ویروس جدید کرونا با کفش جابه‌جا می‌شود!
1399/01/30 - 19:17
تاریخ و ساعت خبر:
39810
کد خبر:

ویروس جدید کرونا با کفش جابه‌جا می‌شود!

مطالعات جدید صورت‌گرفته در محیط بیمارستان نشان می‌دهد ذرات آلوده به ویروس کرونا می‌توانند در اثر تنفس، سرفه و صحبت‌کردن فرد آلوده تا شعاع ۱۳ فوت (حدود ۳.۹ متر ) در هوا پخش شوند. این ذرات همچنین می‌توانند به کفش افراد بچسبند و در محیط جابجا شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - مطالعات جدید صورت‌گرفته در محیط بیمارستان نشان می‌دهد ذرات آلوده به ویروس کرونا می‌توانند در اثر تنفس، سرفه و صحبت‌کردن فرد آلوده تا شعاع ۱۳ فوت (حدود ۳.۹ متر ) در هوا پخش شوند. این ذرات همچنین می‌توانند به کفش افراد بچسبند و در محیط جابجا شوند.
بر اساس تحقیقاتی که در محیط بیمارستان و توسط محققان بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک صورت گرفته، امکان پخش ذرات ویروس از طریق تنفس، سرفه و صحبت‌کردن فرد آلوده وجود دارد و این ذرات ویروسی با استفاده از کفش در محیط پخش می‌شوند؛ ولی خبر خوب این است که تجهیزات محافظتی استاندارد، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی را از این ذرات عفونی حفظ می‌کنند و در ادامه آمده است ماسک‌های پارچه‌ای مانع از پخش این ذرات و قطرات می‌شوند و استفاده از آن در بیماران ضروری است.
در ادامه این مطالعه کف بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز از نظر وجود ویروس مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه نشان داد ۷۰ درصد از نمونه‌های کف بیمارستان به ویروس آلوده بودند. محققان اثرات جاذبه و جریان هوا را در این امر دخیل می‌دانند.
در ادامه کف چند مراکز درمانی که هیچ بیمار مبتلا به کرونایی در آن وجود نداشت نیز از نظر وجود ویروس بررسی شد و نتیجه مثبت بود. محققان بر این باورند دلیل وجود ویروس در این مراکز، انتقال از طریق کفش آلوده بوده است.
این مطالعه بیش از پیش بر لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای مهار ویروس جدید کرونا تاکید دارد.
ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
ایرنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کرونا,کفش,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا