یک ناشر همراه با بسته‌های معیشتی، کتاب به نیازمندان می‌دهد/ خیرین بسم‌الله!
1399/01/27 - 12:04
تاریخ و ساعت خبر:
39757
کد خبر:

یک ناشر همراه با بسته‌های معیشتی، کتاب به نیازمندان می‌دهد/ خیرین بسم‌الله!

مدیرعامل مؤسسه قدر ولایت گفت: در طرح «رزمایش معنوی در ماه مبارک رمضان» در حد وسع و کمک خیرین بسته‌هایی فراهم می‌شود تا در کنار بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند و خانواده‌هایی که به فضای مجازی و دیجیتالی دسترسی ندارند، تخصیص یابد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - احمد عطایی مدیرعامل مؤسسه قدر ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره طرح «رزمایش معنوی در ماه مبارک رمضان» مخصوص خانواده‌های محروم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات نیمه شعبان از مسئولین و ملت ایران خواستند تا در رزمایش سراسری نسبت به اطعام مستمندان و محرومین و آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا، اقدام کنند و با توجه به احتمال عدم برگزاری مراسم ایام ماه رمضان در مساجد و شب‌های قدر، توصیه به دعا و تضرع در خلوت‌خانه و در میان خانواده را طرح کردند.
وی ابراز داشت: این طرح در کنار بسته معیشتی مردم به نیازمندان و مناطق محروم ارائه خواهد شد، ما حتی در کنار این جامعه هدف خانواده‌های درگیر با ویروس کرونا را نیز قراردادیم تا آنها نیز از این بسته‌ها بهره مند شوند.
مدیرعامل مؤسسه قدر ولایت با تاکید بر اینکه احتمالا برگزاری مراسم ایام ماه رمضان در مساجد و شب‌های قدر را نخواهیم داشت، توضیح داد: با توجه به هشدارهای داده شده می‌توانیم امسال با کمک این بسته‌های کتاب در کنار خانواده به مناجات بپردازیم. از این رو بسته‌های معنوی پیش‌بینی کرده‌ایم.
به گفته وی، در طرح «رزمایش معنوی در ماه مبارک رمضان» در حد وسع و کمک خیرین بسته‌هایی فراهم می‌شود تا در کنار بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند و خانواده‌هایی که به فضای مجازی و دیجیتالی دسترسی ندارند، تخصیص یابد، زیرا امسال ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است تا خانواده‌ها بیشتر با کتب فیزیکی انس داشته باشند.
مدیر این انتشارات خاطرنشان کرد: جامعه هدف در این طرح، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان هستند. برای گروه اول یعنی کودکان ۷ عنوان، برای نوجوانان ۸ عنوان و برای بزرگسالان ۱۰ عنوان و مجموعا ۲۵ عنوان داخل هر بسته تدارک دیده شده است. قیمت هر بسته به میزان پشت جلد کتاب‌ها حدود ۱۲۰ هزار تومان است که ۵۰ درصد توسط موسسه قدر ولایت تقبل شده و ۵۰ درصد باقی توسط خیرین پرداخت می‌شود.
وی به آثار اشاره کرد و گفت: در انتخاب کتاب‌ها تلاش شده چاپ اول باشند و یا تجدید چاپی‌ها برای سال‌های ۹۸ و ۹۷ باشند. در تنوع موضوعی کتاب‌ها هم سعی شده آثاری با مضامین خداشناسی،‌ معاد، دفاع مقدس، اخلاق، معرفی قرآن و... در نظر گرفته شود. البته برای گروه سنی کودک در میان آثار، کتاب‌های نقاشی و کاردستی هم ارائه می‌شود.‌








وی در پاسخ به این پرسش که توزیع بسته‌ها از چه زمان و با چه جامعه هدفی آغاز می‌شود، ابراز داشت: در هفته جاری در حال تامین منابع مالی توسط خیرین و موسسات هستیم و سه روز مانده به ماه مبارک رمضان توزیع را با همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در جنوب تهران آغاز می‌کنیم. در این کار، مناطقی چون شهرری، پاکدشت و ورامین مدنظر ما هستند.
مدیرعامل مؤسسه قدر ولایت با تاکید بر اینکه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در جنوب تهران جامعه هدف و خانواده‌های نیازمند را شناسایی کرده‌ است و توزیع توسط آنها صورت می‌گیرد، گفت: توزیع بسته‌ها از طریق جبهه فرهنگی انقلاب و پایگاه‌های بسیج خواهد بود. در مسیر تهیه کتاب‌ها خانه کتاب و مجمع ناشران انقلاب اسلامی نیز همکاری می‌کنند.
وی افزود: هر ناشر می‌تواند از میان کتاب‌های خود آثاری را انتخاب کرده و از طریق خیرینی که می‌شناسد، کتاب‌ها را ارائه دهد تا به حرکت فرهنگی و معنوی در کنار بسته‌های معیشتی عرضه شود.
این ناشر اضافه کرد: موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت با همراهی خیّرین فرهنگی طرح «رزمایش معنوی در ماه مبارک رمضان» را با اهداف زیر برنامه‌ریزی و اجرا خواهد کرد.
۱ـ کمک به تقویت حالات روحی و معنوی مستمندان، محرومین و همچنین آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا و آشنایی بیشتر این عزیزان با معارف قرآن و منزلت اهل بیت علیهم‌السلام و فراهم کردن زمینه تضرع و نیایش در خلوت مردم.
۲ـ درکنار بسته معیشتی با ارائه بسته معنوی، از فرصت پیش آمده برای انس بیشتر این خانواده‌ها با کتاب فیزیکی بهره‌برداری لازم صورت گیرد.
در این طرح کتب متنوع و مناسب مخاطبین (کودک تا بزرگسال) تهیه و در اختیار خانواده‌های زیر پوشش طرح قرار خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش، اسامی کتاب‌ها بر حسب سن مخاطب و قیمت و موضوع آنها به شرح زیر است:
الف ـ کودکان (۷ عنوان، قیمت ۳۸۰۰۰ تومان)
آلبوم عکس بابام (دفاع مقدس) قیمت ۲۰۰۰ تومان
نویسنده کوچولو دخترانه (کمک آموزشی، کاردستی، پرسش) قیمت ۶۰۰۰ تومان
ردپا (خداشناسی) قیمت ۶۰۰۰ تومان
سرزمین دانه‌ها (معادشناسی) قیمت ۶۰۰۰ تومان
ستاره‌های طلایی (مراقبت از اعمال) قیمت ۶۰۰۰ تومان
همسایه‌ها (مراقبت از اعمال) قیمت ۶۰۰۰ تومان
سیب کوچولو ( داستان) قیمت ۶۰۰۰ تومان
ب: نوجوانان (۸ عنوان، قیمت ۳۳۹۰۰ تومان)
نویسنده کوچولو پسرانه (کمک آموزشی، کاردستی، پرسش) قیمت ۶۰۰۰ تومان
چون آهویی تشنه (خداشناسی) قیمت ۱۵۰۰ تومان
قصه‌های زندگی جلد ۸ (معارف اسلامی و انقلاب) قیمت ۴۸۰۰ تومان
قصه‌های زندگی جلد ۷ (دفاع مقدس) قیمت ۴۸۰۰ تومان
قصه‌های زندگی جلد ۶ (دفاع مقدس) قیمت ۴۸۰۰ تومان
قصه‌های شنیدنی جلد ۲ (دفاع مقدس) قیمت ۵۰۰۰ تومان
تاریک‌ترین شب حسد (اخلاقی) قیمت ۲۰۰۰ تومان
قصه‌های شنیدنی جلد 4 (دفاع مقدس) قیمت ۵۰۰۰ تومان
ج: بزرگسال (۱۰ عنوان، ۴۷۷۰۰ تومان)
آشنایی با سیره مادران معصومین (اهل بیت) قیمت ۴۰۰۰ تومان
نوجوان و جوان موفق (معارف اسلامی) قیمت ۱۲۰۰۰ تومان
معیارهای حجاب و عفاف در مردان و زنان (احکام اسلامی) قیمت ۴۰۰۰ تومان
قرآن بهار دل‌ها ( معارف قرآنی) ۲۰۰۰ تومان
قرآن کتاب زندگی (معارف قرآنی) قیمت ۹۰۰۰ تومان
قرآن باب معرفت‌الله (شناخت قرآن) قیمت ۲۲۰۰ تومان
سیرت آفتاب (خصوصیات و شناخت رهبری) قیمت ۲۵۰۰ تومان،
منتخب مفاتیح نیم‌جیبی (مناجات) قیمت ۱۰۰۰۰ تومان
سوز دل عاشقان دعای ندبه (مناجات) قیمت ۵۰۰ تومان
شور دل عاشقان دعای کمیل (مناجات) قیمت ۱۵۰۰ تومان
فارس
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بسته معیشتی,کتاب,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا