طرز تهیه‌ی مرغ ترش؛ غذای محلی شمالی
1399/01/13 - 21:39
تاریخ و ساعت خبر:
39437
کد خبر:

طرز تهیه‌ی مرغ ترش؛ غذای محلی شمالی

خورش مرغ ترش شمالی یک غذای خوشمزه است که دستور‌های پخت متفاوتی دارد. برای مثال طرز تهیه مرغ ترش گیلانی با مازندرانی متفاوت است و معمولا در آن از گردو استفاده نمی‌شود، یا برخی مواقع در تهیه مرغ ترش مازندرانی از رب آلوچه هم در کنار رب انار استفاده می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - خورش مرغ ترش شمالی یک غذای خوشمزه است که دستور‌های پخت متفاوتی دارد. برای مثال طرز تهیه مرغ ترش گیلانی با مازندرانی متفاوت است و معمولا در آن از گردو استفاده نمی‌شود، یا برخی مواقع در تهیه مرغ ترش مازندرانی از رب آلوچه هم در کنار رب انار استفاده می‌کنند.
مواد اصلی این خورش رب انار محلی مرغوب و سبزی مخصوص مرغ ترش است که انتخاب صحیح آن‌ها در طعم نهایی مرغ ترش تاثیر زیادی دارد. به دلیل وجود گردو و مرغ این خورش جزو خورش‌های مجلسی ایرانی به حساب می‌رود و آن را در بسیاری از مهمانی‌ها و مجالس سرو می‌کنند. در این مطلب به شما طرز تهیه مرغ ترش شمالی با گردو را آموزش می‌دهیم.
مواد لازم
مرغ: ۱ عدد کوچک
گردو آسیاب شده: ۴ قاشق غذاخوری
سبزی مرغ ترش: ۲۵۰ گرم
رب انار: ۳ قاشق غذاخوری
پیاز: ۱ عدد درشت
سیر: ۱ حبه بزرگ
زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
طرز تهیه
۱. برای شروع سبزی مخصوص مرغ ترش را در روغن سرخ می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. سبزی‌مرغ ترش مخلوطی از سبزی‌های محلی شمال است که می‌توانید به صورت آماده از سبزی فروشی‌ها یا سوپرمارکت‌ها تهیه کنید.
۲. برای طبخ مرغ ابتدا آب را درون یک قابلمه جوش بیاورید و سپس مرغ‌ها را به همراه ۲ عدد هل درون آب در حال جوش بیندازید و پس از ۳ الی ۴ دقیقه از آب خارج کنید. با این کار بوی زهم مرغ گرفته می‌شود. بعد از خارج کردن مرغ‌ها از آب اجازه دهید که آب آن‌ها کمی گرفته شود، سپس در روغن آن‌ها را سرخ کنید.
۳. برای تهیه پیاز داغ پیاز‌ها را رنده کنید و سپس در کمی روغن تفت دهید تا به اصطلاح سبک شوند.
۴. بعد از این که رنگ پیاز‌ها کمی تغییر کرد به آن‌ها زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و سیر له شده را اضافه کنید و دوباره کمی تفت دهید تا ادویه‌ها حرارت داده شوند و پیاز‌ها زرد طلایی شوند.
۵. در این مرحله گردو آسیاب شده را به همراه سبزی سرخ شده به پیاز‌ها اضافه کنید و همه مواد را با حرارت ملایم کمی تفت دهید.
۶. سپس رب انار را به آن‌ها اضافه کنید.
۷. پس از اضافه کردن رب انار، ۲ لیوان آب جوش به آن‌ها اضافه کنید. درب ظرف را ببندید، حرارت شعله را کم کنید و به آن یک ساعت زمان دهید تا سبزی و گردو خوب بپزند و روغن بیندازند.
۸. بعد از این که سبزی و گردو پخت مرغ‌های سرخ شده را به آن اضافه کنید. حالا درب ظرف را دوباره ببندید و حرارت شعله در کمترین حالت قرار دهید و اجازه دهید خورش مرغ ترش شما خوب جا بیفتد و آب آن کشیده شود.
مجله دیجی کالا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
غذای شمالی ، غذای محلی ، مرغ ترش ، غذای ایرانی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا