بدعتی که والدین اینستاگرامی در جامعه ایجاد می کنند/ وقتی کودکان وسیله ای برای خودنمایی می شوند
1399/03/06 - 07:13
تاریخ و ساعت خبر:
70550
کد خبر:

بدعتی که والدین اینستاگرامی در جامعه ایجاد می کنند/ وقتی کودکان وسیله ای برای خودنمایی می شوند

در شبکه های اجتماعی گاها رفتارهای خارج از عرف و غیرعقلانی دیده می شود؛ چراکه هدف اصلی دیده شدن به هر طریقی است و همین موضوع سبب می شود که فضای روانی شبکه های اجتماعی تا حد زیادی بهم ریخته و آنومی گونه باشد و بی هنجاری در آن دیده می شود. این روزها در شبکه های اجتماعی برخی از والدین سعی می کنند به هر ترفندی با وسیله قرار دادن کودکانشان در شبکه های اجتماعی دیده شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - امیرحمزه نژاد: این روزها بسیاری از والدین تحت تاثیر فضای شبکه های اجتماعی ازجمله اینستاگرام واقع شده اند. مورد توجه بودن و لایک خوردن از جمله مواردی است که هدف افراد برای حضور در شبکه اجتماعی محسوب می شود اما این هدفی که در شبکه های اجتماعی برای مردم تدارک و تعیین شده است، باعث بروز رفتارهای انحرافی زیادی شده است.
در شبکه های اجتماعی گاها رفتارهای خارج از عرف و غیرعقلانی دیده می شود؛ چراکه هدف اصلی دیده شدن به هر طریقی است و همین موضوع سبب می شود که فضای روانی شبکه های اجتماعی تا حد زیادی بهم ریخته و آنومی گونه باشد و بی هنجاری در آن دیده می شود.
این روزها در شبکه های اجتماعی برخی از والدین سعی می کنند به هر ترفندی با وسیله قرار دادن کودکانشان در شبکه های اجتماعی دیده شوند. در این خصوص دیده می شود که به طور مثال دختر بچه ای توسط مادرش با حرف هایی که مناسب سن او نیست در شبکه های اجتماعی به حرف گرفته می شود.
در همین فضاست که پسربچه ای توسط پدرش به کارهای محیر العقول آنهم بالاتر از سن و سال این کودک ترغیب می شود و رقیب هایی نیز می یابد. موضوعی که به وضوح مشاهده می شود آسیب هایی است که به این کودکان و جامعه وارد می شود. آسیب هایی که در مرتبه اول برای کودکان ایجاد مشکل می کند. گذاشتن حرف های قلمبه و سلمبه در دهان کودکان تا آنها مورد توجه در شبکه های اجتماعی قرار بگیرند شاید ترفندی برای دیده شدن باشند اما ذهنیت کودک را تغییر اساسی می دهد. اغلب باعث ایجاد رفتار و حس خود بزرگ بینی و خودنمایی برای در کانون توجه بودن در کودکان می شوند. اینکه کودک از بچگی یاد می گیرد که باید هر کاری کند که در کانون توجه باشد یکی از آثار مخرب عمیق رفتاری است که والدین به آنها القا می کنند.
از سوی دیگر این رفتار گاها باعث می شود که کودکان در ادامه زندگی دچار مشکلاتی از جمله بلوغ زودرس و پوچی در فلسفه زندگی شوند. بلوغ زودترس در کودکان بخصوص دختران این روزها با گسترش شبکه های اجتماعی بیشتر مطرح شده است. شبکه های اجتماعی در بلوغ زودرس کودکان اثرات زیادی دارد.
رسم شده است که بسیاری از والدین سعی می کنند که کودک خود را خصوصا در میان فامیل و دوست و آشنا خلاق و باهوش جلوه دهند. از این روست که رفتاری که با فرزندشان می کنند باعث می شود که آنها زودتر از موعد مقرر برخی از مسائل را تجربه کنند. اینکه کودکان با والدین و افراد بزرگسال بزرگ می شوند خود در شکل گیری شخصیت آنان اثرگذار است و باعث می شود که کودکان با تفکرات بزرگتری از سن و سال خودشان رشد کنند اما این موضوع باعث اسیب های جدی در جامعه می شود. در اینجا بسیاری از رفتارهای بجا حذف می شود و تربیت جای خود را به ژست و قیافه سازی می دهد. این نوع تربیت کودکان باعث ایجاد مشکلاتی در جامعه برای آنان و جامعه می شود. ایجاد اهداف واهی و همچنین رسیدن به درجاتی که دردی از جامعه دوا نمی کند بدعتی است که این روزها در شبکه های اجتماعی توسط برخی از والدین گذاشته می شود که تبعات اجتماعی زیادی دارد که از همین روز در حال رویت هستند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
شبکه های اجتماعی، خودنمایی، کودکان، اینستاگرام، بدعت، کودکان کار،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا