تولید واکسن کرونا شاید چند سال طول بکشد
1399/02/15 - 19:01
تاریخ و ساعت خبر:
50134
کد خبر:

تولید واکسن کرونا شاید چند سال طول بکشد

«ینس اسپان» وزیر بهداشت آلمان قطعی بودن تولید واکسن ویروس کرونا تا قبل از پایان سال جاری میلادی را رد کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - «ینس اسپان» وزیر بهداشت آلمان قطعی بودن تولید واکسن ویروس کرونا تا قبل از پایان سال جاری میلادی را رد کرد.
به نوشته اسپوتنیک، ساعاتی بعد از اظهارات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه واکسن ویروس کرونا تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ ساخته خواهد شد، وزیر بهداشت آلمان در این باره اظهارنظر کرد.
«ینس اسپان» در مصاحبه با شبکه «اِی‌آر‌دی» (ARD) آلمان گفت: «من خیلی خوشحال خواهم شد که رسیدن به (ساخت واکسن کرونا) ظرف چند ماه آینده ممکن باشد اما ممکن است سال‌ها طول بکشد چرا که ممکن است موانعی هم بر سر راه باشند همانطور که درباره برخی دیگر از واکسن‌ها هم این موضوع صادق بوده است».
وزیر بهداشت آلمان با رد خوشبینی‌ها درباره ساخت سریع واکسن کرونا افزود: «ساخت واکسن‌ها یکی از چالش برانگیزترین و سخت‌ترین وظایف حوزه دارو است».
دونالد ترامپ روز گذشته در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز بر خلاف پیش‌بینی‌های کارشناسان بهداشت و درمان جهان و آمریکا گفته بود: «فکر می‌کنم که تا پایان سال، واکسن (کرونا) را خواهیم داشت. پزشکان می‌گویند، که نباید چنین چیزی را بگوییم. من چیزی را که فکر می‌کنم می‌گویم».
بسیاری از کارشناسان بهداشت و درمان از جمله دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا پیش از این تأکید کرده بودند که یکسال تا ۱۸ ماه تا ساخت واکسن کرونا فاصله است.
خبرگزاری فارس
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کرونا
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا