استمداد سخنگوی سازمان انتقال خون از مردم / این روزها به تمامی گروه‌های خونی نیاز داریم
1398/10/13 - 09:38
تاریخ و ساعت خبر:
37410
کد خبر:

استمداد سخنگوی سازمان انتقال خون از مردم / این روزها به تمامی گروه‌های خونی نیاز داریم

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه در حال حاضر در کشور به تمامی گروه‌های خونی نیاز داریم، گفت: در بعضی از جراحی‌های بزرگ قلب باز تقریبا به ۷ واحد خون احتیاج است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - بشیر حاجی بیگی در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل انتقال خون استان البرز که ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه همه ساله در کشور نزدیک به 2.5 میلیون نفر جهت اهدای خون به سازمان‌های انتقال خون مراجعه می‌کنند.
6000 واحد خونی در سال از استان البرز به بیمارستان‌های تهران انتقال داده می‌شود
وی افزود: از تعداد کل مراجعه کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر کشور 2 میلیون و 100 هزار واحد خون اهدا می‌شود.
سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌ها مختص به زمان خاصی نیست و این نیاز به صورت روزانه و همیشگی است، گفت: در کل کشور سالانه نزدیک به 3 میلیون و 600 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی را توزیع می‌کنیم که این ظرفیت با اهدای خون توسط مردم فراهم میشود.
حاجی بیگی با بیان اینکه انتظار ما از افراد دارای توانایی خون دهی این است که در این راه مشارکت کنند،گفت: در فصل سرما مراجعه مردم به مراکز انتقال خون کم می‌شود ولی این نیاز همیشگی است.
وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه در حال حاضر در کشور به چه گروه خونی نیازمند هستیم، افزود: در کشور ما 90 درصد مردم گروه خونی مثبت + دارند و تنها 10 درصد از مردم گروه خونی منفی را تشکیل می‌دهند.
سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه در حال حاضر 90 درصد گروه خونی مثبت دارند که 34 درصد از آنها او مثبت، 27 درصد آ مثبت و حدود 23 درصد ب مثبت و آب مثبت هم 7 درصد هستند، بیان کرد: در میان گروه‌های خونی منفی نیز سه تا چهار درصد او منفی، سه درصد آ منفی و ب منفی دو درصد و آ ب منفی زیر یک درصد است.
حاجی بیگی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور به تمامی گروه‌های خونی نیاز داریم و در بعضی از جراحی‌های بزرگ قلب باز تقریبا به 7 واحد خون احتیاج است، گفت: برای بعضی از جراحی‌های بزرگ دیگر مانند پیوند اعضا نزدیک به 60 واحد خون و فرآورده اعم از پلاکت و پلاسما و گلبول قرمز فشرده شده در مراکز درمانی مصرف می‌شود که نشان دهنده مصرف بالای بیمارستان‌هاست.
سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در مورد بانک بند ناف خون، گفت: ایران یکی از متولیان بند ناف خون است و ذخیره بانک خون در ستاد مرکزی انتقال خون در کشور که روز به روز در حال پیشرفت است و یکی از کشورهای خوب در منطقه در این خصوص است.
وی افزود: سه درصد خون کشور از استان البرز اهدا می‌شود که جای تشکر دارد و خواهش بنده این است که انتقال خون را فراموش نکنند و فرهنگ انتقال خون از زمان جنگ تحمیلی نهادینه شده است.
تسنیم
انتهای پیام/ش

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سازمان انتقال خون، گروه های خونی، کم بود خون
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا