کرونا نوجوانان را کتاب‌خوان کرده است/برنامه های آژانس مطالعه بریتانیا
1399/03/17 - 12:54
تاریخ و ساعت خبر:
90723
کد خبر:

کرونا نوجوانان را کتاب‌خوان کرده است/برنامه های آژانس مطالعه بریتانیا

آژانس مطالعه بریتانیا (TRA) یک سازمان غیردولتی در این کشور در گزارشی جدید از آمار سرانه مطالعه می‌گوید شیوع ویروس کرونا و قرنطینه باعث شده نوجوانان نسبت به گذشته بیشتر کتاب بخوانند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - آژانس مطالعه بریتانیا (TRA) یک سازمان غیردولتی در این کشور در گزارشی جدید از آمار سرانه مطالعه می‌گوید شیوع ویروس کرونا و قرنطینه باعث شده نوجوانان نسبت به گذشته بیشتر کتاب بخوانند.
این آژانس تحقیقاتی که در زمینه مطالعات ادبی و مراکز آموزشی و مطالعه در زمینه کتابخانه‌های عمومی فعالیت می‌کند در گزارش خود به افزایش میزان مطالعه در این کشور اشاره می‌کند.
طبق آمارهای ارائه شده توسط این آژانس نظرسنجی از حدود 2هزار خانواده انگلیسی این نتیجه گرفته شده است که نوجوانان بین 18 تا 24 سال نسبت به سال گذشته بیشتر کتاب‌های غیردرسی مطالعه می کنند.
بر اساس این گزارش حدود 45درصد از نوجوانان بریتانیایی داستان‌های کلاسیک و مستند غیر از کتاب‌های درسی را بیشتر مطالعه می‌کنند در حالی که این رقم در سال گذشته بسیار کمتر بود. نکته جالب در این آمار افزایش علاقه نوجوانان به داستان‌های قدیمی درباره بیماری‌های همه‌گیر مثل رمان طاعون آلبر کامو است.
آژانس غیردولتی انگلیسی می‌گوید در ایام قرنطینه نسبت به دوره قبل از آن علاقه به داستان‌ و رمان در بین قشر نوجوان حدود 1300درصد بوده است که رقمی عجیب محسوب می‌شود. پیش از این ناشران انگلیسی نیز از افزایش فروش این کتاب‌ها خبر داده بودند.
انتشارات پنگوئن اعلام کرده فروش رمان‌های کلاسیک چاپ شده در بریتانیا بیش از 64درصد افزایش داشته است. دابی هیکس (Debbie Hicks) مدیر بخش خلاقیت آژانس مطالعه بریتانیا می‌گوید قرنطینه باعث افزایش کتابخوانی بین نوجوانان شده و چنین فرصتی به این زودی‌ها به دست نخواهد داد. وی اعتقاد دارد احتمالاً در دوران پساکرونا نیز چنین افزایشی را در علاقه به داستان ها نیز شاهد خواهیم بود.
به گفته هیکس آژانس بریتانیایی با راه‌اندازی هشتگ #یک ساعت مطالعه در نظر دارد اواخر ماه آینده کتاب‌هایی برای مطالعه به خانواده‌ها پیشنهاد کند. وی گفت: ما سعی می‌کنیم با این برنامه‌ها خانواده‌ها را در زمینه مطالعه کتاب راهنمایی کنیم. خلاقیت و یادگیری در قرنطینه نباید فراموش شود و جامعه در شرایط کنونی به تداوم برنامه‌های مطالعه نیاز دارد.
ایبنا
انتهای پیام/ز

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کرونا، نوجوان، کتابخوان، سرانه مطالعه، قرنطینه
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا