممکن اجرا شود و با عمل به این وعده‌ها شرایط بهتری رقم بخورد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌ علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران(8 آذر) با بیان اینکه هرکس مخاطب بیشتری دارد، در قبال گفته‌ها و نوشته‌هایش بیشتر مسئولیت دارد، گفت: ائمه جمعه، مسئولان، اهل منبر و کسانی که سخنانشان موج در جامعه می‌اندازد باید حواسشان باشد تا "قول سدید" بگویند. برخی چنان بی‌حساب حرف می‌زنند که معلوم می‌شود درباره صحبت‌هایشان فکر نکردند. سخنی می‌گویند که ده‌ها عاقل دیگر دست به دست هم دهند نمی‌توانند عواقب‌ آن را جمع کنند.
وی افزود: ما به اصلاح وضعیت کلان جامعه بیشتر نیاز داریم و باید آئین سخن را آنطور که خدای متعال می‌پسندد بیش از گذشته رعایت کنیم.
خطیب نمازجمعه تهران درباره حوادث هفته گذشته در تهران و برخی شهرهای کشور، با بیان اینکه موضوع اول در این مسئله سهمیه‌بندی بنزین بود، گفت: در مدیریت مصرف بنزین بطور خاص اجماع وجود دارد که ما یکی از کشورهای مُسرِف هستیم و یک عیب ملی در این زمینه وجود دارد. سبکی که در مصرف انرژی و بنزین داریم متعارف نیست و در صدر جدول جهانی از نظر مصرف نامناسب هستیم.
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری خاطرنشان کرد: این نحوه مصرف نیاز به جراحی دارد مانند سایر بیماری‌هایی که در اقتصاد کشور داریم مثل وابستگی به نفت در بودجه یا خوردن از کیسه نسل‌های‌ آینده. یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا در تهران و از دست دادن شرایط صادرات در بنزین نیز همین نحوه مصرف کردن است که حتی مجبور به واردات می‌شویم و زمینه‌ای هم در قاچاق این کالا وجود دارد که ما باید این مشکل را با همت ملی و تدابیر صالح از خودمان دور کنیم.
وی افزود: این موضوع در دستور کار مدیریت عالی نظام بوده و راهکار مصوب در برنامه ششم توسعه وجود داشت که قیمت باید واقعی شود و از طریق شیوه‌های سهمیه‌بندی که قبلا هم امتحان شده بود این کار انجام شود. 4 سال در اجرای این مصوبه تاخیر وجود دارد که دولت و مجلس باید توضیح دهند. جمع‌بندی کارشناسی و مدیریت عالی نظام این بود که در این مرحله قیمت افزایش یابد و سهمیه‌بندی اجرا شود. شیوه اجرای این تصمیم بزرگ که دارای ابعاد ملی بود در بوته نقد است و توضیح لازم و اقناع ملی و اجماع نخبگانی صورت نگرفت و نتیجه این شد که ناراحتی و نگرانی در سطح جامعه به‌وجود آورد و از اینکه ناگهانی این اتفاق افتاد و ذهنیت اجتماعی مهیای این کار نبود ناراحت بودند.
خطیب نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه یکی دیگر از نگرانی‌های جامعه ما نسبت به افزایش قیمت‌ها بود، گفت: قدرت خرید مردم کاهش یافته و تجربه تلخی از افزایش قیمت سکه و ارز در گذشته داشتیم. برای کاهش نگرانی‌ها مسئولان محترم بسته‌ای را در نظر گرفتند اما هم باید با مردم از رسانه ملی صحبت کرد و در این زمینه کوتاهی نکنند و از مردم هم عذرخواهی و دلجویی شود و هم نظارت مستمر برای جلوگیری از افزایش قیمت مصنوعی داشته باشند.
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری خاطرنشان کرد: آنچه به‌عنوان یارانه بنزین در حال پرداخت است، باید به‌خوبی اجرا شود و سهمیه‌ها تا حد ممکن اجرا شود و با عمل به این وعده‌ها شرایط بهتری رقم بخورد.
وی افزود: اعتراضاتی به نحوه اجرای این تصمیم بود و این اعتراضات بصورت شوک بود و به‌تدریج در گوشه و کنار کشور التهاباتی را به وجود آورد و این بهانه برای مطالبی شد که می‌خواهم عرض کنم. در فصل دوم اتفاقی افتاد که عبارت بود از یک پاتک امنیتی استکبار به کشور ما مانند آنچه پیشتر در جبهه مقاومت انجام شد. در 8 ماه گذشته سران استکبار ضربه‌های راهبردی را از جبهه مقاومت دریافت کردند. 7،8 ماه گذشته زلزله سیاسی بزرگ در هژمونی و سیطره پوشالی غرب واقع شد. حمله موشکی گروه‌های مقاومت به فلسطین اشغالی، حمله پهپادی انصارالله به آرامکو، حمله موفق حزب الله به مناطقی از رژیم صهیونیستی، مقابله به‌مثل قاطع سپاه در ماجرای نفتکش‌ها، سقوط پهپاد آمریکایی و رنگ باختن تفکر سازش در منطقه موجب شد تا رنگین کمان زیبای مقاومت در آسمان منطقه مشاهده شود.
خطیب نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه اتفاقات داخلی در دولت ایالات متحده موجب شد تا آبروی نداشته‌شان لطمه بخورد، گفت: آمریکا شیر پیر خسته‌ای است که هرازگاهی عربده‌‌‌ای می‌کشد و فقط بزدلان را می‌ترساند. هرروز شاهد افول امپرالیسم آمریکا هستیم. آنها اینجا درصدد انتقام برآمدند و بعد از ماجرای 96 مشغول طراحی‌های جدید شدند و هزینه فراوانی را مرتکب شدند تا با یک پاتک امنیتی در برابر حمله جبهه مقاومت شکست‌های خود را جبران کنند. در این نگاه، امنیت کشورهای مخاطب را در دستور کار خود قرار دادند. آنچه در عراق اتفاق افتاد و حمله به کنسولگری ایران در شب گذشته و تظاهرات لبنان و ورود به اعتراضات معمولی که در کشورها هست و مطالبات برحقی که مردم دارند و سوار شدن بر موج اعتراضات از دستورکارهای آنها است.
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با اشاره به اینکه جبهه استکبار کار بزرگ، وسیع و پیچیده‌‌‌ای انجام دادند و سرمایه‌گذاری وفضاسازی وسیعی انجام شد، گفت: حمایت‌های دیپلماتیک آمریکا و اروپا و دولتک‌های منطقه که وقیحانه حمایت کردند و عملیات میدانی پادوهای استکبار و ضدانقلاب مانند سلطنت‌طلبان‌، منافقین و ورود ارذل اجاره‌ای طی دو روز در اقصی نقاط کشور در اوج وحشی‌گری موجب شد تا شاهد کشتن، غارت کردن و مجروح کردن‌ها باشیم ، علاوه بر به‌شهادت رساندن ماموران نیروی انتظامی، پاسدار و نیروهای بسیج حتی به مردم عادی هم رحم نکردند و کارگر مظلوم شهرداری هم به رگبار بستند و میلیاردها تومان خسارت به‌بار آوردند. این به گفته خودشان، حاصل دوسال کار تشکیلاتی و تسلیح بود که بحمدالله خنثی شد.
وی افزود: دشمن طراحی کرده بود که این کارها در زمستان انجام شود اما ماجرای بنزین بهانه‌ای بود که اوج کینه خودش را نشان دهد. خطای محاسباتی دشمن احمق رونمایی شد و از شگفت‌های امت و امامت رونمایی شد. حکمت، درایت، آینده‌نگری، قاطعیت، فداکاری و جوانمردی را همه عالم از رهبری مشاهده کردند و در 5 دقیقه صحبت‌شان در درس خارج فقه از ساختارهای قانونی و شیرازه تصمیمات بزرگ صیانت کردند و از امنیت ملی با کمال عزت و صلابت صیانت شد..
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری گفت: رهبر بیدار ما مراقب دشمن بود و ماه‌ها قبل فرموده بودند در 98 فتنه‌ای در راه است و این سخنان آتش‌نشان فتنه بود. در اوج شلوغی ها مردم مشاهده کردند رهبر عزیزمان با تولیدکنندگان و کارآفرینان جلسات چندساعته داشتند و آنها را خط‌شکنان عرصه جهاد اقتصادی معرفی و با آنها گفت‌وگو کردند. چنین رهبری برازنده ملت ماست چنانکه چنین ملتی نیز برازنده رهبری است.
خطیب این هفته نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: در این ماجرا از ملت عزیز ما هم در برابر جهان رونمایی شد. بصیرت و هوشمندی و شجاعت ملت ایران را شاهد بودیم که در اولین فرصت با اشاره رهبری صف خود را با سرعت زیاد از اشرار جدا کردند و اثبات کردند هرگاه پای استقلال و عزت در میان است آن را خط قرمز خود می‌دانند. همایش‌های خودجوش و متنوع اعلام بیعت مجدد با رهبری بود که باید در برابر چنین ملتی تعظیم کرد و مسئولان باید خاضعانه به این ملت خدمت کنند.
وی در ادامه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با بسجیان اظهار داشت: رهبر عزیزمان درباره بسیج یک مطلب بسیار اساسی و کلیدی را مطرح کردند و فرمودند کار بسیج تولید فرصت و تبدیل تهدیدها به فرصت است. همچنین فرمودند بسیجی یعنی حضور بهنگام بر اساس تشخیص درست و بصیرت در صحنه. ملت ما باید دست به دست هم دهند و با دقت، تهدیدهایی که در این ماجرا بود را تبدیل به فرصت کنند و این هنر ملت ایران است.
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با تاکید بر اینکه مساله پدافند غیرعامل باید جدی گرفته شود،‌ تصریح کرد: در مورد اماکن عمومی و خصوصی،گاهی با اندک تدبیری می‌شود از خسارت‌های بزرگ جلوگیری کرد. باید جایگاه پلیس و حافظان امنیت در ذهن و دل جامعه تقویت شود البته ساختار شوراهای تامین در استان‌ها نیاز به اصلاح دارد و باید در وزارت کشور همت کند و از فناوری‌های نو استفاده کنیم.
خطیب این هفته نمازجمعه تهران با تاکید بر اینکه روش های اعتراضی ناامن و آسیب زا و بهانه ساز از تهدیداتی بود که برای آن باید فکری کرد و به فرصت تبدیل شود، اظهار داشت: باید شیوه های مناسب اعتراض و انتقاد امن و سازنده برای ارائه نظرات مردم پیش بینی شود و در اختیار آنها قرار بگیرد زیرا وسط عربده‌های اراذل آنچه کمتر شنیده می‌شد صدای اصلی مردم بود. پیشنهاداتی در این رابطه شده ازجمله اینکه از 900 پایگاه نماز جمعه استفاده شود و در آنجا ارتباط بین مردم و مسئولین تقویت شود. مسئولان شرکت در نماز جمعه را واجب بدانند و در میز خدمت که در نمازهای جمعه تعبیه شده حضور داشته باشند و اعتراضات مردم را بشنوند.
وی با اشاره به قطع اینترنت گفت: با اینکه محدودیتی در فضای مجازی داده شد ولی خوشبختانه با اقدامات خوب در این زمینه شبکه ارتباطی، مخابراتی، بانکی و حمل و نقل آسیب جدی ندید و آزمایش مناسبی بود برای سرعت دادن به فرمان رهبر عزیزمان تا شبکه ملی اطلاعات به صورت کامل محقق شود.
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری گفت: مسئولان مربوطه به سرعت خرابی‌ها را جبران کنند و رسیدگی و جبران خسارت‌های آسیب‌دیدگان حوادث اخیر در دستور کار باشد. همچنین قاطعانه و طبق قوانین شرعی با فتنه گران برخورد شود که البته ماجرای افراد فریب خورده داستان دیگری است که هم باید مورد تادیب قرار بگیرند و هم از مِهر نظام بهره مند شوند.
تسنیم
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نماز جمعه,تهران,یارانه,بنزین,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا