آیت‌الله علم‌الهدی: آفت اعتدال اقتصادی تبلیغات صدا و سیماست؛ ضابطان دستگاه‌های امنیتی جلو حرام‌خوری‌ها را بگیرند
1398/09/08 - 23:13
تاریخ و ساعت خبر:
36652
کد خبر:

آیت‌الله علم‌الهدی: آفت اعتدال اقتصادی تبلیغات صدا و سیماست؛ ضابطان دستگاه‌های امنیتی جلو حرام‌خوری‌ها را بگیرند

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: آفت اعتدال اقتصادی تبلیغات صدا و سیما و اجناس و کالاهاست که مردم را تهییج بر اسراف می‌کند که زندگی تجملانه داشته باشید، این تحریک در مصرف است و با اعتدال اقتصادی نمی‌سازد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: کلام ما در خطبه اول درباره مصادیق تقوا بود، در حوزه مصرف با استشهاد به سوره فرقان، معیار تقوا در مصرف اعتدال است و اعتدال دو مرز افراط و تفریط دارد.
وی افزود: در تعبیر قرآن ماهیت اعتدال قوام است، معیار مصرف در زندگی که مصداق تقوا است این است که تا مرز استوارسازی زندگی و تامین مسائل مادی حیات و هزینه لازم و ضروری زندگی مصرف شود، یعنی حد مصرف تا جایی است که زندگی را استوار کند.
امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: خانواده‌ایی که به‌ریز و به‌پاش می‌کند، یک خانواده اسلامی نیست، این زندگی خانوادگی غیردینی است اما کسی که مانور ثروت و دارایی در دیدگان مردم نداشته باشد زندگی حلال و اسلامی دارد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: کسی که از حد اعتدال خارج است همه چیز آن حرام است، هر مقداری بخورد غذای حرام خورده است، هر مقدار بپوشد لباس حرام پوشیده است، این فرمایش امام صادق(ع) است که کل مصرف او حرام می‌شود، چرا که مال مال او نیست مال خدا است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بودجه کشوری ما نیز باید بر اساس اعتدال مصرف شود، بیشتر باید در بودجه کشوری رعایت کنیم تا زندگی شخصی خودمان، این بیت‌المال مسلمین است، بودجه مهم نیست، برنامه مهم است، این برنامه برای مردم می‌خواهد اجرا شود و در زندگی اجتماعی مردم و آبادانی کشور موثر است اما شاهد این هستیم که اسراف در برنامه‌ها اتفاق می‌افتد.
امام جمعه مشهد مقدس در ادامه تصریح کرد: آفت اعتدال اقتصادی این تبلیغات صدا و سیما و اجناس و کالاهاست که مردم را تهییج بر اسراف می‌کند که زندگی تجملانه داشته باشید این تحریک در مصرف است و با اعتدال اقتصادی نمی‌سازد.
وی اضافه کرد: از یک طرف اسلام به ما می‌گوید اعتدال در مصرف از طرف دیگر عوامل تحریک در مصرف در جامعه وجود دارد و این باعث گرانی‌ها و دغدغده‌ها در زندگی شده است، خرج زندگی نباید بی‌بند‌ و‌ بار باشد، لذا همه عیش‌ها و شادی‌های یک زن و مرد جوان در طلایی‌ترین دوره عمرشان قربانی این مصرف‌گرایی می‌شود.
تسنیم
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دستگاه امنیتی,حرام خواری,نماز جمعه,علم الهدی,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا