هشدار تندگویان نسبت به مهاجرت نخبگان اجتماعی
1398/10/25 - 18:43
تاریخ و ساعت خبر:
37733
کد خبر:

هشدار تندگویان نسبت به مهاجرت نخبگان اجتماعی

معاون امور جوانان گفت: در حال حاضر علاوه بر مهاجرت نخبگان علمی شاهد مهاجرت نخبگان اجتماعی نیز هستیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - محمد مهدی تندگویان در سومین نشست از سلسله نشست‌های جامعه شناسی در حوزه توسعه اجتماعی جوانان که امروز با موضوع بررسی مسائل فرهنگی اجتماعی ایران در دهه چهارم انقلاب اسلامی برگزار شد، با تاکید به موضوع مهاجرت جوانان از کشور، افزود: موضوع مهاجرت زمان زیادی است که با مهاجرت نخبگان علمی آغاز شده ولی امروز می‌بینیم که نخبگان اجتماعی ما هم در حال مهاجرت هستند.
تندگویان تصریح کرد: به طور مثال؛ ۷۰ درصد منتخبین مجامع استانی تشکلهای جوانان که به نوعی نخبگان اجتماعی محسوب می‌شوند در دوره جدید دیگر حضور ندارند.
وی ادامه داد: وقتی نخبگان علمی و اجتماعی کشور مهاجرت کنند متأسفانه افرادی باقی می‌مانند که در مدرسه و دانشگاه هیچ مهارتی به آنها آموزش داده نشده و هیچ تعهد پذیری هم ندارند و نمی‌توانند فعالیت‌های اجتماعی و گروهی مؤثر داشته باشند.
معاون امور جوانان با بیان این مطلب که آسیب‌های موجود باعث شده تا بخشی از نسل جوان برای اصلاح خودشان وارد عمل شوند افزود: شبکه جوان کشور خودش این احساس خطر را کرده و برای اصلاح خودش وارد عمل شده است که امیدواریم با استفاده از خود نسل‌ها بتوانیم با ایجاد ساختارهای جدید و کارآمد، تحولی را در این حوزه برای مقابله با آسیب‌های نسل جوان به وجود آوریم.
تندگویان با اشاره به مهاجرت برخی از ورزشکاران نیز گفت: در این حوزه می‌توان کار مشترکی با همکاری حوزه معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک انجام داد و با استفاده از ظرفیت‌های دو طرف بخشی از موضوعات را حل و از مهاجرت ورزشکاران جلوگیری کرد.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تندگویان,هشدار,نخبگان اجتماعی,علمی,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا