سوپ ذرت سفید با هویج
1398/09/11 - 21:22
تاریخ و ساعت خبر:
36735
کد خبر:

سوپ ذرت سفید با هویج

سوپ ذرت یکی از آن سوپ‌های خوشمزه با بافتی زیباست که برای کسانی خوب است که عاشق سوپ‌های غلیظ و خامه‌ای هستند. این سوپ از نوع کاملا گیاهی و بدون گوشت است که هر کسی آن را خواهد پسندید. برای اینکه یک خلوت دل انگیز پاییزی با غذایی گرم داشته باشید، یک قابلمه سوپ ذرت به شما همان چیزی را می‌دهد که می‌خواهید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - سوپ ذرت یکی از آن سوپ‌های خوشمزه با بافتی زیباست که برای کسانی خوب است که عاشق سوپ‌های غلیظ و خامه‌ای هستند. این سوپ از نوع کاملا گیاهی و بدون گوشت است که هر کسی آن را خواهد پسندید. برای اینکه یک خلوت دل انگیز پاییزی با غذایی گرم داشته باشید، یک قابلمه سوپ ذرت به شما همان چیزی را می‌دهد که می‌خواهید.
سوپ ذرت از نوع سوپ‌های غلیظ شبیه به خورش است که ذرت ماده اولیه و اصلی آن است. سوپ ذرت پایه شامل ذرت، پیاز، کرفس، شیر یا خامه و کره است. علاوه بر این‌ها اغلب اوقات سیب زمینی، هویج، ماهی و یا مرغ به آن افزوده می‌شود. این سس در کشوری مثل آمریکا بسیار پرطرفدار است بطوری که نوع کنسرو شده آن هم به فروش می‌رسد.
رنگ این سوپ بستگی به مواد تشکیل دهنده و نوع فرایند پختن آن دارد. برای اینکه سوپ خیلی غلیظ و یکدست و خامه‌ای شود، مقداری از آن پوره می‌شود و به قابلمه بازگردانده می‌شود. این سوپ بدون پوره کردن هم غلیظ و کرمی است بنابراین این مورد اجباری نیست.
نوع گیاهی بدون استفاده از موادی مثل گوشت، شیر لبنی و خامه درست می‌شود. من نوع گیاهی را انتخاب کردم، چون مایل به استفاده از گوشت در این سوپ نیستم و فکر می‌کنم این سوپ به صورت گیاهی خوشمزه‌تر است. اما دو گزینه برای گیاه‌خوران وجود دارد؛ افرادی که گیاهخوار مطلق یا وگان هستند باید از شیر‌های گیاهی مثل شیر بادام، شیر نارگیل یا شیر سویا استفاده کنند، اما اگر کسی مایل به پرهیز از محصولات لبنی نیست می‌تواند از شیر لبنی استفاده کند. استفاده از خامه باعث غلیظ شدن این سوپ می‌شود که به دلیل کالری بالا از آن صرف‌نظر می‌شود.
این سوپ با دو رنگ متفاوت است، چون در صورتی که سوپ را پوره کنید، رنگ زرد ذرت باعث ایجاد رنگ طلایی زیبایی برای سوپ خواهد شد که بسیار جالب است، اما اگر نخواهید سوپ را پوره کنید یک سوپ سفید رنگ خامه‌ای با اجزایی مشخص خواهید داشت که همه بخش‌های سوپ را می‌توان براحتی در آن مشاهده کرد.
بهتر است که تنها بخشی از سوپ را پوره کنید و به قابلمه برگردانید و با باقیمانده سوپ مخلوط کنید. اگر بخواهید خیلی خامه‌ای و خوشمزه شود از شیر نارگیل استفاده کنید. اگر به دنبال یک شیر گیاهی ارزان قیمت هستید از شیر سویا استفاده کنید و در نهایت اگر مشکلات کبدی دارید از شیر بادام استفاده کنید.
مواد تشکیل دهنده سوپ ذرت غلیظ چه هستند؟
پیاز، سیر و کرفس: این مواد پایه عطر و بوی سوپ را ایجاد می‌کنند.
ذرت شیرین تازه: این ماده اصلی این سوپ است که در ایجاد بافت خامه‌ای دخالت دارد و طعم شیرینی به سوپ می‌دهد.
سیب زمینی: سوپ را غلیظ و خامه‌ای می‌کند و قطعات خرد شده آن به سوپ بافت می‌دهد.
فلفل قرمز: طعم گیاهی بیشتری ایجاد می‌کند و رنگ طلایی عمیقی ایجاد می‌کند.
شیر نارگیل (یا شیر کامل لبنی): همراه با ذرت و سیب زمینی سوپ را خامه‌ای می‌کند.
همانطور که گفته شد شیر مورد استفاده بستگی به سلیقه شما دارد. اگر گیاهخوار مطلق نیستید از شیر کامل گاو استفاده کنید.
همانطور که گفتیم سوپ ذرت خیلی غلیظ و خامه‌ای است و ظاهری کاملا زیبا دارد. برای اینکه سوپی با بافت مشخص و با فرمولی کمی متفاوت می‌خواهید این یکی را امتحان کنید. در اینجا رنگ سوپ سفید، اما باز هم زیباست.
مواد لازم
کره گیاهی یا روغن سبک: ۱ قاشق غذاخوری
هویج: ۲ عدد متوسط، پوست گرفته و نگینی درشت
کرفس: ۲ شاخه، خرد شده
سیر: ۳ حبه، ریز شده
آرد: ۱/۴ پیمانه
برگ آویشن خشک: ۱ قاشق چای‌خوری
سیب زمینی: ۳ عدد
عصاره سبزیجات: ۲ پیمانه
شیر گیاهی: ۲ پیمانه
دانه ذرت تازه یا فریز شده: ۱ پیمانه
نمک: ۱ قاشق چای‌خوری
فلفل: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
طرز تهیه
۱. روغن را در قابلمه بزرگ سوپ و روی حرارت متوسط به بالا گرم کنید. وقتی گرم شد، هویج، کرفس، پیاز و ذرت را اضافه کنید. آن‌ها را تفت دهید تا زمانی که سبزیجات شروع به نرم شدن کنند و پیاز تغییر رنگ داده و شروع به تیره شدن کند یعنی حدود ۵ دقیقه.
۲. آرد را روی سبزیجات بریزید و بهم بزنید تا روی سبزیجات را بگیرد. بهم زدن را ادامه دهید و حدود ۱ دقیقه دیگر به پختن مواد همراه آرد ادامه دهید تا آرد شروع به تیره شدن کند.
۳. آب سبزیجات و شیر را داخل مخلوط ریخته و بهم بزنید. بگذارید سوپ به آرامی قل بخورد تا سیب زمینی‌ها نرم و پخته شوند و سوپ غلیظ شود. این کار حدود ۸ دقیقه طول می‌کشد.
۴. در نهایت ذرت و نمک و فلفل را اضافه کنید. اگر سوپ شما خیلی غلیظ شد، می‌توانید آن را با آب یا آب سبزیجات رقیق کنید. آن را داغ سرو کنید و با جعفری خرد شده تزئین کنید.
منابع: itdoesnttastelikechicken, loveandlemons
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سوپ,ذرت,هویج,خامه ای ,آشپزی,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا