روایت « جهاد زنانه» بانوان بسیجی استان قم در مبارزه با کرونا / از دوخت ماسک و پخت کیک شادباش اعیاد شعبانیه تا تغسیل جانباختگان کرونایی
1399/01/20 - 08:08
تاریخ و ساعت خبر:
39568
کد خبر:
طنین یاس گزارش می دهد:

روایت « جهاد زنانه» بانوان بسیجی استان قم در مبارزه با کرونا / از دوخت ماسک و پخت کیک شادباش اعیاد شعبانیه تا تغسیل جانباختگان کرونایی

بانوان استان قم به عنوان یکی از نخستین استان های درگیر با کرونا را می توان از اولین بانوانی دانست که پا به میدان مبارزه با کرونا در خط مقدم بیمارستان ها و پشت جبهه آن یعنی پایگاه های بسیج و گروه های جهادی دانست، حضور که همراه با خلق جلوه های زیبای همدلی و ایثار بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - استان قم یکی از نخستین استان هایی بود که شهروندان آن با بیماری کرونا درگیر شدند. شاید مردم باایمان و مهربان قم را بتوانیم اولین ها در مبارزه با این بیماری و تلاش برای شکست دادن آن در ایران بنامیم. بیشتر اقدامات مبتکرانه که ابعاد معنویش از سایر وجوه آن بالاتر به نظر می رسد از این استان سرچشمه گرفته است.
در این استان که به نام «فاطمه معصومه سلام الله علیها» مزین است و مهمان پذیری دیرینه ی مردم باصفای آن گوش فلک را پُر کرده است، بسته شدن حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله برای حفظ سلامتی شهروندان قمی و همچنین زائرین ، از بزرگترین اقداماتی بود که مردم و مسئولین این شهر با تلخ کامی فراوان، به آن تن دادند و دلتنگی و فراغ زیارت را برای حفظ سلامت پایدار و جان مردم و مسافرین به جان خریدند.
اقشار مختلف مردم استان قم از پزشکان و پرستاران و کادردرمانی تا روحانیون و طلاب حوزه های خواهر و بردار، خیاطان و دوزندگان، خیرین و گروه های جهادی، بسیجیان و خانم های خانه دار دست به دست هم دادند و یک دل و همدل شدند تا روزهای سخت و دلهره آور کرونایی را کنار هم با توکل و توسل به خدا به روزهای صحت و سلامت پایدار گره بزنند.
در این روزها جلوه های زیبایی از ایثار و معنویت در قاب پایگاه های بسیج محلات و اقشار مختلف، شکل گرفت، چیزی که در سراسر میهن اسلامی ما تداعی کننده سال های پر از خاطره دفاع مقدس است. همانطور که در آن سال ها زنان به عنوان فرمانده هان و پیش قراولان حضور در پشت جبهه های حق علیه باطل بودند در این نوع مبارزه علیه بیماری نیز زنان به ویژه زنان بسیجی سپاه علی بن ابی طالب استان قم در رأس هرم تلاش، ایثار و ابتکار در کانون مبارزه در کرونا یعنی بیمارستاهن ها و نقاهتگاه ها و پشت جبهه مبارزه علیه کرونا یعنی حضور در گروه های جهادی بودند .
جلوه های حضور این عزیزان را می توان در لباس های سفید و مقدس پزشکی، پرستاری، بهیاری، پشت میزهای دوخت ماسک و گان و شیلد، در پس تهیه مایحتاج ارزاق خانواده های کم درآمدی که این روزها پدرخانواده شغل خود را از دست داده است، در پخت غذا برای خانواده هایی که مادر خانواده درگیر بیماری کرونا و در بستر بیماری است، پخت کیکی خانگی برای شادباش و روحیه دادن به بیماران کرونایی بستری در نقاهتگاه ها و خانه ها و حتی در آخرین لحظه های غسل و کفن جانباختگان این بیماری دید.
صحنه هایی که هنوز دلسوزانه، مقتدرانه، با ایمان و تقوا ، همراه با ابتکار و عشق به همنوع در حال خلق شدند هستند و قطعا فردا و فرداها زیباتر از امروز رخ می نمایند.
تصاویر ذیل ، فقط بخشی از فعالیت های زنان بسیجی استان قم را نشان می دهد.
تهیه و پخت غذا برای خانواده هایی که مادران شان مبتلا به بیماری کرونا هستند


اهداء بسته های معیشتی و همچنین کمک هزینه گذران ایام کرونا به خانواده های کم درآمد و زنان سرپرست خانوار




تهیه کمپوت ؛ آب میوه و سوپ برای بیماران کرونایی و کادردرمانی بیمارستان ها


دوخت ماسک و گان پزشکی توسط بانوان جهادی و بسیجی برای مصارف بیمارستانی و توزیع بین مردم




شرکت در طرح غربالگری

توزیع بسته های بهداشتی و اقلام معیشتی در مناطق محروم استان قم



پرستاران، بهیاران و پزشکان قمی در خط مقدم مبارزه با کرونا / طلاب قمی در کنار بیماران کرونایی در بیمارستان ها




و اقدام داوطلبانه طلاب بسیجی قم در تغسیل و کفن جانباختگان بیماری کرونا

انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بسیج جامعه زنان استان قم، زنان قمی، مبارزه با کرونا،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا