صدا و سیما بزرگ‌ترین سامانه حجاب کشور را تبلیغ نمی‌کند
1399/03/13 - 11:15
تاریخ و ساعت خبر:
90689
کد خبر:
رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب:

صدا و سیما بزرگ‌ترین سامانه حجاب کشور را تبلیغ نمی‌کند

رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب از استقبال خوب مردم از اولین نمایشگاه مجازی عرضه محصولات حجاب خبر داد و ضمن اعلام تداوم فعالیت این سایت، گفت: از تبلیغ این نمایشگاه در صدا و سیما با صدور نامه‌ای از سوی بازرگانی این سازمان ممانعت شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - نشست خبری تشریح عملکرد اولین نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب رمضان، امروز دوشنبه، ۱۲ خردادماه، با حضور سیدمهدی جوادی، رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب؛میثم نژادرمضانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولید‌کنندگان محصولات حجاب و علی‌رضا حقیقی، مدیر اجرایی مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون، برگزار شد.
در ابتدا سیدمهدی جوادی، رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب، با اشاره به اینکه مقوله حجاب به نماد هویتی تبدیل شده است که منحصر به ایران نیست، گفت: حجاب در دنیا به یکی از پنج نماد هویت اسلامی و مهم‌ترین نمود این نمادها تبدیل شده است. به همین دلیل مجموعه‌ای از حساسیت‌ها را علیه حجاب می‌بینیم و حتی در کشورهایی که داعیه آزادی دارند، شاهد وضع قوانین علیه حجاب هستیم.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری به دلیل شیوع کرونا نمایشگاه قرآن و به طبع آن بخش عفاف و حجاب این نمایشگاه برگزار نشد و به دلیل مشکلات اقتصادی از آبان‌ماه سال گذشته تولید‌کنندگان محصولات حجاب با رکود فروش مواجه بوده‌اند، گفت: همین مشکلات موجب شد که حدود ۳۰ درصد از تولیدی‌های محصولات حجاب تعطیل و تعداد بسیاری از کارگران بیکار شوند. برای مقابله با این مشکلات، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سامانه‌ای را به نشانی hijab۹۹.ir برای فروش آنلاین محصولات حجاب طراحی کرد. از زمان آغاز فعالیت، ۲۰ اردیبهشت‌ماه، تاکنون ۱۰۰ تولیدکننده بیش از هزار و ۵۰۰ کالای خود را در آن بارگذاری کرده‌اند و در حال حاضر به بزرگترین سامانه حجاب در دنیاست.
وی به بازدید بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از نمایشگاه مجازی حجاب اشاره و اظهار کرد: راه‌اندازی این سامانه کمک کرد که عدالت توزیع کالاهای حجاب در کشور محقق شود و مشکل کمبود سکوی عرضه و نظام توزیع کاهش یابد. همچنین، ۲۵ استان و ۱۲۸ شهر از این سایت اقلامی را خریداری کرده‌اند.
رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب از تلاش تولید‌کنندگان محصولات حجاب برای به‌روز بودن و استفاده از فناوری‌های جدید در عرضه محصولات حجاب سخن گفت و اعلام کرد: اکنون انجمن ما یکی از پیشگامان استفاده از فناوری‌های نوین است.
علیرضا حقیقی، مدیر اجرایی مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون، گفت: این مرکز زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در راستای منویات مقام معظم رهبری در بحث عفاف و حجاب به منظور مسئولیت اجتماعی خود فعالیت می‌کند، گفت: با شیوع کرونا، ایده راه‌اندازی استارت‌‌آپ در حوزه نمایشگاه مجازی حجاب مطرح شد که طی سه ماه با فعالیت ۱۵ نفر از ایده به مرحله اجرا رسید و سایت hijab۹۹.ir از نظر امکانات فنی و محتوا خوب است و در رده‌بندی جست‌وجوی گوگل در رده‌های بالا قرار دارد و به زودی بخش طراحان حوزه حجاب به این سایت اضافه می‌شود.
جوادی از تداوم فعالیت این سایت پس از زمان تعیین شده برای نمایشگاه مجازی رمضان(۲۱ خردادماه) خبر داد و گفت: یکی از نواقص محصولات حجاب، تبلیغات و عرضه است، در حالی که انبوه رسانه‌ها در حوزه محصولات و کالاهای ضد حجاب فعالیت می‌کنند. علی‌‌رغم همکاری دو نفر از مسئولان صدا و سیما با پخش تیزر نمایشگاه، با یک نامه از طرف بازرگانی صدا و سیما جلوی تبلیغ نمایشگاه در صدا و سیما گرفته شد.
ضرورت تولید کالای عفیفانه
میثم نژاد‌رمضانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولید‌کنندگان محصولات حجاب، نیز با تأکید بر اینکه نمی‌توان جامعه عفیف داشت اما کالای عفیفانه نداشت، گفت: هنوز ۹۵ درصد پارچه چادری از خارج کشور تأمین می‌شود و باید برای این مسئله چاره‌ای اندیشید.
وی از برگزاری اختتامیه نمایشگاه مجازی رمضانیه حجاب در ۲۱ خرداد‌ماه و افتتاح اولین جشنواره مردمی کالای حجاب «هدی» در همان روز خبر داد و افزود: از مسئولان و دغدغه‌مندان کالای حجاب درخواست داریم که نگاه وسیع‌تری به این مقوله داشته باشند؛ به ویژه اینکه هنوز پس از ۴۰ سال قرارگاه مشخصی برای مقوله حجاب در کشور شکل نگرفته است.
جوادی افزود: علی‌رغم سر و صدای زیادی که در مقوله حجاب در کشور ایجاد می‌شود، هنوز هیچ متولی رسمی وجود ندارد و حتی وقتی تولید‌کنندگان محصولات چادر به سامانه مالیاتی کشور برای پرداخت مالیات مراجعه می‌کنند، محصولات حجاب در این سامانه تعریف نشده است. اتحادیه‌های اقتصادی هم از ما حمایت نمی‌کنند و مدعی می‌شوند که تولیدات شما کالای فرهنگی است و تاکنون از تولید‌کنندگان حجاب حمایت نکرده‌اند و ما را به رسمیت نمی‌شناسند. وقتی هم که بحث کالاهای فرهنگی می‌شود به ما می‌گویند شما کالای اقتصادی هستید. یک بار وزارت ارشاد و کارگروه ساماندهی مد و لباس بیاید و گزارش دهد که به غیر از فعالیت در حوزه مد چه کرده است؟ زمانی شورای عالی انقلاب فرهنگی و سپس وزارت کشور و بعد بخش شورای اجتماعی وزارت کشور مسئول موضوع عفاف و حجاب شدند؛ سؤال ما این است که بودجه‌های اختصاص‌یافته به این مقوله در این سازمان‌ها چگونه و کجا مصرف شدند که نمود اجتماعی ندارد؟
رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب ضمن انتقاد شدید از نبود امکان تبلیغ برای محصولات حجاب، تنها راهکار حمایت از محصولات حجاب را مواجهه با این کالاها بیان کرد و گفت: همان طور که فروشگاه‌های کتاب از مالیات معاف هستند و تبلیغ برای آنها با تخفیف انجام می‌شود، چرا در حوزه حجاب چنین حمایتی از کالاهای حجاب صورت نمی‌گیرد؟
کسی با بیلبوردهای «حجاب صدف است» محجبه نمی‌شود
وی تصریح کرد: با بیلبوردهایی مثل «حجاب صدف است» کسی محجبه نمی‌شود. از جمله اقداماتی که باید انجام شود، توسعه ویترین‌ها و پایگاه‌های فروش، تشکل‌‌سازی فعالان عرصه حجاب و توانمندسازی آنها، ذائقه‌سازی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فعال‌سازی ظرفیت‌های قانونی است. ظرفیت‌ تولید چادر مشکی در داخل کشور وجود دارد و می‌توانیم ۵۰ درصد نیاز داخل را تأمین کنیم.
وی در پایان در پاسخ به این سؤال که چرا با کارگروه ساماندهی مد و لباس همکاری نمی‌‌شود و موازی‌کاری وجود دارد؟ گفت: همکاری ما با کارگروه همیشه در بالاترین سطح ممکن بوده است و همچنان آماده همکاری هستیم، اما بنیاد از حیث قانونی که براساس آن شکل گرفته، پایگاهی که برای آن تعریف شده و از لحاظ شکلی، قدرت و ظرفیت حل موضوعات حجاب را در کشور ندارد و باید اقدام بالادست‌تری صورت گیرد. بنیاد مد و لباس بنیاد عفاف و حجاب نیست، بلکه بنیاد مد است.
ایکنا
انتهای پیام/ز

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
صدا و سیما، حجاب، نمایشگاه مجازی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا