انتقاد نماینده مجلس از عدم اطلاع‌رسانی دولت برای سهمیه‌بندی بنزین/ پیشنهاد راهکار برای افزایش بودجه
1398/09/10 - 09:30
تاریخ و ساعت خبر:
36702
کد خبر:

انتقاد نماینده مجلس از عدم اطلاع‌رسانی دولت برای سهمیه‌بندی بنزین/ پیشنهاد راهکار برای افزایش بودجه

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نسبت به عدم اطلاع‌رسانی دولت برای سهمیه‌بندی بنزین انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح سهمیه بندی سهمیه‌بندی بنزین گفت: طرح افزایش قیمت بنزین هم از لحاظ زمان و هم از نظر نحوه اجرا دارای ایراد و اشکال است و از طرف دیگر شرایط روانی جامعه برای این کار در نظر گرفته نشده است.
وی افزود: با توجه به شرایط روانی حاکم بر جامعه مدتی قبل مجلس با افزایش قیمت بنزین مخالفت کرد و اجازه نداد این افزایش قیمت صورت گیرد، اما این طرح در شرایط نامناسب اجرا شد.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: دولت اگر به دنبال افزایش منابع درآمدی خود است می‌تواند به جای اینکه با گران کردن بنزین به سراغ جیب مردم برود، خوراک پتروشیمی‌ها را گران کند و یا مالیات‌های پنهانی که اخذ نمی‌شود را دریافت و یا اینکه با نظارت بر گمرکات کشور و ممانعت از قاچاق کالا، درآمدهای خود را از این بخش‌ها افزایش دهد که درآمدش چندین برابر افزایش قیمت بنزین است.
ساری خاطرنشان کرد: حال که این اتفاق افتاده و بنزین گران شده، در شرایط فعلی باید نظارت مستمر بر بازار صورت گیرد و نظارت هم این‌گونه نباشد که فقط بر فروشنده که آخرین مرحله کار است این نظارت انجام شود.
وی افزود: دولت باید از زنجیره توزیع که در اختیار تعداد معدودی است هم حمایت کند و هم بر آنها نظارت دقیق داشته باشد؛ چراکه این بخش‌ می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش یا عدم افزایش قیمت کالاها در بازار داشته باشند.
ساری خاطرنشان کرد: دسترسی مردم برای اعلام شکایت باید خیلی منسجم‌تر و سریع‌تر باشد تا مردم بتوانند شکایات خود را به راحتی منتقل کنند و موضوع به سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد.
فارس
انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بودجه,بنزین,دولت,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا