تشریح وضعیت بهداشتی باشگاه های ورزشی در روزهای کرونایی
1399/03/12 - 20:22
تاریخ و ساعت خبر:
90677
کد خبر:
رئیس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد

تشریح وضعیت بهداشتی باشگاه های ورزشی در روزهای کرونایی

رئیس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: در صورت بازگشایی باشگاه های ورزشی دستورالعمل های بهداشتی، باید در این اماکن رعایت شود تا سلامت ورزشکاران و مربیان به خطر نیافتد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - مجید تاجیک، با اشاره به تدوین پروتکل بهداشتی باشگاه‌های ورزشی از سوی وزارت بهداشت، اظهار کرد: طی این جلسات گزارشی از آخرین شرایط شیوع بیماری در سطح کشور ارائه شده و وضعیت کشور از لحاظ شیوع کرونا به سه بخش قرمز، زرد و سفید تقسیم بندی شده است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت رشته‌های ورزشی پربرخورد و تیمی در شرایط اپیدمی کرونا ممنوع است، توضیح داد: رشته‌های ورزشی همانند کشتی، کاراته، تکواندو و یا ورزش‌های پربرخورد ممنوع و توصیه نمی‌شود.
تاجیک تاکید کرد: افراد می‌توانند ورزش‌های کم خطر تر را با حفظ پروتکل های بهداشتی و رعایت توصیه‌ها انجام دهند.
رئیس گروه بهداشت محیط دانشگاه ادامه داد: مسئولان باشگاه‌های ورزشی باید حفظ رعایت فاصله یک متری را به پرسنل باشگاه و ورزشکاران گوشزد و از ورود افراد مشکوک به بیماری در ورزشگاه‌ها خودداری شود.
وی با بیان اینکه باشگاه‌های ورزشی در دوران اپیدمی کرونا موظف هستند با نصف ظرفیت فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: در دوران شیوع کووید ۱۹ برگزاری مسابقات ممنوع و انجام هر گونه مسابقه‌ای قطعاً با رعایت پروتکل های بهداشتی و صرفاً با اخذ مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.
تاجیک با اشاره به انجام اقدامات بهداشت محیط دانشگاه خاطرنشان کرد: ورزشکاران از دست دادن و روبوسی کردن پرهیز کنند و تا جائیکه امکان دارد از بوفه باشگاه‌ها غذا تهیه نکرده و از غذاهای بسته بندی که مشخصات بهداشتی دارند استفاده کنند.
رئیس گروه بهداشت محیط دانشگاه ضرورت ضدعفونی کردن سطوح مختلف در باشگاه‌ها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: بعد از استفاده هر فردی از دستگاه باید تمامی سطوح و تجهیزات ضدعفونی شود و استفاده از دستگاه‌ها حداقل نیم ساعت فاصله باشد تا ضدعفونی کامل انجام شود.
وی در ادامه با اشاره به این که اطمینان از نظافت باشگاه‌ها خیلی کار ساده ای نیست تاکید کرد: ارزیابی حداقلی محیطی، نحوه مدیریت و یا تجربه‌های دوستان و آشنایان نیز می‌تواند تا حدی این اطمینان را ایجاد کند که وضعیت نظافت باشگاه ورزشی در چه سطحی است.
رئیس گروه بهداشت محیط دانشگاه به ورزشکارانی که در روزهای شیوع اپیدمی کرونا قصد استفاده از باشگاههای ورزشی را دارند، توصیه کرد: حتماً محلول ضدعفونی کننده در باشگاه‌ها دسترس داشته باشید تا در صورتیکه به آلوده بوده سطحی شک داشتید امکان ضدعفونی فوری وجود داشته باشد.
ضرورت استفاده از وسایل شخصی ضروری، پرهیز از استفاده مواد غذایی از بوفه باشگاه‌ها و مصرف آب در بطری‌های یکبار مصرف توصیه دیگر رئیس گروه بهداشت محیط دانشگاه به ورزشکاران بود.
تاجیک گفت: بهتر است ورزشکاران از تی شرت و شلوارهای بلند استفاده کنند و تا جایی که امکان دارد نقاط آزاد بدن کمتر باز و یا در معرض تماس باشد.
وی ادامه داد: باید لباس‌های ورزشی بعد از هربار استفاده نیز شست و شو و ضدعفونی شوند.
رئیس گروه بهداشت محیط دانشگاه تاکید کرد: تهویه باشگاه برای پیشگیری از شیوع کرونا باید حتماً مناسب باشد و حتماً دریچه یا پنجره‌ای برای رد و بدل شدن هوا وجود داشته باشد.
رئیس گروه بهداشت محیط دانشگاه ادامه داد: توصیه اصلی بر این مهم است که ورزشکاران در حداقل زمان ممکن در باشگاههای ورزشی حضور داشته باشند و در حداقل زمان ممکن سعی کنند بیشترین استفاده را از تمرینات ببرند.
تاجیک در ادامه به مسئولان باشگاه‌های ورزشی نیز تاکید کرد که از پذیرش افراد دارای علامت بیماری کرونا پرهیز کنند و یا در صورتیکه پرسنل باشگاه بیمار شدند از آنها بخواهند تا زمان بهبودی کامل در محل کار حاضر نشوند.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کرونا,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا