رهبر معظّم انقلاب فرمودند: مرحوم شهید مطهری قبل از انقلاب یک مقاله‌ مفصلی درباره‌ کتاب «الغدیر» علامه‌ امینی نوشتند و ثابت کردند که الغدیر علامه‌ امینی، وسیله‌ وحدت مسلمین است." />
رهبر انقلاب: کتاب
1399/04/14 - 09:37
تاریخ و ساعت خبر:
91423
کد خبر:

رهبر انقلاب: کتاب "الغدیر" نماد دفاع از امیرالمؤمنین(ع) و تشیع است

رهبر معظّم انقلاب فرمودند: مرحوم شهید مطهری قبل از انقلاب یک مقاله‌ مفصلی درباره‌ کتاب «الغدیر» علامه‌ امینی نوشتند و ثابت کردند که الغدیر علامه‌ امینی، وسیله‌ وحدت مسلمین است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - پنجشنبه 12 تیر و 10 ذی‌القعده مصادف با سالروز بزرگداشت مرحوم علامه امینی مؤلف کتاب ارزشمند "الغدیر" بود. به همین مناسبت به بازخوانی بخشی از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی دربارۀ این عالم بزرگوار و کتاب ارزشمند ایشان با عنوان «الغدیر» پرداختیم.
ایشان کتاب "الغدیر" مرحوم علامه امینی را نماد دفاع از امیرالمؤمنین علیه‌السلام و تشیع دانستند و فرمودند: شما ببینید درباره مباحث مربوط به شیعه، چه کتب استدلاليِ قویای نوشته شده است! کتاب‌های مرحوم «شرف‌الدّین» و نیز «الغدیرِ» مرحوم «علاّمه‌ امینی» در زمان ما، سرتاپا استدلال. (بیانات در دیدار جمعی از روحانیون کهگیلویه و بویراحمد، 17/3/73)
رهبر انقلاب در جایی دیگر به نقل از مرحوم شهید مطهری فرمودند: مرحوم شهید مطهری (رضوان‌اللَّه‌علیه) قبل از انقلاب یک مقاله‌ مفصلی درباره‌ کتاب «الغدیر» علامه‌ امینی نوشتند و ثابت کردند که الغدیر علامه‌ امینی، وسیله‌ وحدت مسلمین است. بعضی خیال می‌کردند کتاب الغدیر ممکن است مایه‌ افتراق بشود. ایشان می‌گوید اگر درست فکر کنیم، درست عمل کنیم و سنجیده پیش برویم، کتاب الغدیر مایه‌ وحدت دنیای اسلام است. برادران اهل سنت ما هم می‌توانند در یک محیط خالی از پیش‌داوری به منابع غدیر مراجعه کنند؛ یا می‌پذیرند، یا نمی‌پذیرند. در هر دو صورت، چه بپذیرند و چه نپذیرند، این معنا مسلّم است که قضیه‌ غدیر هیچ‌گونه جنگ و دعوای بین پذیرنده و نپذیرنده به وجود نمی‌آورد و اختلافات را ایجاب نمی‌کند. برای شیعیان هم همین‌طور است. شیعیان هم خدا را شکر کنند که از طرف پروردگار به نعمت این اعتقاد و معرفت متنعم شدند. آن برادرهایی هم که این حقیقت را قبول نکردند، یا مراجعه نکردند، یا اطلاع ندارند و یا نتوانستند ذهن‌هایشان را قانع کنند، آنها هم اعتقادی ندارند. این، اختلاف و درگیری را ایجاب نمی‌کند. (بیانات در دیدار مردم قم در سالروز عید سعید غدیر خم، 18/10/85)‌
تسنیم
انتهای پیام/ز

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام علی(ع)، امام خامنه‌ای، غدیرخم، عید غدیر خم
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا