٦ ورزش و فعالیت فوق‌العاده براي تقویت عملکرد قلب
1399/03/03 - 19:10
تاریخ و ساعت خبر:
70500
کد خبر:

٦ ورزش و فعالیت فوق‌العاده براي تقویت عملکرد قلب

شخصي که ورزش نمي کند، ٢ برابر بیشتر از کسي که فعالیت جسمي دارد، در معرض خطر ابتلا به بیماري هاي قلبي قرار دارد. اگر سابقه بیماري هاي قلبي و عروقي در شما یا در خانواده تان وجود دارد و یا فقط نگران سلامت این عضو مهم بدن خود هستید، باید روزانه زمان مشخصي را به ورزش کردن اختصاص دهید. کارشناسان توصیه مي کنند که روزانه ۳۰ دقیقه را به ورزش اختصاص دهید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - تقویت عملکرد قلب در خون رساني به اندام ها، یکي از مهم‌ترین کارهایي است که با راهکارهاي ساده مي-توانید براي حفظ سلامت خود انجام دهید. ورزش و هر گونه فعالیت بدني، ارزشمندترین روش براي داشتن قلبي سالم است.
شخصي که ورزش نمي کند، ٢ برابر بیشتر از کسي که فعالیت جسمي دارد، در معرض خطر ابتلا به بیماري هاي قلبي قرار دارد. اگر سابقه بیماري هاي قلبي و عروقي در شما یا در خانواده تان وجود دارد و یا فقط نگران سلامت این عضو مهم بدن خود هستید، باید روزانه زمان مشخصي را به ورزش کردن اختصاص دهید. کارشناسان توصیه مي کنند که روزانه ۳۰ دقیقه را به ورزش اختصاص دهید.
اما سوال این است که چه نوع ورزشي کارایي قلب را تقویت کرده و سبب حفظ سلامتي بیشتر ما مي شود؟
۱. پیاده روي








بله، شاید ابتدا خیلي آسان به نظر برسد، اما پیاده روي به ویژه با سرعت زیاد عالي‌ترین روش براي تقویت قلب است. قدم زدن سریع باعث مي شود ضربان قلب شما بالا برود و همچنین بر روي حرکت مفاصل تاثیر به سزایي مي گذارد. مي شود گفت که پیاده روي جز معدود ورزش هایي است که مي توان در هر مکاني و در هر زماني آن را انجام داد و احساس خوبي بدست آورد. تمام آنچه این ورزش مي خواهد، اراده و یک جفت کفش مخصوص پیاده روي است. براي افزایش جذابیت قدم زدن، مي توانید در حین آن، به یک موسیقي یا سخنراني انگیزشي نیز گوش فرا دهید.
پس فرقی نمی‌کند که در حال برگشتن به خانه و یا رفتن به یک قرار کاری هستید، کمی سرعت به راه رفتن معمولی خود اضافه کنید تا به سلامتی خود کمک کرده باشید.
۲. وزنه برداري
ساختن عضلاتي محکم، به تقویت قلب کمک شایاني مي کند. تمرین وزنه برداري در ساختن توده عضلاني و سوزاندن چربي اضافي بدن موثر است. این ورزش براي حفظ سلامت استخوان‌ها نیز فوایدي دارد.
۳. شنا کردن
شنا فقط براي ظهرهاي داغ تابستان نیست، بلکه مي توانید در همه طول سال از این ورزش هیجان انگیز، لذت ببرید. ایروبیک در آب و یا شنا کردن ساده مي تواند علاوه بر حفظ سلامت جسمي، به تقویت عملکرد قلب هم کمک کند.
۴. یوگا
یوگا بهترین ورزش براي سلامت بدن است. انجام یوگا همچنین تقویت عضلات را در پي دارد. شاید باور نکردني باشد، اما این ورزش که بسیار ظاهر آرامي دارد و ساده به نظر مي رسد، سبب افزایش ضربان قلب مي-شود و حتي فشار خون را پایین مي آورد.
۵. سیستم تمرینی اینتروال









تمرینات اینتروال یا متناوب، نوعی از تمرینات هستند که از نظر زمانی طولانی مدت و از نظر شدت فعالیت سطح بالائی دارند. آنچه شاخص این نوع تمرین است زمان‌های کوتاه استراحت در بین ست‌های تمرینی شدید و تکرار پیوسته‌ی این زنجیره است.
این نوع ورزش یک تمرین عالي براي دریافت یک حرکت بدني کامل در یک زمان کوتاه است. به عنوان مثال، مي توانید با ٢ دقیقه دویدن و سپس ٣ دقیقه پیاده روي و دوباره با تکرار این چرخه، افزایش و کاهش ضربان قلب را کنترل کنید. این ورزش به سوزاندن کالري و بهبود عملکرد رگ هاي خوني شما کمک فراواني مي کند.
این روش و شیوه‌ی تکرار سلسله وار تمرین و استراحت منجر به پاسخ سازگاری بدن شده و مویرگ‌های غیر فعال‌تر و کوچک درون بدن بکار گرفته می‌شوند و امکان در یافت اکسیژن بالاتر می‌رود و شرایط مناسب تری برای عضلات درگیر ایجاد می‌شود.
۶. دوچرخه سواري
دوچرخه سواري ورزشي است که به کاهش خطر ابتلا به بیماري هاي قلبي شهرت دارد. در این فعالیت بدني از عضلات پا‌ها بیشترین استفاده مي شود که همین حرکت باعث افزایش ضربان قلب فرد مي شود. حتي تعدادي از تحقیقات نشان داده اند که دوچرخه سواري در سلامت روان نیز نقش به سزایي دارد.
منبع: intermountainhealthcare
وب سایت فرارو
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ورزش کردن ، ورزش ، سلامتی ، سلامت
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا