افزایش امید به درمان ریزش مو و طاسی با استفاده از سلول های بنیادی بافت چربی
1399/03/14 - 21:24
تاریخ و ساعت خبر:
90611
کد خبر:

افزایش امید به درمان ریزش مو و طاسی با استفاده از سلول های بنیادی بافت چربی

سلول های بنیادی به دست آمده از بافت چربی برای تولید نوعی محلول جدید استفاده می شود که آزمایش ها نشان می دهد باعث رشد مجدد موها در افراد طاس با الگوی مردانه شده است. طاسی الگوی مردانه و زنانه که با عنوان آلوپسیای آندروژنتیک (Androgenetic alopecia) شناخته می شود، حالتی است که در آن ریزش مو در اثر عوامل ژنتیکی، هورمونی یا فاکتورهای محیطی رخ می دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - سلول های بنیادی به دست آمده از بافت چربی برای تولید نوعی محلول جدید استفاده می شود که آزمایش ها نشان می دهد باعث رشد مجدد موها در افراد طاس با الگوی مردانه شده است. طاسی الگوی مردانه و زنانه که با عنوان آلوپسیای آندروژنتیک (Androgenetic alopecia) شناخته می شود، حالتی است که در آن ریزش مو در اثر عوامل ژنتیکی، هورمونی یا فاکتورهای محیطی رخ می دهد. محققان بیمارستان یانگسان در دانشگاه ملی پوسان، کره جنوبی، می گویند که این مشکل در حدود ۵۰ درصد از تمام مردان و همین درصد از زنان بالای ۵۰ سال رخ می دهد.
تیم محققان کره ای با کمک ۳۸ بیمار مبتلا به ریزش موی آندروژنتیک، ۲۹ مرد و ۹ زن- بعد از ۱۶ هفته درمان با محلول بدست آمده از سلول های بنیادی بافت چربی به نتایج قابل توجهی در زمینه افزایش رشد مجدد موها دست یافتند. نویسندگان این تحقیق می گوید که طاسی الگوی مردانه اگر چه تهدیدی برای زندگی افراد نیست اما می تواند اعتماد به نفس و سلامت روانی افرادی که از این مشکل رنج می برند را تحت تاثیر قرار دهد. در جهان روش های درمانی تایید شده و بی خطر اندکی برای درمان طاسی و ریزش مو در مردان وجود دارد اما موثرترین آن ها عوارض جانبی قابل توجهی مانند کاهش شهوت جنسی و اختلال در نعوظ را در پی دارند.
محققان کره ای به بافت های مرتبط کننده چربی دست یافته اند که با آزاد کردن هورمون های رشد می توانند به رشد سلول ها کمک کنند. محققان با بررسی بیشتر این سلول های بنیادی دریافتند که این سلول ها می توانند باعث تحریک برخی از فاکتورهای رشد شوند که در افزایش سایز فولیکول های مو موثر هستند. پروفسور سانگ یئوپ، از تیم محققان کره ای این تحقیق می گوید: «مطالعات اخیر نشان داده که این محلول می تواند باعث رشد مو هم در مردان و هم زنان مبتلا به طاسی شود».
از ۳۸ بیماری که با استفاده از این محلول مورد بررسی قرار گرفته بودند، در پایان ۱۶ هفته، در تعداد موها و قطر فولیکول این افراد افزایش قابل توجهی مشاهده شد. این محققان در پایان به این نتیجه رسیدند که محلول رشد مجدد مو که آن را ADSC-CE نامیده اند می تواند از پتانسیل بالایی برای جایگزینی دیگر استراتژی های رشد مو برخوردار باشد زیرا هم می تواند تعداد موها را افزایش داده و هم قطر آن ها را بهبود بخشد.
منبع: dailymail
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ریزش مو,طاسی,سلول های بنیادی,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا