کشتار زنان و کودکان مسلمان هندی با هر بهانه ای غیر قابل توجیه است/ چرا دولت و پلیس هند جلو هندی های افراطی را نگرفت؟
1398/12/25 - 08:59
تاریخ و ساعت خبر:
38951
کد خبر:

کشتار زنان و کودکان مسلمان هندی با هر بهانه ای غیر قابل توجیه است/ چرا دولت و پلیس هند جلو هندی های افراطی را نگرفت؟

در یکی از تصاویر خشونت بار هندوها علیه مسلمانان هند، د بخشی از مردم دو زن به شدت مورد ضرب و شتم قرار می گیرند. همچنین تصاویری تاسف بار و تلخ از زنده به گور کردن یک مادر و فرزند دیده می شود که متاسفانه حقوق بشر و سازمان ملل به این موضوع چندان ورود نکرده است. این مسئله سبب شد تا رهبر معظم انقلاب در پیامی نسبت به کشتار مسلمانان هند ابراز تاسف کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امیرحمزه نژاد: هند کشور هفتاد دو ملت است. کشوری که با رنگ و نژادها و ادیان مختلف در آن زندگی می کنند. جمعیت هند بیش از یک میلیارد نفر است و در میان مردم هند مسلمانان نیز در اقلیت زندگی می کنند. چندی پیش اتفاقی در این کشور آنهم با ورود «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به این کشور افتاد که بسیاری را متاثر کرد.
درحالی که رئیس جمهور آمریکا با همتای هندی خود دیدار می کرد و مانند همیشه به این کشور نیز سلاح های امریکایی را غالب می نمود، در گیری میان هندیان اتفاق افتاد که متاسفانه به خشونت شدید علیه مسلمانان این کشور منجر شد.
تصاویری که از خشونت علیه مسلمانان در این کشور منتشر شده است دل هر انسانی را به لرزه در می آورد. حتی مواردی از کودک کشی دیده شده است. بسیاری از افراد خشمگین با اجسام تیز و سخت به جان مسلمانان به طور دسته جمعی افتاده اند و تصاویر غیر انسانی منتشر شده است. بر اثر خشونت های یک هفته ای علاوه بر کشته شدن ۴۶ تن ،بیش از ۳۰۰ نفر دیگر نیز مجروح شدند.
در یکی از تصاویر دیده می شود که بخشی از مردم دو زن را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می گیرند. همچنین تصاویری تاسف بار و تلخ از زنده به گور کردن یک مادر و فرزند دیده می شود که متاسفانه حقوق بشر و سازمان ملل به این موضوع چندان ورود نکرده است. این مسئله سبب شد تا رهبر معظم انقلاب در پیامی نسبت به کشتار مسلمانان هند ابراز تاسف کنند.
ایشان در این پیام فرمودند: « قلب مسلمانان جهان از کشتار مسلمانان در هند جریحه دار است. دولت هند باید در مقابل هندوهای افراطی و احزاب طرفدار آنها بایستد و با توقف کشتار مسلمانان ، از انزوای خود در جهان اسلام جلوگیری کند.»
پیام قاطعانه و دلسوزانه رهبر انقلاب سبب ساز تعریف و تمجید بسیاری از مسلمانان منطقه از جمله نخست وزیر پاکستان شد.
اما داستان هند چیست؟ خشونت ها در دهلی نو پس از آنکه معترضان به اصلاح قانون شهروندی هند اقدام به مسدود کردن خیابان در نزدیکی ایستگاه مترو جعفرآباد واقع در شمال شرق دهلی نو کردند، آغاز شد.
اما موضوعی که در این افراطی گرها بیشتر از همه دیده می شود عدم دخالت پلیس هند در این درگیریها علیه مسلمانان بود که دست افراطی های هندی را برای کشتار مردم مسلمان هند باز گذاشت و تعدی و آتش زدن منازل مسلمانان در این کشور اتفاق افتاد. متاسفانه مسلمانان در این کشور یکی از اقلیت های مذهبی به شمار می روند که چندان حقوق آنها رعایت نمی شود.
بعضا سینمای هند که حوزه ای بسیار تاثیرگذار در فرهنگی این کشور است نیز در ایجاد دیدگاه افراطی علیه مسلمانان این کشور تاثیرگذار بوده است و فیلم های ضداسلامی در این حوزه ساخته شده که باعث ایجاد مانیفست خشونت تاریخی علیه مسلمانان هند شده است.
این موضوع در کشورهایی مانند بنگلادش و افغانستان و پاکستان باعث ایجاد تظاهراتی علیه کشتار مردم مسلمان هند شد.
اینکه اعتراضاتی وجود دارد به طور بسیار مسالمت آمیز می توان آنرا حل کرد و اینهمه خشونت با هر بهانه ای غیر قابل توجیه است. خصوصا اینکه این اختلافات درخصوص موضوع حقوق شهروندی که یک موضوع مدنی و اجتماعی است صورت گرفته است. اینکه جامعه هند یک موضوع مدنی را با توسل به زور و خشونت حل می کند بسیار عجیب و تاسف بار است و خطر بروز مشکلات عظیم در جامعه این کشور را تشدید می کند. متاسفانه در این موارد میان قربانیان زنان و کودکان بیگانه نیز دیده می شود. خشونت علیه زنان و کودکان در کشورهایی که در آنها مسلمان اقلیت هستند بسیار دیده می شود. جالب است که در هند و میانمار ادیان الهی چندان وجود ندارد و این اپیدمی در این کشورها زنگ خطر را بوجود آورده است. اخیرا در میانمار نیز همین خشونت ها از سوی افراطی ها دیده شد و «آنگ سان سوچی زنی» که چندی پیش جایزه صلح جهانی دریافت کرده بود به دادگاه لاهه به اتهام نسل کشی و حمایت از آن فراخوانده شد. با این شرایط بایستی مسلمانان نسبت به وقوع این خشونت ها علیه هم کیشان خود حساسیت بیشتری خرج دهند تا جامعه جهانی نیز در این حوزه از خود واکنش و نسبت به بروز این موارد تلخ یک بازدارندگی شدید ایجاد شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
هند، هندوهای افراطی، نسل کشی مسلمانان،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا