طرز تهیه پاناکوتا؛ دسری ساده برای همه‌ی ذائقه‌ها
1398/10/24 - 17:28
تاریخ و ساعت خبر:
37703
کد خبر:

طرز تهیه پاناکوتا؛ دسری ساده برای همه‌ی ذائقه‌ها

پاناکوتا یک دسر ایتالیایی خوشمزه و پرطرفدار است. این کلمه به معنای کرم پخته بوده و مخلوطی ساده از کرم شیرین شده و ژلاتین است. طرز تهیه پاناکوتا نه‌تنها راحت، بلکه بسیار سریع بوده و برای مهمانی‌ها یا دورهمی‌های پیش‌بینی نشده، انتخاب خوبی خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - پاناکوتا یک دسر ایتالیایی خوشمزه و پرطرفدار است. این کلمه به معنای کرم پخته بوده و مخلوطی ساده از کرم شیرین شده و ژلاتین است. طرز تهیه پاناکوتا نه‌تنها راحت، بلکه بسیار سریع بوده و برای مهمانی‌ها یا دورهمی‌های پیش‌بینی نشده، انتخاب خوبی خواهد بود.
در دستورالعمل پاناکوتا، فقط باید از خامه استفاده شود؛ اما درحال‌حاضر آشپزان معتقدند دسر‌ها باید سبک و سالم باشد؛ به‌همین دلیل آن را با شیر آماده می‌کنند. با ما همراه باشید تا نحوه پخت یکی از پرطرفدارترین دسر‌های دنیا را در کاغذ رنگی یاد بگیرید.
مواد لازم
۳۰۰ میلی‌لیتر خامه
۲۰۰ میلی‌لیتر شیر
۶۰ گرم شکر
۱ غلاف وانیلی
۲ برگ ژلاتین که در آب سرد نرم شده‌اند.
طرز تهیه
همانطور که گفته شد، تهیه پاناکوتا بسیار ساده است. این دسر ساده در شش مرحله آماده خواهد شد.
۱. دانه‌های وانیل را از غلاف خود خارج کنید؛ سپس آن‌ها را با شیر خامه و شکر در قابلمه بریزید.
۲. قابلمه را روی شعله آتش با حرارت کم قرار دهید. احتیاجی به جوشاندن شیر نیست. کافیست شکر، شیر، خامه و وانیل‌ها در هم مخلوط شوند تا ماده‌ای یک‌دست ایجاد کنند.
۳. قابلمه را از روی اجاق بردارید. حالا باید برگ‌های ژلاتین را به آن‌ها اضافه کنید و اجازه دهید آن‌ها در مخلوط مواد اولیه پاناکوتا حل شوند.
۴. مواد مخلوط شده پاناکوتا با ژلاتین را در یک صافی ریز بریزید. این کار را به آرامی انجام دهید و اجازه دهید تمام ناخالصی‌های این ترکیب گرفته شود. سپس قابلمه را کنار بگذارید تا با دمای خانه خنک شود. لازم است هرچند لحظه آ‌ن‌ها را هم بزنید تا مواد کاملا یکدست باشند.
۵. پس از اینکه محتوای پاناکوتا خنک شد؛ اول یک‌بار دیگر مواد را هم بزنید و سپس پاناکوتای مایع را در قالب‌ها بریزید. قالب‌ها را به مدت ۳ ساعت در یخچال بگذارید تا خودشان را بگیرند.
۶. برای خارج کردن پاناکوتای قالبی، قالب را برای چند ثانیه زیر آب داغ بگیرید، سپس بادقت قالب‌ها را کف بشقاب برگردانید.
دسر پاناکوتای شما آماده سرو و تزیین کردن است.
تنوع در سرو پاناکوتا
باتوجه به اینکه آماده کردن و تهیه پاناکوتا پیچیدگی خاصی ندارد؛ تاثیرگذار‌ترین مساله در طعم آن افزودن چاشنی‌هاست. در این دسر طعم چاشنی‌ها و ذوق سرآشپز حرف اول را می‌زند. افراد زیادی این دسر را با طعم‌های مختلفی سرو کرده‌اند. برای مثال اضافه کردن شکلات سفید، کارامل، گلاب، میوه‌های مختلف، بستنی، شکلات، کره و… بسیار رایج است. البته شما می‌توانید از گیاهانی مثل: نعناع، گل گاو زبان و عسل هم استفاده کنید.
نحوه تزیین پاناکوتا
در تهیه پاناکوتا مانند سرو برای تزیین هم دستتان باز است.
اگر می‌خواهید دسری متفاوت از دیگران آماده کنید، پیشنهاد می‌کنم پاناکوتا را در قالبی با شکل متفاوت بریزید. برای اضافه کردن مواد تزیینی هم سیب، توت‌فرنگی، موز و… انتخاب‌های خوبی خواهند بود.
اگر به نظر شما نحوه تهیه پاناکوتا ساده نیست یا وقت بسیار کمی دارید، می‌توانید از انواع نیمه آماده آن در فروشگاه‌ها استفاده کنید.
وب سایت کاغذ رنگی
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پاناکوتا,دسر,سرو,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا