تولید روزانه 52 هزار ماسک توسط بانوان بسیجی سپاه سیدالشهدا / توزیع 75 هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین محرومین استان تهران
1399/01/16 - 11:32
تاریخ و ساعت خبر:
39485
کد خبر:
گزارش فعالیت های سپاه استان تهران در ایام کرونا:

تولید روزانه 52 هزار ماسک توسط بانوان بسیجی سپاه سیدالشهدا / توزیع 75 هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین محرومین استان تهران

بسیجیان خواهر سپاه سیدالشهدا از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا با آگاهی از ملزومات پیشگیری این ویروس, خدمات داوطلبانه و حرکت های جهادی خود را در این راستا آغاز کردند که در این زمینه تولید ماسک به صورت میانگین روزانه بالغ بر 52 هزار ماسک در اولویت قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - میترا خسروبیک: تقریبا 5 -4 ماهی است که کرونا نامی آشنا برای مردم جهان شده است، نامی تکراری که در صدر اخبار بزرگترین بنگاه های خبری جهان قرار دارد. کرونا با نام اصلی آن کوئید 19 ، ویروسی کوچک است که بزرگترین قدرت های مادی و نظامی جهان را گرفتار خود کرده و تا حدود زیادی آنها را از پای در آورده است. وضعیت وخامت حادث از این ویروس در کشورهای اروپایی که تا همین چند هفته پیش داد پیشرفتگی و تافته ای جدا بافته بودن را سر می دادند به حدی است که آنها را از مردمی به اصطلاح با فرهنگ و مدرن به دزدان دریایی و خیابانی تبدیل کرده است. دزدانی که کالاهای سرقتی شان " ماسک" های اهدای کشورهای دیگر به همسایگان شان است.
دولت مردان این کشورهای مدرن که به دنبال کوچک ترین بهانه برای زیر سؤال بردن وضعیت حقوق بشر در کشورهای هدف خود مخصوصا کشورهای مسلمان آسیایی بودند، حال با زیر پا نهادن الفیای انسانیت و حقوق شهروندی در کشورهای شان، حکم به قتل عام شهروندان مسن مبتلا به کرونا و بیماران کرونایی دارای مشکلات مغزی داده اند.
کرونا این ویروس کوچک که حتی در برابر حجمی از کف و آب استقامت ندارد برای همه مردم دنیا پیامی بی نظیر را ارسال کرد و آن پیام این بود که هرگز به قدرت های مادی خود امید نبندید که در برابر مشیت و خواست الهی در مقابله با کوچک ترین مخولقات خدا ناتوان و عاجزید.
کرونا شاید آمد تا کسانی که دست شان تا مفرغ به خون مظلومان فلسطینی، بحرینی، لبنانی، سوری، بحرینی ، یمنی، عراقی و افغانستانی و مظلوم تر از همه میانماری، آغشته است، مدتی به گرفتاری های سرگرم باشند و تاریخ برای شان بنویسد که خون مظلوم تنها عنصری است که با هیچ چیز پاک نمی شود و از یادها نمی رود بلکه آهی آتش افروز تا قیامت دارد....

اما در ایران اوضاع به گونه ای دیگر است! کرونا دشمنی است که سبب خیری بزرگ و کثیر برای ملت ایران شده است . کرونا تهدیدی است که ملت ایران از دل خطر آن " فرصت های بی نظیری " را پدید آوردند. کرونا دشمنی سرسخت و چِقِر و بد بدن است که ایرانیان در عزمی ملی و با رویکردی مدافعانه در خطوط مقدم جبهه سلامت و میادین مختلف پشت جبهه این دفاع همه جانبه، به دنبال شکست آن هستند.

بسیج بار دیگر نامی آشنا در این عرصه شده است و در میادین پشت جبهه مبارزه با کرونا باز هم زنان ایرانی و دختران تحصیل کرده و با وقار این مرز و بوم هستند که چرخاننده چرخ تولید مایحتاج بهداشتی - درمانی این روزها اعم از تولید ماسک، گان، شیلد، دستکش یک بار مصرف، موادضدعفونی کننده، می باشند.
در این روزهای پرشور دفاع از سلامت ملت که توسلات و توجهات مردم به مسائل معنوی رنگ و بویی دیگر به خود گرفته است و همه برای هم دعا می کنند و خواستار سلامتی یکدیگر هستند، باز بانوان بسیجی در عرصه حضور آگاهانه در مناسبت ها و قرائت ادعیه های اسلامی متناسب با شرایط فعلی به صورت مجازی و تک نفره، مدیریت کارها را بر عهده دارند.
بسیجیان خواهر استان تهران سپاه سیدالشهدا از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا با آگاهی از ملزومات پیشگیری این ویروس, خدمات داوطلبانه و حرکت های جهادی خود را در این راستا آغاز کردند.

خدمات سازندگی بسیج خواهران این استان با همکاری معاونت سازندگی شامل جهت دهی کارگاهای خیاطی به سمت تولید ماسک به صورت میانگین روزانه بالغ بر 52 هزار ماسک است که این تعداد رو به افزایش بوده و حداقل تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت نکته مهم در این خدمت رسانی ارائه این ماسک ها به صورت روزانه بین مناطق اولویت دار ومحروم استان تهران و سایر استان های کشور است.
با اقدامات صورت گرفته، کمبود و نگرانی در زمینه تأمین ماسک و مواد ضدعفونی وجود ندارد و حوزه‌های مقاومت بسیج به عنوان معین مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیاز آن‌ها به اقلام بهداشتی و حتی نیروی انسانی را تأمین می‌کنند.
تاکنون بالغ بر ۱۰۰ هزار بسته بهداشتی در استان تهران توزیع شده، گفت: این آمار رسمی است که در قالب طرح‌های مختلف انجام شده اما اقدامات صورت گرفته بسیار فراتر از این میزان است و پایگاه‌های بسیج روزانه اقلام بهداشتی زیادی توزیع می‌کنند.

همچنین در راستای حمایت از خانواده هایی که اشتغال های روزمزد داشتند یا از اقشار کم درآمد هستند ، 25 هزار بسته معیشتی و ضدعفونی درسطح مناطق محروم شهرستان های استان تهران به صورت متمرکز توزیع شده است.
بنابراین گزارش در دهه آخر ماه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان حدود ۵۰ هزار بسته بهداشتی و ۵۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های کم‌برخوردار استان تهران توزیع می‌شود.




بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کرونا، بسیج خواهران، سپاه سیدالشهدا، تولید ماسک، توزیع بسته معیشتی،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا