فیلمنامه «سرباز» هوشمندانه نوشته شده است/ «سرباز» در نهایت مورد پسند مخاطب قرار می‌گیرد
1399/02/15 - 10:46
تاریخ و ساعت خبر:
50125
کد خبر:
الیکا عبدالرزاقی:

فیلمنامه «سرباز» هوشمندانه نوشته شده است/ «سرباز» در نهایت مورد پسند مخاطب قرار می‌گیرد

بازیگر نقش «یلدا» در سریال رمضانی «سرباز»، با بیان اینکه فیلمنامه این سریال بسیار هوشمندانه و قابل لمس نوشته شده است، گفت: «یلدا» در این سریال، شخصیتی مستقل است که مطلقا سیاه یا سفید نیست و مطمئنم مخاطب از قسمت دهم ارتباط بیشتری با شخصیتها برقرار می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - الیکا عبدالرزاقی هنرپیشه سینما و تلویزیون و بازیگر سریال رمضانی «سرباز» در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به بررسی و تشریح داستان و پیام این سریال پرداخت و اظهار داشت: اکثرا در سریال‌های ما وقتی یک زن نقش اول را برعهده دارد، یا یک کارکتر منفی و منفور است و یا یک کارکتر بسیار مثبت و فداکار؛ اما «یلدا» متفاوت و خاکستری است؛ او یک کاراکتر مستقل، قدرتمند و آینده‌نگر است که دارد تمام تلاشش را می‌کند تا همسرش بتواند پیشرفت کند.
وی ادامه داد: هدف کارگردان نیز همین بوده که نشان دهد، این زن دارد تمام تلاشش را می‌کند تا خانواده و زندگی مستقل خودش تشکیل شود؛ از طرفی به خانواده خودش هم کمک کند. همین یلدا تحصیلات خودش را برای بزرگ کردن بچه برادرش رها کرده، پس در جای خودش شخصیتی فداکار و مستقل هم هست.
عبدالرزاقی به توضیح شخصیت «یحیی» به عنوان نامزد «یلدا» پرداخت و گفت: در مقابل یلدا، مردی قرار دارد که بخاطر پسردایی‌اش، حاضر است کنکور تخصص پزشکی ندهد و به سربازی برود؛ از نظر یلدا این رفتار کودکانه‌ای است. در واقع یک کاراکتر مدیر و برنامه‌ریز مثل یلدا نمی تواند این گونه رفتارها را بپذیرد.
یلدا دلش نمی‌خواهد یک مرد آرمانگرا داشته باشد
بازیگر سریال «سرباز» خاطرنشان کرد: این مسائل درون سریال، موضوعاتی است که در زندگی روزمره و اطرافیان خودمان هم زیاد آن را می‌بینیم، اما کمتر در سریال‌ها به آن پرداخته شده است.
عبدالرزاقی اظهار داشت: البته بیننده لایه بیرونی ماجرا را می‌بیند که یحیی یک مرد آرام و بی‌حاشیه است که دارد زندگی روزمره اش را می‌گذارند؛ اما در جاهایی هم بنظر می‌رسد که یلدا تیمارداری می‌کند و یحیی را مانند یک بچه ای که باید آن را بزرگ کرد، مدیریت می‌کند.
وی افزود: از نظر یلدا، یحیی پزشکی است که فقط در حال خدمت‌رسانی است؛ تأکید می‌کنم که تنها در حال خدمت‌رسانی است و بنابراین در جاهایی ناخواسته از مسئولیتش در قبال همسرش شانه خالی می‌کند.
بازیگر نقش یلدا خاطرنشان کرد: در واقع می توان گفت که یحیی یک مرد آرمانگراست و در نقطه مقابل آن، یلدا دلش نمی‌خواهد یک مرد آرمانگرا داشته باشد. بلکه او دوست دارد همسرش یک مرد عادی باشد که در کنار زندگی معمولی خودش، کار خیر هم انجام دهد.
مخاطب از قسمت دهم ارتباط بیشتری با شخصیتها برقرار می‌کند
بازیگر سریال «سرباز» در ادامه با بیان اینکه فیلمنامه سریال بسیار هوشمندانه نوشته شده و برای مخاطبان کاملا قابل لمس است، تاکید کرد: به همین خاطر است که رفته رفته بیشتر از قسمت‌های ابتدایی، به دل بینندگان نشسته است؛ مردم مدام به فیلم‌هایی با ریتم پرضرت و اصطلاحا پُر از سیلی عادت کرده‌اند و شاید همین باعث شده تا در قسمت‌هایی ابتدایی، به خاطر ریتم آرامِ سرباز، کامنت‌هایی از مخاطبان دریافت کنم که توقع یک نوع اتفاق و یک هیجان را داشته باشند.
عبدالرزاقی با اشاره به نقش نویسنده و کارگردان سریال «سرباز» در پردازش دقیق داستان گفت: هادی مقدم‌دوست بسیار قلم خوبی دارد و بسیار خوب تر تحلیل می‌کند و معتقدم که «سرباز» روایت یک زندگی واقعی است؛ روایتی که جایش در سریال‌های تلویزیونی خالی بوده و سرباز در این مورد موفق عمل کرده است و احساس می کنم بینندگان نیز آرام آرام ارتباط خوبی با سریال پیدا کرده‌اند و تصورم این است که بعد از قسمت دهم، ارتباط بسیار بیشتری هم با کارکترها برقرار می‌کنند و بسیاری از سوالاتشان پاسخ داده خواهد شد.
طرفداران آرش مجیدی کامنت بارانم کردند
وی به بازی «آرش مجیدی» در این سریال در نقش «یحیی» اشاره کرد و گفت: او طرفداران زیادی دارد و همان اوایل بسیاری از طرفداران ایشان در کامنت ها پیام می‌گذاشتند که چرا با او این گونه رفتار می کنی و این نشان می داد که هنوز این ارتباط‌گیری با شخصیت یحیی شکل نگرفته است؛ بلکه بینندگان درگیر بازیگر مورد علاقه‌شان هستند، اما حالا حس می کنم که این ارتباط با یحیی شکل گرفته و قطعا رفته رفته این ارتباط بیشتر هم می شود.
این هنرمند سینما و تلویزیون تاکید کرد: در این سریال، «یلدا» کاراکتری است که نه مطلقا سفید است و نه سیاه؛ بلکه هم جنبه‌های مثبت دارد و هم منفی. یلدا شخصیتی است که دلش می خواهد همه چیز را مدیریت کند، اما در برخی جاها عجولانه و در برخی جاها بی‌محابا تصمیم می گیرد، در برخی موارد تصمیم‌گیری‌هایش باعث دلشکستگی و در برخی جاها باعث خطا می شود.
او در پاسخ به این که تفاوت یلدا با الیکا در چه حد است، بیان داشت: بسیار زیاد و می توانم بگویم از زمین تا آسمان، زیرا من در تصمیم گیری‌های شخصی هیچ کس حتی همسرم نیز دخالت نمی کنم و از طرفی بخاطر عملی کردن تصمیمات خودم دل کسی را نمی شکنم.
«سرباز» در نهایت مورد پسند مخاطب قرار می‌گیرد
عبدالرزاقی در ادامه گفت: من در برخی از رسانه‌ها مطالب عجیبی دیدم که «سرباز» را با سریالی مانند «خانه به دوش» مقایسه کرده‌اند؛ در حالی که این مقایسه اصلا درست نیست، ژانرهای این دو سریال کاملا متفاوت است، از طرفی همیشه کمدی قطعا مخاطبان بیشتری دارد.
وی ادامه داد: مسیر قصه در حال چرخش است، اما به قول کارگردان سریال، قرار نیست «سرباز» سیلی بزند؛ یعنی تماشاچی قرار نیست منتظر یک اتفاق حیرت‌انگیز باشد، در واقع می توانم بگویم که آدرنالین در این داستان وجود ندارد.
عبدالرزاقی در همین رابطه خاطرنشان کرد: مسیر داستان کم کم عوض می شود و پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت، شاید بیننده به دیدن چنین کارهایی کمتر عادت کرده اما مطمئنم مورد پسندش قرار خواهد گرفت.
با نریشن خوانی مخالف بودم
بازیگر سریال «سرباز» درباره سبک نریشن‌خوانی آن هم گفت: من در جریان نریشن نبودم و خودم همان روز اول متوجه شدم که نریشن دارد، البته خبرش را خوانده بودم که آقای طهماسب راوی سرباز خواهد بود اما متوجه نشدم که برای چه بخش‌هایی این اتفاق می افتد، برخی افراد از این شیوه استقبال کرده و برخی نیز کمتر پسندیده اند، من خودم با اینکه بسیار صدای آقای طهماسب را دوست دارم، اما از این اتفاق یعنی داشتن راوی استقبال نکردم، زیرا بنظرم آن قدر این سریال رئال و واقعی است که نیازی به نریشن نمی دیدم و حس می کردم ممکن است نریشن این فضا را بشکند. برعکس همسرم (امین زندگانی) بسیار دوست داشت و اتفاقا نکته خیلی خوبی را تذکر داد و گفت که بیننده عادت ندارد اما بعد عادت می کند و حرفش هم کاملا هم درست بود.
عبدالرزاقی اضافه کرد: عادت نداشتنِ مخاطب به برخی موارد مانند پیامک‌هایی که بر صفحه می آید، یکی دیگر از این موارد بود که به نظرم این هم شیوه جالبی بود.
گفت و گو: نسیم اسدپور

انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سرباز، سریال ماه رمضان، الیکا عبدالرزاقی،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا