بی توجهی به چند میلیون مجرد زیر سایه فربه سازی آمار کودک همسری
1398/11/06 - 07:49
تاریخ و ساعت خبر:
37952
کد خبر:
مدعیان افزایش کودک همسری، بی بصیرت هایی که اهم از مهم را تشخیص نمی دهند

بی توجهی به چند میلیون مجرد زیر سایه فربه سازی آمار کودک همسری

اگر زمانی می توانستیم ادعا کنیم: « کودک همسری؛ کلید واژه ایجاد انحراف در سیاست‌های جمعیتی » است اکنون می توان گفت: کودک همسری « کلیدواژه اجبار جامعه به سمت عدم ازدواج به وقت » یا « تجردگرایی » است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - منیره غلامی توکلی: جریان سازی و موج سواری بر روی موضوع بزرگ نمایی شده ی« کودک همسری » در ایران و بهره برداری های سیاسیِ عده ای با تفکرات خاص از آن؛ درست شبیه عملکرد برخی از کشورهای ناقض حقوق بشر و پایمال کنندگان حقوق زنان و کودکان است!
کشورهایی که دارای پرونده های سیاه از نقض حقوق بشر در مرزهای خود و سایر کشورهای هستند، ولی آنچنان دم از احقاق حقوق بشریت، دفاع از حقوق زنان و دلنگرانی برای دنیای زیبا و آرام کودکان می زنند که گویی فراموش کرده اند دم خروس ادعاهای شان با برده داری های نوین جنسی، کشتار بی رحمانه مردم غیرنظامی در جنگ طلبی ها و آتش افروزی های شان و سکوت در برابر کودک کشی و نسل کشی ها در کشورهای مسلمان و گاها آفریقایی؛ بیرون زده است!.
در دولت یازدهم - دوازدهم با ورود تفکرات فمنیستی به بدنه دولت، شاهد به بازی گرفته شدن برخی از مسائل اجتماعی- فرهنگی در حوزه سیاست هستیم که قریب به اتفاق آن ها را مسائل زنان و خانواده تشکیل می دهد. طراحان و مدافعان این دست مسائل فمنیستی، جبهه ای متشکل از افرادی با تفکرات خاص هستند که ان جی او ها و برخی از رسانه های خبری به عنوان بازوی اجرایی و عملیات روانی آنها در این عرصه فعالیت های زیادی انجام می دهند.

البته رمزگشایی از این دست اقدامات کار چندان مشکلی نیست و در این ادعاها می توان رد پای کنوانسیون ها و تعهدات بین المللی در حوزه زنان و خانواده را که متولی آن معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری است، دید. هر چند برخورداری نظام جمهوری اسلامی ایران از قوانین اسلامی، سدی محکم در برابر به ثمر نشستن اهداف این افراد شده است اما باز هم عملکرد آنها آسیب های زیادی را از منظر بین المللی به چهره نظام و از منظر داخلی به بدنه ی جامعه زنان و خانواده وارد کرده است.
اما آنچه در این زمینه باعث تأسف بیشتر است، ورود افرادی نام آشنا، با صراحت کلام و اندیشه در حوزه فمنیسم به مجلس شورای اسلامی و اشغال کردن کرسی نمایندگی مجلس است که با موضع گیری های نادرست در حوزه زنان و خانواده، تلاش برای تصویب قوانین مغایر با عرف و اندیشه های اسلامی در حوزه زنان و سخن پراکنی های دروغ و گاها بزرگ نمایی شده از وضعیت زنان ایرانی به دنبال اهداف سیاسی خود و منافع شخصی خودشان هستند!.
افرادی که حجاب را به مسلخ آزادی، مادری را در مسلخ اشتغال و پایین آمدن نرخ موالید و بالارفتن سن ازدواج و آمار نگران کننده طلاق را به مسلخ ازدواج های چند صدم درصدی پایین تر از سن قانونی ایران برده و با وجود آمار نسبتا بالای زنان سرپرست خانوار با مشکلات و مصائب مختلف به دنبال ورود زنان به ورزشگاه و اولویت بندی های عجیب و غریب در عرصه زنان وخانواده هستند!. این افراد آنقدر رو بازی می کنند که دیگر نگران افکار عمومی نبوده و در بسیاری از اتفاقات که گره خوردگی با مسائل زنان دارد موضع گیری های خلاف جریان عرفی جامعه می کنند و یا با سکوت خود در برابر برخی از اتفاقات مقصر را بی گناه و بی گناه را مقصر جلوه می دهند!.

به هر حال در شرایط کنونی جامعه که نگرانی ها درباره بالارفتن سن ازدواج و کاهش موالید و سالمندی جمعیت چنان تشدید شده است که بنابر گفته برخی از کارشناسان اجتماعی زنگ های خطر به صدا در آمده است باز هم شاهد کارشکنی های این دست افراد و همفکران شان در زمینه فراهم کردن شرایط ازدواج برای مجردین که برخی از آنها حتی از سن مناسب ازدواج شان نیز گذشته است هستیم، مسئله مهمی که تأثیرگذاری زیادی بر روند کاهش جمعیت و بروز مشکلات عدیده اخلاقی در جامعه دارد.
در واقع می توان گفت: فمنیست ها از بزرگ نمایی یک اتفاق چند درصدی در کشور تحت عنوان ازدواج های زودتر از سن قانونی، چنان سوء استفاده تبلیغاتی می کنند که پای مسئله « کودک همسری» را در بسیاری از مسائل به ویژه « افزایش وام » ازدواج باز کرده اند! به نظر می رسد اگر زمانی می توانستیم ادعا کنیم: « کودک همسری؛ کلید واژه ایجاد انحراف در سیاست‌های جمعیتی » است اکنون می توان ادعا کرد کودک هسمری « کلیدواژه اجبار جامعه به سمت عدم ازدواج به وقت » یا « تجردگرایی » است.

قریب یک سال پیش بود که علیرغم تلاش های نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی و هیاهوهای رسانه های هم راستا با آنها طرح فراکسیون زنان مجلس مبنی بر محدودیت سن ازدواج دختران درکمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اکثریت آرا رأی نیاورد! اما با این وجود هنوز هم رسانه‌های معاند در خارج از کشور و برخی از چهره ها که عموما از طیف سیاسی اصلاح طلب و امیدی هستند، پیگیر افزایش سن ازدواج در ایران بوده و از هر چیزی برای تولید محتوا و ترویج کلید‌ واژه‌های احساسی نظیر کودک همسری و شانتاژ ازدواج های در سنین پایین بهره می برند.
یکی از جدید ترین مواردی که از آن برای طرح مسئله کودک همسری استفاده کردند بالارفتن وام ازدواج بود، شاید بتوان گفت نخستین کسی که سعی در گره زدن مسئله وام ازدواج به بالارفتن آمار ازدواج کودکان! – آماری که به نظر فربه سازی و دروغ پردازی است- داشت، محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بود که مدعی شد: ( در پی افزایش وام ازدواج در برخی نقاط کشور، کودک همسری ۴ برابر افزایش داشته است. بررسی‏ها نشان می‏دهد که در برخی از نقاط کشور که با فقر فرهنگی و اقتصادی روبه‏رو هستیم، از وام ازدواج برای معامله کودکان زیر ۱۵ سال استفاده می‏شود).
البته توجه به سه نکته در قبول ادعای صورت گرفته مهم است 1. آنکه معمولا ازدواج های زیر سن قانونی جایی ثبت نمی شوند که آمار دقیقی برای آن بتوان ادعا کرد 2. اگر منظور از ازدواج کودک دختران زیر 18 سال است این ادعای حقوقی که می تواند بار فشارهای بین الملی نیز بر جامعه ما داشته باشد در راستای انحراف افکار عمومی است! چرا که سن قانونی ازدواج در کشور ما 13 سال به بالاست و ازدواج دختران در این سن تحت عنوان « کودک همسری» قرار نمی گیرند 3. چه خوب است این میزان دلنگرانی را صرف آمار نگران کننده چند میلیونی مجردهایی کنیم که گاها از سن ازدواج به وقت شان بیش از یک دهه گذشته است و مسئولی که اهم از مهم را تشخیص ندهد چطور می تواند دلسوز واقعی و منطقی برای ملت باشد!
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کودک همسری، مجردان قطعی، وام ازدواج
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا