چرا سردار حاجی‌زاده برای نظام آبرو گذاشت؟
1398/10/30 - 10:59
تاریخ و ساعت خبر:
37833
کد خبر:

چرا سردار حاجی‌زاده برای نظام آبرو گذاشت؟

حجت الاسلام سرلک گفت: سردار حاجی‌زاده در جنگ رسانه‌ای اخیر که نظام را به خاطر اتفاق تلخ سانحه هوایی به دروغ و فریب متهم کردند، صدق در زبان داشت و رسانا بود؛ خودش را ندید و تمام مسائل را گردن گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) صبح امروز دوشنبه ۳۰ دی‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام علی سرلک و مدیحه‌سرایی سیدمجتبی میری و مهدی رباطی در خبرگزاری فارس برگزار شد.
براساس این گزارش، حجت‌الاسلام سرلک در این مراسم اظهار داشت: قاسم سلیمانی رسانا، زلال، متصل به مبدأ و دارای اشک برای اهل بیت (ع) بود. او هیچ‌گاه جفا نمی‌کرد و جوانمرد بود؛ به همین جهت رسانا بود و همه حرف‌های او را می‌فهمیدند. دل این سردار رشید اسلام از محبت به اهل بیت (ع) پر بود و مقام معظم رهبری درباره او فرمودند که در اوج اوج ارزش‌ها قرار داشت.
وی با بیان اینکه قاسم سلیمانی فراوان رنگ خدایی داشت، اما وقتی بزرگ شد هم خودش بود و از دست نرفت، تصریح کرد: او برای ارزش‌ها و اصول اعتقادی‌اش جان می‌داد که در فیلم منتشر شده‌ای از او می‌بینیم که چندمرتبه قسم جلاله می‌خورد که عاقبت به‌خیری با میزان گرایش به ارزش‌های جمهوری اسلامی، نسبت مستقیم دارد.
سرلک با بیان اینکه سردار سلیمانی عاشق شهادت بود و برای خود راهی جز نیل به شهادت متصور نبود، تصریح کرد: زمانی که انگشترش را به دختر شهید مدافع حرم داد، از او خواست تا برایش در مشهد دعا کند تا به شهادت برسد. زمانی که آن دختر از این دعا امتناع کرد، به او گفت من عاشق شهادت هستم، این همان رسانایی و حقیقتی است که همه باید به دنبال آن باشیم.
این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: مزیت نسبی افراد رسانه‌ای در زلالی، انصاف، جوانمردی، اخلاق و نگاه فرهنگی درست است. فریب ما را عایق می‌کند؛ لذا فردی که در فضای رسانه‌ای سکوت می‌کند، خبر ندارد که در حال فریب خود است.
وی با بیان اینکه مکتب حضرت زهرا (س) براین اساس بود که کلمه‌ای جز در مسیر بندگی خداوند نداشت؛ در غیر این صورت این میزان مغناطیس برای جذب افراد مختلف نداشت، تصریح کرد: مزیت مجموعه‌ رسانه‌ای شما، نیرو، بودجه و سخت‌افزار نیست؛ بلکه در زلالی، پاکی و صدق زبان است. سردار حاجی‌زاده در ابتلای پروپاگاندا و جنگ رسانه‌ای اخیر که نظام را به دروغ و فریب به خاطر این اتفاق تلخ سانحه هوایی متهم کردند، به این دلیل که صدق در زبان داشت و رسانا بود، خودش را ندید و دست روی گردن گذاشت و تمام مسائل را گردن گرفت. در حالی که مقام معظم رهبری هم فرمودند این حادثه ابعاد مبهمی دارد، اما او بازی سیاسی در نیاورد و آبروی خود را گذاشت.
سرلک ادامه داد: سردار قاسم سلیمانی نیز همین‌گونه بود که وصیت کرد، روی قبرش بنویسند: سرباز قاسم سلیمانی که متاسفانه دیدم عبارت دیگری نیز اضافه کردند که ای کاش نظر شهید اجرا می‌شد. این گفتار به معنای رسانا بودن، زلالی و گیر نبودن است. افرادی امروز در همین کشور، به این دلیل که خواسته‌شان برآورده نمی‌شود، بازی را به‌هم می‌زنند، این‌ها عایق و تیره هستند.
این سخنران دینی با بیان اینکه دو ملاک برای رسانا بودن انسان وجود دارد، تصریح کرد: انسان باید بررسی کند، ببیند آیا بین خود و خدا دارای زلالی، پاکی، خلوت، نماز شب، سجده، دائم‌الوضویی، گریه، خلوت و ... هست یا نه. از سوی دیگر در برابر دیگران که او را قبول ندارند، موضع خشم دارد یا ندارد. اگر در برابر نظر مخالف، عصبانی نمی‌شویم و به هر قیمتی، زمین خوردن او را نمی‌خواهیم، زلالیم. اگر انسان در برابر کینه دیگری، به جای تسویه حساب، عدالت بورزد، فرم انسان رسانا می‌شود که در آن انصاف وجود دارد.
وی افزود: در روزهای اخیر موضع‌گیری‌هایی از اردشیر زاهدی وزیر دوران شاه و عطاءالله مهاجرانی در خصوص سردار سلیمانی و انقلاب اسلامی شنیدیم که نشان می‌دهد این افراد علی‌رغم آن که اختلاف اعتقادی و مشکلات فکری دارند، از انصاف هم برخوردارند.
سرلک گفت: جمهوری اسلامی امروز قدرتمندترین حکومت شیعی تاریخ را رقم زده است که باید این را در نظر بگیریم و با این مقیاس، وظیفه خود را برای خدمت ترسیم کنیم. روزی که از این دنیا برویم، فضای معنوی ناشی از انقلاب اسلامی، تلاش‌های امام خمینی (ره) و شهدایی همچون قاسم سلیمانی را خواهیم داد.
این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با بیان اینکه سیرت اصلی جمهوری اسلامی بر فضای انسانی و اخلاقی متمرکز است که مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند نباید از آن دور شویم، خاطرنشان کرد: سیاست اصلی جمهوری اسلامی که به تبع از انقلاب اسلامی پیامبر (ص) و حضرت زهرا (س) حاصل شده، آن است که اولاً ظلم نکن؛ به‌خصوص به خودت زیرا گناه کردن، ظلم بزرگی است که انسان را عایق و به‌دردنخور می‌کند و از سوی دیگر از هیچ‌کس ظلم نپذیر و هرکس در طرف مقابل ما، ایستاد نترسیم و زیر بار ظلم نرویم.
فارس
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سردار حاجی زاده,نظام,ابرو,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا