چطور پیتزای مکزیکی درست کنیم؟
1399/02/16 - 19:00
تاریخ و ساعت خبر:
50094
کد خبر:

چطور پیتزای مکزیکی درست کنیم؟

در این مطلب طرز تهیه پیتزا مکزیکی با سس سالسا را به شما آموزش می‌دهیم. با این که ایتالیا خاستگاه پیتزا است، اما مکزیکی‌ها به آن تعریف جدیدی داده‌اند. هرقدر پیتزا ایتالیایی سبک و ساده است، پیتزای مکزیکی سنگین است و پر از مخلفات.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - در این مطلب طرز تهیه پیتزا مکزیکی با سس سالسا را به شما آموزش می‌دهیم. با این که ایتالیا خاستگاه پیتزا است، اما مکزیکی‌ها به آن تعریف جدیدی داده‌اند. هرقدر پیتزا ایتالیایی سبک و ساده است، پیتزای مکزیکی سنگین است و پر از مخلفات. علاوه بر این، وجود گوشت چرخ کرده در این پیتزا، آن را به ذائقه‌ی ایرانی نزدیک‌تر می‌کند.
در مکزیک این پیتزا را با نان تورتیلا می‌پزند و مانند اکثر غذا‌های مکزیکی روی آن لوبیا و میزان زیادی فلفل چیلی تند می‌ریزند که ممکن است با ذائقه‌ی همه زیاد سازگار نباشد. به همین دلیل ما با کمی تغییر در دستور پخت پیتزا مکزیکی، به روش ویژه‌ی خودمان رسیده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این روش را امتحان کنید؛ بی‌شک یکی از خوشمزه‌ترین پیتزا‌هایی خواهد بود که تا کنون امتحان کرده‌اید.
مواد لازم برای پیتزا مکزیکی (برای ۳ نفر)
گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
قارچ: ۲۵۰ گرم
ذرت: ۲۰۰ گرم
پنیر پیتزا (ترکیب موزارلا و چدار): ۵۰۰ گرم
ترشی فلفل هالوپینو به میزان لازم
فلفل دلمه‌ای خلال شده نازک: ۱ عدد
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه، پودر سیر، زیره، پودر پاپریکا، پودر پیاز، اورگانو، فلفل چیلی، آویشن و نمک به میزان لازم








مواد لازم برای سس سالسا
گوجه فرنگی خرد شده: ۴ عدد
پیاز خرد شده: نصف یک عدد
فلفل دلمه‌ای خرد شده: یک عدد کوچک
سیر له شده: ۱ قاشق مرباخوری
کره: ۳۰ گرم
آویشن، اورگانو، پودر پاپریکا و نمک به میزان لازم
سس کچاپ: ۴ قاشق غذاخوری







۱. کره را در تابه آب کنید و پیاز را در آن تفت دهید. سپس سیر له شده را به آن اضافه کنید. بعد از کمی تفت دادن گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، پودر پاپریکا، اورگانو، آویشن و نمک را هم اضافه کنید. در تابه را بگذارید تا گوجه فرنگی و فلفل بپزند.
۲. بعد از پختن سبزیجات، کچاپ را اضافه و نمک سس را اندازه کنید. سس سالسا را کنار بگذارید تا خنک و برای استفاده کردن روی پیتزا آماده شود.
طرز تهیه پیتزا مکزیکی
۱. برای شروع گوشت چرخ کرده را با کمی روغن در تابه تفت دهید. سپس رب گوجه فرنگی و ادویه‌ها را به آن اضافه کنید. در آخر نمک آن را تنظیم کنید و گوشت را از روی حرارت بردارید.
۲. خمیر پیتزا را به ضخامت نیم سانتی‌متر روی کاغذ روغنی چرب شده باز کنید. می‌توانید روی خمیر را در همین حالت بپوشانید و اجازه دهید برای ۳۰ دقیقه استراحت و پف کند. سپس سس سالسا را به آرامی روی خمیر بمالید. بعد یک لایه پنیر و یک لایه از گوشت چرخ کرده را مانند تصویر روی آن بریزید.
۳. سپس قارچ ورقه ورقه شده، فلفل دلمه‌ای خلالی شده و ذرت را روی پیتزا قرار دهید.
۴. در آخر دوباره کمی پنیر روی پیتزا بریزید و آن در فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم شده است قرار دهید. به پیتزا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای پخت بدهید. بعد از آن گریل فر را روشن کنید و اجازه دهید برای ۵ الی ۱۰ دقیقه روی پیتزا برشته شود.
۵. بعد از خارج کردن از فر، روی پیتزا را با فلفل هالوپینو تزیین و آن را سرو کنید.








مجله دیجی کالا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پیتزا ، پیتزای مکزیکی ، غذاهای ملل ، پیتزای خانگی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا