کیت‌های ایرانی تشخیص کرونا در راه بازار
1398/12/19 - 17:34
تاریخ و ساعت خبر:
38891
کد خبر:

کیت‌های ایرانی تشخیص کرونا در راه بازار

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه به دنبال فراخوان این ستاد برای ساخت کیت‌های آزمایشگاهی تشخیص کووید ۱۹، با پنج شرکت دانش‌بنیان برای ساخت این کیت‌ها قرارداد منعقد شده است، گفت: کیت‌های تشخیصی کووید ۱۹، فروردین ماه وارد بازار می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه به دنبال فراخوان این ستاد برای ساخت کیت‌های آزمایشگاهی تشخیص کووید 19، با پنج شرکت دانش‌بنیان برای ساخت این کیت‌ها قرارداد منعقد شده است، گفت: کیت‌های تشخیصی کووید 19، فروردین ماه وارد بازار می‌شوند.
تشخیص، مهم‌ترین راه ورود به درمان بیماری کرونا است. کمک گرفتن از کیت‌های تشخیصی به پزشکان کمک کرده است تا بیماران مبتلا به این ویروس را شناسایی کنند. این شد که متخصصان داخلی آستین بالا بزنند و به حوزه ساخت کیت‌های تشخیصی ورود کنند.
در حال حاضر بیماران مبتلا به کرونا به وسیله کیت‌های تشخیصی که در قالب مساعدت و خرید از طریق سازمان بهداشت جهانی، کشور چین و یونیسف وارد ایران شده‌اند شناسایی می‌شوند؛ اما ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با انتشار فراخوانی از دانش‌بنیان‌های توانمند دعوت کرد تا به حوزه ساخت این کیت‌ها ورود کنند.
«پس از انتشار این فراخوان، تعداد بالایی از دانش‌بنیان‌ها برای ساخت این کیت‌ها اعلام آمادگی کردند. ۵۰ شرکت داوطلب شدند که بعد از بررسی‌ها پنج شرکت برای ساخت این کیت‌ها انتخاب و قرارداد با آن‌ها منعقد شد.»
مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام مطلب فوق، گفت: تا فرودین ماه سال آینده این کیت‌های تشخیصی ایرانی روانه بازار می‌شوند.
به گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وی افزود: کیت‌های وارد شده تا دو ماه آینده کافی هستند اما بعد از این مدت با کمبود کیت‌های تشخیص کرونا مواجه خواهیم شد. به همین دلیل با کمک توانمندی‌های داخلی این نیاز را مرتفع می‌کنیم.
ایسنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کیت‌های ایرانی ، کرونا ، تشخیص کرونا
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا