کابوس هر ایرانی؛ مبادا لوازم خانه خراب شود
1399/04/12 - 19:37
تاریخ و ساعت خبر:
91394
کد خبر:

کابوس هر ایرانی؛ مبادا لوازم خانه خراب شود

بازار لوازم خانگی چند سالی با رکود مواجه بود، ولی با افزایش قیمت بنزین رکود بیشتری بر این بازار حکمفرما شد، به طوری که گرانی بنزین و اخیرا افزایش بی‌سابقه قیمت دلار سبب شد قدرت خرید مردم کمتر از قبل شود. همزمان افزایش میزان تقاضا برای تعمیرات لوازم خانگی بیشتر شده و به ترس و نگرانی مردم از خرابی آن‌ها دامن زده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - بازار لوازم خانگی چند سالی با رکود مواجه بود، ولی با افزایش قیمت بنزین رکود بیشتری بر این بازار حکمفرما شد، به طوری که گرانی بنزین و اخیرا افزایش بی‌سابقه قیمت دلار سبب شد قدرت خرید مردم کمتر از قبل شود. همزمان افزایش میزان تقاضا برای تعمیرات لوازم خانگی بیشتر شده و به ترس و نگرانی مردم از خرابی آن‌ها دامن زده است.
قیمت لوازم خانگی با افزایش زیادی مواجه شده است؛ به طوری که مثلا قیمت جاروشارژی که ۵۰۰ هزار تومان بود یکباره به یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده است!
حامد قدوسی؛ تحلیلگر اقتصادی در رشته توئیتی درباره نگرانی مردم از خرابی و معیوب شدن لوازم خانگی نوشت:
* با افزایش قیمت دلار و دشواری واردات عجیب نیست تصور کنیم خیلی خانواده‌ها اگر یک وسیله بادوام را از دست بدهند. از لپ‌تاپ گرفته تا خودرو و لوازم خانگی را شاید دیگر نتوانند جایگزین کنند.
* در زمان جنگ همین طور بود. یک تلویزیون برای ده سال خراب بود. هر چند ماه یک‌بار راهی تعمیرگاه می‌شد و برای مدتی کار می‌کرد و دوباره خراب می‌شد. پول و امکان کافی برای خرید کالای جایگزین وجود نداشت.
* جنگ تمام شد و واردات و تولید به حالت عادی برگشت. الان تنها چیزی که کمی دلمان را قرص‌تر می‌کند که زندگی آدم‌های عادی جامعه مثل گذشته لنگ نباشد!
*این برداشت چه قدر واقعی است؟ آیا فاصله قیمت لوازم خانگی تولید داخل با کالای مشابه وارداتی بیشتر می‌شود یا نه؟
برترین ها
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اقتصاد ایران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا