آیا افراد در مقابل بیماری کرونا ایمن می‌شوند؟
1399/01/28 - 18:13
تاریخ و ساعت خبر:
39791
کد خبر:

آیا افراد در مقابل بیماری کرونا ایمن می‌شوند؟

رییس شبکه بیماری‌های ویروس ایران در پاسخ به این سوال که آیا افراد در قبال بیماری کرونا ایمن می‌شوند؟ گفت: تجربیات در مورد ویروس قبلی کرونا ثابت کرده که این بیماری ایمنی نسبتا پایداری در افراد ایجاد می‌کند، اما معلوم نیست که این ایمنی تا پایان عمر برقرار بماند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - رییس شبکه بیماری‌های ویروس ایران در پاسخ به این سوال که آیا افراد در قبال بیماری کرونا ایمن می‌شوند؟ گفت: تجربیات در مورد ویروس قبلی کرونا ثابت کرده که این بیماری ایمنی نسبتا پایداری در افراد ایجاد می‌کند، اما معلوم نیست که این ایمنی تا پایان عمر برقرار بماند.
دکتر «سید محمد جزایری» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قسمت اعظم اطلاعات محققان در مورد کرونا از ویروس کرونای ۲۰۰۳ است. خیلی از مواردی که به کرونا نسبت داده می شود مربوط به تجربیات ویروس قبلی شیوع یافته در سال ۲۰۰۳ است.
وی اظهار داشت: هر چند پژوهشگران در حال تحقیق در مورد این ویروس هستند، اما حدود سه ماه از بروز این ویروس می گذرد و به همین دلیل اطلاعات محققان از این ویروس در حال کامل شدن است و ممکن است در آینده نتایج دیگری اعلام شود.
رییس شبکه بیماری های ویروس ایران، ایمنی در قبال ویروس ها به ۲ نوع تقسیم کرد و گفت: یک نوع پاسخ دائمی است و نوع دیگر پاسخ، موقتی است. انسان ها پس از مواجه شدن با برخی ویروس ها، تا پایان عمر در مقابل آن ایمن می شوند. به طور مثال هپاتیت بی و سی است که یکی از بهترین ویروس هایی است که ایمنی طولانی فراهم می کند.
جزایری ادامه داد: ایمنی در مقابل یکسری ویروس کوتاه مدت است و حتی یک ماه یا یک فصل، فرد واکسینه می شود. این بیشتر در مورد ویروس های شایع گوارشی و تنفسی مشاهده می شود.
کم اهمیت دادن کرونا ظلم به مردم است
رییس شبکه بیماری های ویروس ایران اظهار داشت: کم اهمیت جلوه دادن بیماری کرونا ظلم به مردم است، کرونا مسئله بسیار جدی است.
جزایری با اشاره به اینکه باید از این ویروس به شدت اجتناب کرد، افزود: مردم باید اصول بهداشتی فردی و جمعی را به دقت رعایت کنند تا دچار این بیماری نشوند.
وی تاکید کرد: تردد غیر ضروری مردم در مجامع عمومی و شلوغ و خیابان ها به این دلیل است که برخی خطر را جدی نگرفته اند، باید از این کار به شدت خودداری کرد. هرچه مردم اصول بهداشتی را بیشتر رعایت کند درصد ابتلا به بیماری و مرگ و میر ناشی از این بیماری کمتر می شود.
مرگ و میر ناشی در چین در اوج بیماری حدود ۱۷ درصد بوده است
جزایری، به درصد مرگ و میر ناشی از کرونا براساس یافته های علمی محققان چین اشاره کرد و گفت: در چین شاهد مرگ و میر حدود ۱۷ درصدی در دوره پیک مواجه بود ولی به کمتر از ۳ دهم درصد رسیده است.
وی ادامه داد: عمر این ویروس از زمان شناخت آن حدود سه ماه است و علامت سوال های فراوان و ابهامات بسیار زیادی در ذهن مردم وجود دارد که امیدواریم با تلاش محققان در آینده نزدیک برطرف شود.
رییس شبکه بیماری های ویروس ایران ادامه داد: حتی برای ما ویروس شناسان هم موضوعاتی مبهم است و برای ما هم رمزو رازهایی از ویروس هنوز ناشناخته مانده است.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کرونا
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا