کدام دانش آموزان با نیازهای ویژه به مدارس عادی می‌روند؟
1398/10/30 - 09:49
تاریخ و ساعت خبر:
37830
کد خبر:

کدام دانش آموزان با نیازهای ویژه به مدارس عادی می‌روند؟

معاون تشخیص، پیشگیری، تربیت بدنی و پرورشی سازمان استثنایی بر لزوم فراهم کردن شرایط مطلوب زندگی اجتماعی برای افراد معلول تاکید کرد و گفت: مناسب‌سازی معابر شهری و همچنین فضاهای آموزشی برای دانش آموزان معلول باید مورد توجه قرار گرفته و مرزبندی بین افراد سالم و معلول برداشته شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - محمدحسن عظیم عراقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح آموزش تلفیقی فراگیر اظهار کرد:‌ در قالب طرح تلفیقی، دانش آموزان آسیب دیده بینایی، شنوایی، اوتیسم با هوش بهر نرمال و بچه‌هایی که مشکل جسمی حرکتی دارند اما هوش‌بهرشان طبیعی است در مدارس عادی مشغول به تحصیل می‌شوند. حدود ۷۰ هزار دانش آموز در مدارس عادی در قالب طرح تلفیقی تحصیل می‌کنند.
وی افزود: دانش‌آموزی که هوش‌بهرش پایین‌تر از حد نرمال باشد در مدارس خاص آموزش و پرورش استثنایی تحصیل می‌کند و در حال حاضر دانش آموزی با این ویژگی به صورت تلفیقی در مدارس عادی نداریم. ما ۸۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استثنایی داریم.
معاون تشخیص، پیشگیری، تربیت بدنی و پرورشی سازمان استثنایی با بیان اینکه دانش آموزان با هوش‌بهر ۵۰ تا ۷۰ در مدرسه استثنایی مشغول به تحصیل هستند گفت: البته برخی موارد وجود دارد که دانش‌آموز به عنوان مثال کم شنواست و هوش‌بهر خوبی دارد اما با توجه به اینکه دایره لغاتش کامل و کافی نیست مدتی در مدرسه استثنایی درس می‌خواند و اگر پیشرفت کرد به مدرسه تلفیقی منتقل می‌شود تا در مسیر تحصیل دچار مشکل نشود.
عظیم‌عراقی بر لزوم فراهم کردن شرایط مطلوب زندگی اجتماعی برای افراد معلول تاکید کرد و گفت: مناسب‌سازی معابر شهری و همچنین فضاهای آموزشی برای دانش آموزان معلول باید مورد توجه قرار گرفته و مرزبندی بین افراد سالم و معلول برداشته شود. دانش آموزان معلول باید با دانش آموزان عادی در کنار همدیگر درس بخوانند و رشد کنند.
ایسنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دانش آموزان,نیاز,سالم,معلول,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا