طرز تهیه‌ی کیک کاکائویی با روکش مخملی
1398/12/10 - 21:08
تاریخ و ساعت خبر:
38694
کد خبر:

طرز تهیه‌ی کیک کاکائویی با روکش مخملی

ساخت سس مخملی ایده‌ای بسیار زیبا و شیک برای تزئین کیک می‌باشد سس مخملی را برای انواع تزئین کیک تولد، کیک عروسی، سالگرد ازدواج و جشن و مراسم‌های کوچکی که دارید کاربرد زیادی دارد و می‌توانید زیباترین کیک همراه با تزئینی شگفت انگیز و چشم نواز تهیه کنید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - ساخت سس مخملی ایده‌ای بسیار زیبا و شیک برای تزئین کیک می‌باشد سس مخملی را برای انواع تزئین کیک تولد، کیک عروسی، سالگرد ازدواج و جشن و مراسم‌های کوچکی که دارید کاربرد زیادی دارد و می‌توانید زیباترین کیک همراه با تزئینی شگفت انگیز و چشم نواز تهیه کنید. با ما همراه باشید.
مواد لازم برای کیک کاکائویی
آرد: ۲ پیمانه
تخم مرغ: ۶ عدد
شکر: ۱.۵ پیمانه
شیر: ۱ پیمانه
روغن مایع: ۱ پیمانه
بیکینگ پودر: ۱ قاشق مربا خوری
پودر وانیل: ۱/۲ قاشق چای خوری
نمک: نوک قاشق چای خوری
جوش شیرین: ۱/۲ قاشق مربا خوری
پودر کاکائو: ۲/۳ پیمانه
مواد لازم برای روکش کیک
لبو: ۲ عدد
شیر: ۲/۳ پیمانه
پودر قند: ۱/۲ پیمانه
خامه فرم گرفته: ۳ پیمانه
شکلات برای تزئین: به مقدار لازم
طرز تهیه
۱. ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. قالب گرد ۲۴ یا ۲۶ سانتیمتری را با کاغذ روغنی بپوشانید و کنار بگذارید.
۲. آرد، بیکینگ پودر، پودر کاکائو، جوش شیرین و نمک را در ظرفی با هم مخلوط کرده و ۳ بار الک کنید. زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را از هم جدا کنید. کارتان را با سفیده‌ها شروع کنید. آن‌ها را با همزن برقی آن قدر بزنید تا سبک شوند و وقتی ظرف را برمی گردانید، از داخل ظرف بیرون نریزند. سفیده‌های زده شده را داخل یخچال قرار دهید.
۳. شکر را به زرده‌ها اضافه کنید و با همزن برقی خوب با هم مخلوط کنید. روغن مایع و سپس شیر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. سفیده‌ها را به مواد اضافه کنید. در این مرحله دیگر نیازی به همزن برقی ندارید. مواد را با لیسک و به آرامی با هم مخلوط کنید. در مرحله آخر مخلوط آرد را اضافه کرده و به آرامی هم بزنید تا مایه کیک آماده شود.
۴. مایه کیک را داخل قالب بریزید و به مدت ۴۵-۳۵ دقیقه داخل قرار دهید تا کیک بپزد. بعد از آن که کیک آماده شد، آن را از فر خارج کرده و بگذارید تا خنک شود. سپس به آرامی از قالب جدا کنید. کمی صبر کنید تا کیک کاملا سرد شود.
۵. در این میان رویه کیک را آماده کنید. لبو‌ها را بپزید، سپس پوستشان را بگیرید و آن‌ها را خرد کنید. تکه‌های لبو را همراه با شیر داخل مخلوط‌کن بریزید تا نرم و پوره‌ای شکل شوند. خامه، پودر قند و رنگ قرمز را با همزن برقی خوب بزنید، سپس پوره را اضافه کرده و به مخلوط کردن ادامه دهید تا خامه قرمز رنگی به وجود بیاید.
۶. وقتی کیک خوب خنک شد، آن را از وسط نصف کنید و مقداری خامه روی یکی از آن‌ها بمالید. بعد قسمت دیگر را روی آن قرار دهید. کیک را با بقیه خامه کاملا بپوشانید. در نهایت کیک را با تکه‌های شکلات تزیین کنید.
وب سایت سرآشپز پاپیون
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روکش مخملی کیک ، کیک کاکائویی ، شیرینی و دسر ، کیک ، روکش کیک
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا