نمایش جنبه ای دیگر از اقتدار و خدمت ارتش به مردم با «رژه خدمت»
1399/01/29 - 11:00
تاریخ و ساعت خبر:
39802
کد خبر:
به مناسبت روز ارتش و به یاد چهل هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران

نمایش جنبه ای دیگر از اقتدار و خدمت ارتش به مردم با «رژه خدمت»

اگرچه امسال روز ارتش متفاوت از سایر سال های گذشته برگزار شده است اما رویکرد دیگری از اقتدار و مردمی بودن ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک ارتش شیعی در جهان اسلام برای جهانیان رونمایی شد. ارتشیان ایران اسلامی امسال را به گونه ای دیگر رقم زدند و با رژه خدمت تحت عنوان "مدافعین وطن یاوران سلامت" جنبه‌ای دیگر از خدمات و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی را به نمایش می گذارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - استاد رضاخدری- خبرنگار جنگ : «اصل 143 قانون اساسی جمهوري اسلامي ايران مي گويد: «"ارتش جمهوری اسلامی ايران، پاسداری از استقلال و تماميت ارضي و نظام جمهوری اسلامی کشور را بر عهده دارد.»
اصل 144 قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران نيز تصريح دارد که: «ارتش جمهوری اسلامی ايران، بايد ارتشی مکتبی و مردمی باشد و از افراد شايسته استفاده کند تا به اهداف انقلاب اسلامی مؤمن و در راه تحقق آن فداکاری کنند.» بيست و نه فروردين، مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفريني هاي دلاور مردان ارتش است.همزمان با به ثمر رسيدن انقلاب اسلامی.امام خميني (ره) روز پيوستن ارتش به مردم را با عبارت حکيمانه "لحظه شادي بندگان خدا و ياس ستمگران" نقطه عطف درخشان و افتخار آميز قلمداد فرمود.
من به عنوان خبرنگار و عکاس جنگ از همان روزهای اولیه تهاجم ارتش صدام از نزدیک شاهد جانفشانی و از خودگذشتگی دلاور مردان ارتش (نیروی دریایی، نیروی هوایی، نیروی زمینی) در کنار نیروهای مردمی و سپاه پاسداران و بسیج در اروند رود و خرمشهر و آبادان و خوزستان و ایلام و غرب کشور و خلیج فارس بودم.
حماسه آفرینی ارتشیان قهرمان ایران آنقدر در دل و جانم اثر گذاشته است که به عنوان یک خبرنگارجنگ که اصلتا هم از اهالی جنوب کشور هستم بر آن شدم تا دیده های خود را در کتابی به نام از خونین شهر تا خرمشهر بنویسم . در این کتاب مطالب تعدادی از فرماندهان ارتشی که در روزهای اوج جنگ با آنان مصاحبه انجام داده بودم آوردم. عزیزانی که تعدادی از آنها در جنگ شهید و جانباز و شیمیایی شدند.
از این افراد که بیشترین مصاحبات آنها را در روزنامه کیهان به چاپ می رساندم اسامی دلاور مردانی چون: دریادار حبیب الله سیاری، ناخدا جعفری جبلی، ناو سروان حبیبی، سرهنگ کهتری، سرهنگ هوشنگ صمدی، ناخدا سوم محمد فتاحی، تکاور سلیمان محبوبی، برادرم بهزاد خدری ناوسروان، خلبانان هوانیروز علی اکبر شیرودی، احمد کشوری، خلبان فانتوم سرهنگ علیرضا یاسینی، امیر علی صیاد شیرازی، دکتر مصطفی چمران، وزیر دفاع سرهنگ سلیمی، جواد فکوری، را به یاد دارم.
به هر حال ایران اسلامی در سال های دفاع مقدس ادبیاتی جدید از حماسه را خلق کرد که در طول قرن ها حضور حیات وتمددن در فلات ایران بی نظیر است. در آن سال ها ارتشیان غیور در نخستین روزهای آغاز جنگ، همان زمان ها که انقلاب نوپای مردم ایران به خیال ابرقدرت ها هنوز قدرت چندانی نداشت چنان از خود ایثار و مقاومت نشان دادند که در تارک تاریخ جهان ثبت و ضبظ شده است.
ارتشیان ایرانی از دریادلان گرفته تا هوانیروز، از نیروی همیشه قهرمان زمینی گرفته تا پدافندی همیشه و همیشه با شعار « ارتش فدای ملت» ارتشی مردمی، ارتشی با ایمان، ارتشی مقتدر، ارتشی ولایتمدار و ارتشی مهربان را به تصویر کشیدند که نه تنها در جنگ های متجاوزانه دشمن علیه آب و خاک ایران همیشه سرفراز بلکه هنگامه های نامهربانی طبیعت با مردم مثل سیل و زلزله و .. در کنار ملت خود هستند، ملتی که قدرشناسی و قهرمان پروری در خون شان جریان دارد.
این روزها در ایامی که مردم ایران به نوعی گرفتار و مصیبت زده بیماری کرونا هستند باز هم می بینیم که ارتش سرفراز ایران زمین به گونه ای دیگر از سلامتی و جان ملتش دفاع می کند و از هیچ کاری دریغ ندارد . بیمارستان های ارتش بی منت با تمام قوا در خدمت همه بیماران هستند، کادردرمانی نیروی ارتش مخلصانه و عزتمدار پیرو فرمایش مقام معظم رهبری برخلاف نیروهای دیگر کشورها که قهری به دنبال مبارزه علیه کرونا هستند همدل و مهربان در بیمارستان ها در سطح خیابان ها با ماشین های ضدعفونی کننده و ..با گندزدایی کردن معابر و مکان های عمومی ، شبانه روز به دنبال رفاه حال مردم هستند.
نیروهای مسلح ایران، علاوه بر برخورداری از عنصر معنوی و اخلاقی و عنصر اعتقادی در زمینه تجهیزات نظامی و نیز توانمندی‌های جدید قدرتمند هستند. آنان در کنار این توانمندی‌ها از عنصر مهمی به نام ادبیات شهادت برخوردارند که نه آنها را دچار فرسایش می‌کند و نه خسته. و البته برخوردار از توان نظامی وتجهیزات پیشرفته که همه در داخل تولید شده است.
اگر چه دستاوردها و موفقیت‌های نظامی بی نظیر و گسترده‌ای در این دوران چهار دهه داشته است؛ اما این موضوع را به‌عنوان یک اصل برای خود قرار نداده است و هدف اصلی ارتقای گفتمان مقاومت اسلامی و نیز حمایت از تمامیت ارضی، منافع ملی و اسلامی است.
ارتش ایران، رو یکردی جدید از مردمی بودن و مقتدر بودن ، رویکردی جدید از حماسه آفرین بودن و متقی و باایمان بودن را به رخ جهانیان کشیده اند، ارتش قهرمان ایران زمین مصادق همان ارتشی است که در دل دشمن حراس می افکند و در دل هموطنان بارقه امید و پیروزی و شادی .. این روز بر همه ارتشیان مبارک، این روز روح همه شهدای ارتش، مخصوصا 40 هزار شهید دفاع مقدس، شاد و قرین رحمت الهی باد در این روز برای همه ارتشیان ایران سلامتی آرزومندیم.
اگرچه امسال روز ارتش متفاوت از سایر سال های گذشته برگزار شده است اما رویکرد دیگری از اقتدار و مردمی بودن ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک ارتش شیعی در جهان اسلام برای جهانیان رونمایی شد. ارتشیان ایران اسلامی امسال را به گونه ای دیگر رقم زدند و با رژه خدمت تحت عنوان "مدافعین وطن یاوران سلامت" جنبه‌ای دیگر از خدمات و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی را به نمایش می گذارند.
در این مراسم رژه ی متفاوت قرار است نمونه‌هایی از تجهیزات رفع‌آلودگی، بیمارستان‌های سیار، خودروهای طراحی و بهینه شده و همچنین کمک‌های مومنانه کارکنان ارتش برای امدادرسانی به ملت شریف ایران در مبارزه با ویروس کرونا از مقابل جایگاه ویژه عبور کنند.
تجهیزات حاضر در این رژه، بلافاصله پس از عبور از جایگاه، برای اقدامات مردم‌یاری به مناطق کم برخوردار و دورافتاده اعزام خواهند شد.
مراسم رژه خدمت روز ارتش علاوه بر تهران در ۲۴ مرکز استان دیگر کشورمان نیز برگزار می‌شود.
انتهای پیام.*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز ارتش، ارتش جمهوری اسلامی ایران، 29 فروردین ماه، رژه مدافعین وطن یاوران سلامت،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا