همت بلند بانوان بسیجی استان یزد در کمک مؤمنانه به نیازمندان
1399/02/16 - 10:25
تاریخ و ساعت خبر:
50158
کد خبر:
لبیک جانانه بانوان بسیجی یزدی به فرمان مقام معظم رهبری

همت بلند بانوان بسیجی استان یزد در کمک مؤمنانه به نیازمندان

مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد با اشاره به اینکه بانوان استان یزد در قالب گروه های جهادی و پایگاه بسیج محلی در رزمایش کمک مؤمنانه حضوری چشم گیر و تحسین برانگیز داشته اند، گفت: دوخت ماسک و توزیع در بین نیازمندان و جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای خرید هزار و ۹۸۶ عدد بسته‌ معیشتی به قیمت ۶۰ میلیون تومان برای نیازمندان و توزیع آن بخشی از لبیک بانوان بسیجی به فرمان مقام معظم رهبری بوده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - ناهید جمشیدی، مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد درباره اقدامات و فعالیت‌های خواهران بسیجی بسیج جامعه زنان این استان در مقابله و پیشگیری از کرونا، گفت: از همان ابتدا در راستای مقابله و پیشگیری از کرونا هزار ۸۲۴ نفر از خواهران بسیجی در قالب ۴۵۶ تیم ۴ نفره سازماندهی شدند که روزانه عمده فعالیت آنها دوخت ماسک بود.


مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد بیان کرد:‌ درحال حاضر ما در استان یزد ۱۱۹ پایگاه دوخت ماسک داریم که یا در پایگاه‌های بسیج، یا در حسینیه و برخی هم در منزل مشغول به تهیه ماسک هستند. لازم به ذکر است که خواهران بسیجی با تهیه دستگاه استریل ۲۰ هزار عدد از ماسک‌هایی را که تحویل مرکز بهداشت می‌دهند خود استریل کردند.


وی افزود: تا امروز توسط این خواهران بسیجی ۷۰۰ هزار ماسک، ۳۲۰۰ عدد گان، ۲ هزار و ۹۴۴ عدد لباس بیمارستانی، هزار و ۵۰۰ پاپوش چکمه، ساق یکبارمصرف، دو هزار عدد کلاه بیمارستانی، ملافه تهیه و به صورت رایگان در اختیار مردم یا پرسنل بیمارستانی قرار داده شده است.

جمشیدی درباره تهیه و توزیع اقلام معیشتی عنوان کرد: جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای خرید هزار و ۹۸۶ عدد بسته‌ معیشتی به قیمت ۶۰ میلیون تومان برای نیازمندان و تحویل آن از دیگر اقدامات خواهران بسیجی استان یزد بوده است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد درباره طرح غربالگری خواهران بسیجی در کمک به مراکز بهداشت استان، ابراز کرد: با توجه به اینکه دو ناحیه میبد و اردکان استان یزد به صورت جدی با مشکل کرونا مواجه بود طرح غربالگری با کمک خواهران بسیجی در آنجا سریع‌تر از هر جایی به پایان رسید. در استان یزد هم ۳۵۰ نفر سازماندهی شدند که طرح غربالگیری را به پایان برسانند. در این رزمایش بیلوژیک ۱۶۹ پایگاه فعال وارد عرصه شدند.

وی با اشاره به فعالیت خواهران بسیجی در تهیه اقلام بهداشتی، گفت: در مقابله با کرونا خواهران بسیجی ۲ هزار ۸۲۴ بسته بهداشتی با قیمت ۸۰ میلیون تومان تهیه کرده و آن را به مردم و نیازمندان تحویل دادند. همچنین تهیه عسل ناب و خالص به علت شفا بخشی و داروی امام کاظم به سفارش طب سنتی برای تحویل آن به نیازمندان از دیگر اقدامات خواهران بسیجی بوده است.
جمشیدی افزود: از ابتکارات دیگر خواهران بسیجی تهیه ۶ هزار بسته محلول آب و صابون و تحویل آنها به خانواده‌های شهرستان یزد است.
مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد درباره اقدام دیگر خواهران بسیجی در مقابله با کرونا، عنوان کرد: برخی از خواهران بسیجی خبره در راستای روحیه دادن به برخی خانواده‌ها که بیماران مبتلا به کرونا داشتند مشاوره‌های خوبی را انجام دادند.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات خواهران بسیجی برای پیشگیری از کرونا تهیه و توزیع پوستر‌های آگاهی‌بخشی بین مردم است؛ ختم کل قرآن، دعای توسل به ائمه معصومین(ع)، ختم چهارده هزارآیة الکرسی در فضای مجازی نیز از دیگر اقدامات خواهران بسیجی بوده است.

جمشیدی درباره اقدام دیگری از خواهران بسیجی گفت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی و افزایش سختی و فشار آن با شیوع کرونا؛ دختر خانمی در شهرستان ما چند سال عقد مانده و توان تهیه جهزیه خود را نداشت که با تهیه ۳۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی که توسط خواهران بسیجی از مردم جمع‌آوری شد این زوج را به خانه بخت فرستادند.
مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد در پایان با بیان اینکه کفن و دفن فوت‌شدگان کرونایی ، تغسیل دهندگان و دفن کنندگان را در معرض خطر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد:‌ برخی از سرمربی صالحین ما در همکاری با خواهران طلبه حوزه علمیه استان در کفن و دفن فوت‌شدگان کرونایی فعالیت دارند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
یزد، کمک مؤمنانه، ماه رمضان، مسئول بسیج جامعه زنان،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا