"سمیه امیری" دختر دهه شصتی از خانواده ای جهادگر است که در استان گلستان به دلیل کارنامه درخشانش در حوزه های مختلف کارهای گروهی – جهادی نامی آشنا دارد، او در ایام کرونا با احداث 8 کارگاه تولید ماسک و گان و تهیه و توزیع 600 بسته حمایتی در عرصه حرکت مؤمنانه خوش درخشید." />
در کوچه باغ خاطرات
1399/03/07 - 08:59
تاریخ و ساعت خبر:
80548
کد خبر:
بانوان و خانواده های جهادی5

در کوچه باغ خاطرات "سمیه"دختر جهادگر گلستانی/حرکت های جهادی زمینه ساز آمادگی جامعه برای ظهور

"سمیه امیری" دختر دهه شصتی از خانواده ای جهادگر است که در استان گلستان به دلیل کارنامه درخشانش در حوزه های مختلف کارهای گروهی – جهادی نامی آشنا دارد، او در ایام کرونا با احداث 8 کارگاه تولید ماسک و گان و تهیه و توزیع 600 بسته حمایتی در عرصه حرکت مؤمنانه خوش درخشید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - میترا خسروبیک : "سمیه امیری" دختر دهه شصتی از خانواده ای جهادگر است که در استان گلستان به دلیل کارنامه درخشانش در حوزه های مختلف کارهای گروهی – جهادی نامی آشنا دارد. از چند ماه پیش در ایامی که کرونا عرصه را بر خانواده ی ایرانی تنگ کرده و جامعه به ویژه در عرصه بهداشت و سلامت نیازمند برخی از اقلام و وسایلی بود که تهیه آن به راحتی امکان پذیر نبود، سیمه به همراه خانواده با بسیج کردن دوستان و آشنایان عزمش را برای کاری جهادگرانه در عرصه سلامت و بهداشت جزم کرد و با احداث 8 کارگاه دوخت ماسک و گان در زمره رزمندگان فعال در پشت جبهه ی دفاع از سلامت هموطنان به ویژه هم استانی های خود شد.
خانواده مهم ترین رکن زندگی دختر جهادگر گلستانی
در ادامه معرفی بانوان و خانواده های جهادگر اینبار به استان گلستان رفته و همصحبت سمیه امیری می شویم او برایمان می گوید: « دو خواهر و یک برادر دارم که همراه با پدر و مادر همگی در کارهای جهادی دوشادوش یکدیگر قدم بر می داریم و همین حمایت و همراهی خانواده با من یکی از بزرگترین افتخارات و وجه تمایز فعالیت های جهادی ام نسبت به سایر افراد است. این همدلی و همراهی تا به جایی است که عروس خانواده ما و نوه ها نیز در این امر مهم اجتماعی در کنار ما هستند.»

این دختر جهادگر، با اشاره به اینکه ما درخانه امکانات بسیار کمی داریم اما هر یک از اعضای خانواده در کنار رسیدگی به امورات خانوادگی تمام تلاش خود برای هر چه بهتر خدمات رسانی به هموطنان انجام می دهد، می گوید: برای مثال ما ماشین شخصی نداریم و در زمان نیاز برای جا به جایی اقلام، وقتی برادرم در محل کارش بود از ماشین ایشان استفاده می کردیم.

وی با بیان اینکه این روزها که خداوند توفیق داده است در کنار خانواده در دو عرصه دوخت ماسک و گان و همچنین جمع آوری و تهیه و توزیع بسته های معیشتی کار کنیم تمام دغدغه فکری من این بود که بگونه ای بتوانم از زحمات خانواده ام تشکر کنم. خانواده ای مهربان و صمیمی که فرهنگ کار جهادی را در بدنه آن آموختم و منت دار و سپاسگذارشان هستم. به یاد دارم روزهایی که برای کار جهادی یا آموزشی به خارج استان خود می رفتیم خانواده نیز مرا همراهی می کردند و همین امر برای سایر هم دوره ای ها سؤال بود و من در پاسخ به سؤال آنها می گفتم: « شغل اصلی منِ خانم امیری به عنوان یک زن فعال اجتماعی ابتدا انجام وظیفه خانوادگی و در روزگار تأهل تربیت فرزند است! زن باید انسان ساز باشد و اولویت اصلی اش بنابر مکتب شیعی، خانواده اوست و در کنار رسیدگی به خانواده باید کارهای فرهنگی و اجتماعی را انجام دهد. این تفکر و این نگرش که سبک زندگی اسلامی – ایرانی یک زن است در ایام کرونا نیز همراه من بود و بارها و بارها اتفاق می افتاد که خانواده ام تا پاسی از شب برای سرانجام رسیدن کارها همراهی ام می کردند و همین همراهی ها باعث می شد که من با فراغ بال و خیال راحت تری به کارهای جهادی و فرهنگی ام برسم. اما متأسفانه فراموش یا نادیده انگاشتن مسئله خانواده و عدم اولویت دادن به آن در برخی از خانواده ها مشکل آفرین شده است.
شیعه و سنی، چادری و مانتویی، جهادگران عرصه سلامت در ساحت خدمت

امیری به افتتاح نخستین کارگاه تولید ماسک در 20 اسفند سال گذشته اشاره می کند و می گوید: به توفیق الهی بعد از مدتی ما یک کارگاه را به 8 کارگاه تبدیل کردیم. کارگاه هایی که در حسینه ها، زینبیه ها و فاطمیه های شهرمان یکی پس از دیگری افتتاح می شد و خیاطان داوطلبی را از هر نوع تیپ و منش اجتماعی به عضویت می پذیرفت حتی ما در این عرصه دست همکاری و همیاری هم استانی ها و هم شهری های اهل تسنن خود را نیز به گرمی فشردیم و همین دو امر وجه تمایز فعالیت های جهادی گروه ما با سایر گروه هایی شد که در سایر نقاط کشور فعالیت می کردند.

این بانوی جهادگر استان گلستان می گوید در این 8کارگاه بیش از 200 خیاط داوطلب مشغول دوخت ماسک و گان بودند و تا روزی که این کارگاه ها کار می کرد قریب 30 هزار ماسک تولید کردند و در تمام شهرستان ها و مناطق استان گلستان توزیع شد.
هر جهادگر راوی یک قصه از عنایت خدا
وی در ادامه ضمن بازگویی خاطراتی از بانوان جهادگر و داوطلب خیاط می گوید: حضور برخی از بانوان برای خود قصه ای زیبا دارد که انتهایش با رضایت خاطر و حاجت روایی همراه است مثلا خیاطی را در کنار خود داشتیم که بعد از بهبود یافتن از یک بیماری خطرناک با نیت شکرانه سلامتی اش به کارگاه ما پیوست و یا خیاطی دیگر که برای باز شدن گره مشکلش کار جهادی را نذر کرده بود و حاجت روا شد...
این بانوی بسیجی کار جهادی را کاری عام المنفعه و دارای برکت بسیار می داند و می افزاید: در این ایام جلوه های ویژه ای از عنایت خداوند و شهدا را در مسیر خود دیدم و این توفیق بزرگی است برایمان.

وقتی عنایت شهید مدافع حرم، دل مادر را شاد می کند
سمیه خانم می گوید: به خاطردارم که برای را ه اندازی یکی از کارگاه ها بسیار دچار مشکلات و فراز و فرودهایی شده بودیم و هر بار افتتاح این کارگاه به تعویق می افتاد! تا اینکه روزی را فارغ از اینکه چه مناسبتی به همراه دارد برای افتتاح درنظر گرفتیم. خواست مان این بود که به دلیل شیوع کرونا افتتاحیه ای برگزار نکنیم تا اینکه متوجه شدیم که روز مورد نظر، سالروز شهادت محمدرضا شیبانی مجد، شهید مدافع حرم شهرمان است!

همین امر باعث شد ضمن دعوت از مادر شهید مراسمی را نیز به یاد ایشان برگزار کنیم. برگزاری این مراسم به یاد شهید شیبانی مجد هم دل مادرش را که فکر می کرد امسال بخاطر کرونا نمی تواند سالگردی برای فرزندش بگیرد شاد کرد و هم باعث شد کارگاه ما با حضور رسانه ها و با مراسمی معنوی افتتاح شود.

امیری در ادامه صحبت به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا در قالب رزمایش کمک مؤمنانه اشاره می کند و می گوید: « با این فرمان مقام معظم رهبری حرکت جهادی خود را که با برپایی ایستگاه شکرانه مردمی با پویش مهربانی به منظور مبارزه با کرونا آغاز کرده بودیم به سمت و سوی جمع آوری کمک های مردمی، تهیه بسته های معیشتی و توزیع آن در بین خانواده های نیازمند بسط و گسترش دادیم و با عنایت حضرت حق تا کنون 600 بسته حمایتی را تهیه و توزیع کرده ایم.

حرکت های جهادی زمینه ساز تمدن اسلامی
این بانوی جهادگر ضمن تشکر از تمام مردم برای حضور در رزمایش کمک های مؤمنانه و رفع گرفتاری از خانواده های آسیب دیده از کرونا می گوید: با توجه به اینکه ما در عصر غیبت هستیم و رهبر انقلاب نیز در گام دوم انقلاب اسلامی تأکید زیادی بر حرکت به سمت و سوی تحقق تمدن نوین اسلامی داشته اند، می توان بگویم که کرونا و حرکت های جهادی در مبارزه با این ویروس و در کنار آن همدلی و همیاری هایی که مردم با یکدگیر داشتند، نمونه ی تمرین خدمت، خودسازی،آشنایی با فضای جامعه و انتظار بود که در کنار تمام تهدیدات، فرصتی را ایجاد کرد تا جهادگران به بحث خودسازی، آشنایی با فضای جامعه و به معنی واقعی کلمه زمینه سازی برای ظهور بپردازند.
وی در این زمینه نیز نقش خانواده را برای تربیت دینی و جهادی فرزندان بسیار مؤثر می داند و می گوید: امروزه نوک پیکان حملات دشمنان در جنگ نرم به سمت خانواده گرفته شده است، دشمنان با پی بردن به اهمیت بنیان خانواده در تربیت نسل سالم و با ایمان و منتظر موعود جنگ علیه خانواده را به راه انداخته اند و به همین دلیل است که حضرت آقا – مقام معظم رهبری- خانواده را سلول اصلی جامعه می دانند و بر انسان ساز بودن آن تأکید دارند. حضور خانواده ها در حرکت های جهادی مفاهیمی مانند ایثار، گذشت، تقوا، شأن و کرامت انسانی و مؤلفه های دینی دیگر را برای فرزندان تبیین و تعمیق می کنند.

حضور خانوادگی خیاطان جهادی در رزمایش کمک مؤمنانه
این بانوی بسیجی ادامه می دهد: در رزمایش کمک مؤمنانه نیز گروه ما شاهد حضور خانوادگی اعضا و خیرین بود. شاید جالب باشد که بدانید اعضای برگزار کننده رزمایش کمک مؤمنانه خیاطانی جهادی و داوطلبی هستند که حال با سایر اعضای خانواده وارد عرصه جمع آوری کمک ها و تهیه و توزیع بسته های معیشتی شده اند. در یک تقسیم کار زبیا بانوان در تهیه و بسته بندی کمک می کنند و مردان در جابه جایی و رساندن بسته های معیشتی به نیازمند در حال خدمت رسانی هستند. در این مسیر معنوی و مؤمنانه کودکانی را داشتیم که چنان تحت تربیت انسانی و متعالی اسلام قرار گرفتند و چنان با واژه ایثار ایاق شدند که قلک های خود را برای کمک مؤمنانه به ما هدیه دادند یا بانوان جوانی بودند که با فروش طلا و جواهر خود در این امر خیر همراهی و همدلی کردند.

بسته های معیشتی را موقتی و مناسبتی نکنیم
امیری با مهم و حیاتی دانستن کمک های معیشتی برای گذران زندگی نیازمندان و آسیب دیدگان می گوید: کسانی که در عرصه حرکت های جهادی گام برمیدارند، نباید منوط به یک مدت زمان خاص باشند یعنی، اگر در این فضا قرار گرفتند و نیاز احساس کردند، سعی کنند در حد توان خود جدایی از اینکه ابلاغی بشود یا نه در جامعه مهدوی که جلوه آن ایثار و همدلی هست در تمام ایام سال بر مبنای اعتقادی علوی به فکر شیعیان باشند تا سفره خالی باعث نگران و خجالت زدگی مرد خانه یا زن سرپرست خانواده نشود!
این بانوی جهادگر ادامه می دهد: در یکی از روزها، وقتی بسته معیشتی را به درب منزل یکی از هم استانی ها رساندیم، مادر خانه که سرپرستی خانواده را نیز بر عهده داشت، اشک ریخت! وقتی علت را جویا شدیم مادربزرگ بر ای مان گفت که در هفته اخیر وضعیت اقتصادی به حدی ضعیف شده بود که توان خرید نان هم نداشتیم و بچه ها در معرض خطر ابتلا به بیماری به ویژه بیماری معده قرار گرفته بودند و این بسته معیشتی شما جان بچه های ما را نجات داد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
سمیه امیری، بانوان جهادگر، خانواده جهادگر، استان گلستان، کارآفرینی، کرونا،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا