راهنمای خرید ظروف آرکوپال
1399/04/12 - 20:17
تاریخ و ساعت خبر:
91415
کد خبر:

راهنمای خرید ظروف آرکوپال

خرید ظرف و ظروف برای منزل علاوه بر آنکه می‌تواند کار جذاب و هیجان‌انگیزی باشد می‌تواند کاری مهم و دقیق نیز به شمار آید. از آنجا که معمولاً ظروف آرکوپال را به صورت روزانه و در مصارف زیادی به کار می‌برند، در این مطلب با ما همراه باشید تا به موضوع راهنمای خرید ظروف آرکوپال بپردازیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - خرید ظرف و ظروف برای منزل علاوه بر آنکه می‌تواند کار جذاب و هیجان‌انگیزی باشد می‌تواند کاری مهم و دقیق نیز به شمار آید. از آنجا که معمولاً ظروف آرکوپال را به صورت روزانه و در مصارف زیادی به کار می‌برند باید به دنبال محصولی از این دسته بود که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و طول عمر بالایی را نیز به دنبال داشته باشد. در این مطلب با ما همراه باشید تا به موضوع راهنمای خرید ظروف آرکوپال بپردازیم و با نحوه خرید و انتخاب درست و هوشمندانه این ظروف آشنا شویم.
تفاوت ظروف آرکوپال با چینی
وقتی صحبت از ظروف آرکوپال می‌شود یکی از اصلی‌ترین مسائل و سؤال‌هایی که در ذهن افراد شکل می‌گیرد این است که ظروف آرکوپال چه فرقی با ظروف چینی دارند. برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که ظروف آرکوپال گونه‌ای از ظروف چینی هستند که زیبایی ظاهری آن‌ها همانند ظروف چینی بوده و استحکام به مراتب بیشتری دارند. ظروف آرکوپال سبک‌تر هستند و تا حدودی نیز شفاف‌تر به نظر می‌رسند. به همین دلیل نیز غالب افراد بین ظروف چینی و آرکوپال، گزینه دوم را انتخاب می‌کنند. در واقع باید بگوییم که ظروف آرکوپال از شیشه نشکن‌تر و از چینی سبک‌تر هستند.








نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که برای تهیه ظروف آرکوپال از مواد اولیه ظروف شیشه‌ای به همراه برخی از مواد معدنی استفاده می‌شود، به همین خاطر نیز نحوه و پروسه ساخت این ظروف بیشتر شبیه به ظروف شیشه‌ای است تا چینی.
تمامی این مسائل در حالی است که ظروف چینی نوعی از سرامیک به حساب می‌آیند به مراحل پخت و آماده‌سازی آن‌ها همانند ظروف سرامیکی است. این یعنی در مرحله اول خاک چینی به صورت گل در می‌آید و بعد از آن هم درون قالب شکل می‌پذیرد. بعد در کوره قرار می‌گیرد و با لعاب خاصی پوشش می‌یابد.
مزایا و معایب ظروف آرکوپال
اگر تصمیم به خرید ظروف آرکوپال دارید باید جوانب متفاوتی را از این محصول بسنجید تا در نهایت بتوانید به شکل هوشمندانه‌ای انتخاب کنید. به طور کلی باید بگوییم که مزایای ظروف آرکوپال به مراتب بیشتر از معایب آن است. وزن سبک این محصول باعث می‌شود که بسیاری از افراد مستقیماً به سراغ ظروف آرکوپال بروند. به همین دلیل هم هست که غالباً استفاده از ظروف آرکوپال برای مصارف روزانه توصیه می‌شود، چراکه امکان جابه‌جایی و شست‌وشو را به مراتب راحت‌تر می‌کند. علاوه بر این وجود رنگ‌های متنوع این محصول که امروزه در بازار موجود هستند نیز تنوع انتخاب را بیشتر می‌کند و به همین دلیل نیز هر کسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند ظروف آرکوپال موردنظر خود را انتخاب کند.








همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم ظروف آرکوپال نسبت به ظروف شیشه‌ای نشکن‌تر هستند و به همین دلیل نیز دردسر‌های کمتری را برایتان به دنبال خواهند داشت. این را نیز به خاطر داشته باشید که ظروف آرکوپال نسبت به بسیاری از ظروف دیگری از دوام، استحکام و ماندگاری بالایی برخوردار است و به همین دلیل نیز می‌توان به عنوان یک گزینه ایده‌آل از آن یاد کرد. در کنار تمامی این مزایا باید به قیمت مناسب آن‌ها نیز اشاره کنیم.
طبیعی است که ظروف آرکوپال نیز مانند هر محصول دیگری در کنار تمامی مزایای خود، معایبی را نیز به دنبال خواهد داشت. یکی از معایب نه چندان مهم این ظروف این است که طراحی‌های مربع شکل آن‌ها ابعاد خیلی بزرگی دارند و به همین دلیل نیز امکان جابه‌جایی و شست‌وشو را برای افراد سخت و دردسرساز خواهد کرد.
نکات خرید ظروف آرکوپال
برای اینکه بتوانید ظروف آرکوپال مناسبی را برای خود انتخاب کنید باید مسائل و نکات متفاوتی را در نظر داشته باشید و در نهایت نیز به انتخابی هوشمندانه دست یابید.
یکی از اصلی‌ترین مسائلی که در زمان خرید ظروف غذاخوری باید در نظر داشت توجه به سایز ظروف است. شما باید به سراغ ظروف آرکوپالی بروید که سایز آن‌ها با فضای کابینت، قفسه‌ها و همین‌طور ماشین ظرف‌شویی‌تان متناسب باشد. احتمالاً شما هم مثل خیلی دیگر از افراد ظروف بزرگ را بیشتر دوست دارید، ولی باید این را هم در نظر بگیرید که مکان و فضای قرارگیری این ظروف در داخل کابینت است و در نتیجه باید فضایی کافی برای آن‌ها وجود داشته باشد.
علاوه بر این توصیه می‌کنیم که به سراغ سرویس‌هایی از ظروف آرکوپال بروید که امکان اضافه کردن و یا جایگزین کردن تکه‌هایی در آن وجود داشته باشد. در چنین شرایطی برای مثال اگر بیشتر به بشقاب و کاسه سوپ‌خوری علاقه و یا نیاز داشته باشید می‌توانید از سایر گزینه‌ها بگذرید و صرفاً هزینه مربوط به همین تکه‌ها را پرداخت نمایید. در نتیجه با انتخاب چنین سرویس‌هایی می‌توانید ترکیب موردعلاقه و البته موردنیاز خود را خریداری کنید.
به خاطر داشته باشید که اگر ظروف آرکوپال شما لب‌پریدگی پیدا کرده و یا خط و خشی بر روی آن شکل گرفت از آن استفاده نکنید. به طور کلی باید بگوییم که لب‌پریدگی‌های موجود در ظروف آرکوپال می‌توانند باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زای بسیاری را در خود جمع کنند و به همین دلیل نیز خطرات و مشکلات بسیاری را به همراه خواهند داشت. علاوه بر این وجود لب‌پریدگی در این ظروف امکان شست‌وشو را به مراتب برایتان سخت‌تر خواهد کرد و می‌توانند باعث مجروح شدن و بریدن لب‌هایتان نیز بشود.
از آنجایی که تنوع ظروف آرکوپالی که امروزه در بازار موجود هستند بسیار زیاد است احتمالاً در زمان خرید این ظروف انتخاب برایتان سخت‌تر خواهد شد. در این رابطه توصیه ما این است که قبل از هر چیز شکل ظاهری موردنظر خود را انتخاب کنید و بعد از آن دست به انتخاب بزنید. برای مثال ببینید که ظروف گرد را ترجیح می‌دهید یا نمونه‌های زاویه‌دار و دالبردار؟ با مشخص کردن این موضوع گزینه‌های پیش روی خود را محدودتر کرده و در نتیجه انتخاب راحت‌تری را مهیا خواهید ساخت.








علاوه بر این شما می‌توانید با شناخت و بررسی سبک‌های مختلف ظروف، مدل ظروف آرکوپال موردنظر خود را نیز انتخاب کنید. امروزه انواع ظروف آرکوپال فانتزی، کلاسیک، مدرن، مجلسی و... در بازار موجود هستند و شما می‌توانید بنا بر سلیقه و همین‌طور نیاز خود از این ظروف خریداری کنید. در این رابطه توصیه‌ای که برایتان داریم این است که سعی کنید به سراغ مدل ظرف‌های آرکوپالی بروید که با سایر ظروف و سبک وسایل موجود در آشپزخانه‌تان هماهنگ باشد.
یکی دیگر از مسائلی که باید در زمان خرید ظروف آرکوپال خود در نظر داشته باشید خوش‌دست بودن و قابل شست‌وشو بودن آن است. همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که با انتخاب ظرف‌هایی بزرگ، زیبایی سفره و میز غذای خود را چند برابر کنند، اما باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که معمولاً این نوع از ظروف چندان خوش‌دست نیستند و در نتیجه نیز نمی‌توان آن‌ها را به راحتی شست‌وشو داد.
امروزه ظروف آرکوپالی که در بازار موجود هستند هم تولید داخل و هم تولید خارجی و وارداتی هستند. به همین دلیل نیز گزینه‌های پیش روی شما کاملاً متفاوت و متنوع بوده و کیفیت‌های مختلفی را شامل می‌شوند. در نتیجه شما می‌توانید با خیال راحت‌تری انتخاب کنید.
برترین ها
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
راهنمای خرید ظروف آرکوپال ، ظروف آرکوپال ، خرید ظروف آرکوپال ، آرکوپال
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا