چرا دختران و زنان جوان نباید به مدت طولانی و غلیظ آرایش کنند؟!/ مغلوبه شدن سلامتی پوست در رقابت زیباتر دیده شدن
1399/04/15 - 10:55
تاریخ و ساعت خبر:
91452
کد خبر:
طنین یاس پاسخ می دهد:

چرا دختران و زنان جوان نباید به مدت طولانی و غلیظ آرایش کنند؟!/ مغلوبه شدن سلامتی پوست در رقابت زیباتر دیده شدن

برخی از بانوان عادت به آرایش های غلیظ دارند و گاها پیش می آید که برای صرفه جویی در وقت و لوازم آرایشی به سمت مارک هایی با خصوصیت ماندگاری زیاد می روند در حالیکه این لوازم ارایشی از مواد خطرناک شیمیای تهیه شده است که در طولانی مدت نتایجی خلاف نظر مصرف کننده دارند. آسیب هایی چون چرودگی پوست، ترک لبها ، زردی پوست و افسردگی ..
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - روژان زندیه: وقتی صحبت از آرایش کردن های زیاد برخی از بانوان می شود، نخستین چیزی که به ذهن می رسد این است که یک بانوی باوقار و مقید به آموزه های دینی خود را در معرض نمایش عموم نگذاشته و با آرایش زیاد و جلوه گری در اماکن عمومی این فرصت را در اختیار افراد سودجو و نگاه های هرزه و دل های بیمار نمی گذارد تا با له کردن انواع حقوق های فردی، شهروندی و کرامت انسانی او به مقاصد زشت و پلید خود برسند.
از طرف دیگر برخی افراد که مقید به امر به معروف و نهی از منکر هستند این مسئله را در سطح جامعه تاب نیاورده و نخستین عکس العملی که در این زمینه نشان می دهند این است که فرد بدحجابی که آرایش خارج از عرفی داشته است را به اشاعه منکرات اخلاقی و رفتاری در سطح شهر متهم کرده و آسیب هایی که حضور این دست افراد به جامعه وارد می کنند را بررسی کرده و اقدام به نهی از منکر به انواع مختلف خود می کنند.
در این مقاله برآن نیستیم که به چرایی و چگونگی فریضه مهم امر به معروف بپردازیم بلکه سعی در آن است تا انواع برخورد ها با افراد خاطی قانون عفاف و حجاب را مورد بررسی قرار داده و از منظر دیگری به این آسب اجتماعی نگاه کنیم.
روانشناسان و جامعه شناسان و مختصصان علوم دینی نیز هر یک به نوبه خود و بر اساس داشته های علمی حوزه کاری خود به دنبال اقناع بانوان جامعه در رعایت حجاب و عفت ورزی هستند و مردان را به نحوی از بدپوششی و عدم رعایت عفت چشم و زبان باز می دارند اما گویا هر چه می گویند کمتر اثر می کند و هر چه این افراد می شنود کمتر مورد پسند و قبول شان قرار می گیرد.
شاید اگر بانوان ما به عنوان اقشار تحصیل کرده ای که متأسفانه در دانشگاه ها تحصیلات و مطالعات خود را بر پایه علوم غربی بنا نهاده اند از طریق دیگری نسبت به رعایت حجاب و عفاف و از همه مهم تر کمتر آرایش کردن و معقولانه خودآرایی کردن اقناع شوند پاسخ و عکس العملی مناسب تر از نگاه دینی و عرفی به این قضیه بگیرند.
خوب است بانوان کشورم را به این مهم تذکر دهم که آرایش کردن های زیاد و پوشیدن لباس های تن نما و بدن نما و یا حتی لباس های جذب و تنگ در کشورهای اروپایی که شما چشم بسته از آنها تقلید می کنید ، فقط مخصوص برخی از مهمانی ها و آن هم نه برای همه بانوان است . اگر بانوان و زنان کشورهای اروپایی را هنگام ورود به مراکز علمی و فرهنگی یا ادارات ببینید آنها ساده ترین لباس های خود را پوشیده و از کمترین لوازم آرایشی استفاده کرده اند زیرا نگاه مردم به زنان پرآرایش و بدلباس، ناگاه به زن عفیف نخواهد بود!

اگر شما به تیپ زنان اروپایی که به عنوان توریست به ایران سفر کرده اند توجه کنید متوجه می شوید که هیچ کدام از آنها لباس های بدن نما و تنگ نپوشیده اند و آرایش ندارند! حتی دیده شده است که به فرهنگ کشور ما احترام گذاشته و سعی می کنند نزدیک ترین لباس ها را به عرف جامعه ما بپوشند و مانند ما رفتار و اعمال خود را کنترل کنند!.
از بعد دیگر در دانشگاه ها و مراکز علمی این کشورها نیز لباس های متحدالشکل و فرم های تصویب شده ای توسط دانشجویان رعایت می شود که گاها بسیار هم سختگیرانه است، چیزی که به نظر می رسد وزارت علوم ما و دانشگاه های ما جرأت اجرای آن را نداشته و ندارند!
اما متـأسفانه در ایران اسلامی ما بانوان با تأثیرپذیری از برنامه های شبکه های ماهواره ای و تبلیغات تلویزیونی و سلبریتی هایی که فقط در دنیای مجازی می توانند لایکی را برای خود به هر نحوی بخرند! با استفاده زیاد از لوازم آرایش، ایران را به عنوان کشور هدف بزرگ ترین کارخانه جات ساخت لوازم آرایشی و پیرایشی تبدیل کرده اند و در طول سال میلیاردها دلار از کشور خارج می کنند.
این گزافه نیست که بيشترين آمار مصرف لوازم ارايشي در جهان متعلق به منطقه خاورميانه و کشورهاي عربي است. کشورهاي بزرگ توليد کننده مثل آلمان، انگليس، فرانسه و ايتاليا سعي مي کنند بازاري در کشورهاي آسيايي پيدا کنند. به همين خاطر با استفاده از تبليغات فراوان و عرضه بالاي محصولات خود با قيمتهاي ارزان سعي در جلب مشتري دارند.
فارغ از همه مسائل و ایراداتی که از بعد روانشناسی، جامعه شناسی، دینی و عقیدتی و ..بر مصرف کنندگان زیاد لوازم آرایش گرفته می شود آیا این افراد با خود فکر کرده اند که در صورت پذیرش اجتماعی این قضیه چه میزان به خود و سلامت بدنشان ضرر زده اند؟ آیا این افراد با خود اندیشیده اند که چرا در بین زنان معقول و عادی اروپایی به جای جنگ بر سر زیبایی و جلوه گری، رقابت بر سر راحت فعالیت کردن اجتماعی و بهره مندی از ظرفیت های علمی و روحی شان است؟ آیا دختران ایرانی می دانند که آرایش کردن های زیاد 15 خطر جبران ناپذیر یا سخت جبران برای شان به همراه دارد؟
محصولات آرایشی به‌طور معمول نباید بیشتر از ۳ الی ۴ ساعت روی صورت و دیگر اجزای آن باقی بماند،‌ چون همین گذر زمان راه تنفس پوست را بسته و با تجمع آلودگی‌ها در تمام نقاط صورت موجب بروز آکنه، جوش‌های سرسیاه و کدر و افتاده شدن پوست در طولانی‌مدت می‌شود. اما در کنار این توصیه عده زیادی از ماندگاری ضعیف محصولات آرایشی و نامرتب و پاک شدن زود به زود آنها از روی صورت خود شکایت دارند،‌ به‌همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده محصولات آرایشی دنیا دست به طراحی محصولاتی با ماندگاری بالا حتی تا ۲۴ ساعت زدند؛ محصولاتی مختص ورزشکاران و افرادی که در قسمت صورت دچار تعریق می‌شوند و البته مناسب تابستان و شنا کردن در این فصل گرم. محصولات آرایشی ضدآب و ۲۴ساعته در شرایط عادی دوام و ماندگاری بیشتری دارند به همین دلیل است که خیلی‌ها حتی برای مصارف روزانه خود هم سراغ این محصولات می‌روند. اما این تغییر در فرمولاسیون مواد آرایشی در کنار تنها مزیت خود یعنی دوام بیشتر، می‌تواند برای پوست و زیبایی شما گران تمام شود. به‌علاوه اینکه این محصولات با عنوان‌های ضدآب و ۲۴ساعته تنها تحمل رطوبت‌هایی مانند باران و تعریق بر اثر فعالیت‌هایی چون ورزش کردن یا کار سنگین را خواهند داشت پس بهتر است از آنها انتظار بیشتر مانند ماندگاری هنگام شنا کردن و شیرجه زدن در آب را نداشته باشید.
خراب شدن پوست سالم، چروکیدگی پوست، جوش،خطرات آرایش،آسیب لبهاذ،ضعف ناخن ها، موانع رشد مو،عفونت چشم، خطرات آرایش، رنگ و رو رفتگی پوست، اختلالات پوستی، آلرژی پوستی، سردرد، پف زیر چشم، خطرات آرایش، افسردگی، اختلال تنفس، سرطان از این دست آسیب ها و بیماری هاست.
در تبلیغ لوازم آرایشی بیشترین مانوری که داده می شود بر فواید آنها برای پوست و مو است. در حالی که استفاده طولانی مدت از پودرها و کرم های آرایشی حاوی مواد شیمیایی و گاها غیربهداشتی هستند که به خاطر ماندگاری زیاد برای پوست و مو ضررهای زیادی دارد. یکی از این عوارض چروک شدن پوست مخصوصا زیر چشمان است! در برخی از موارد دخترهای جوان برای پوشاندن "جوش" یا "لک" های صورت شان اقدام به استفاده از لوازم آرایشی و مخصوصا گریم می کنند که همین مواد بعد از مدتی خودش تولید لک های قهوه ای و سفید رنگ و جوش های ریز و زیرپوستی می کند. همینطور ناخن ها و لب ها نیز با استفاده زیاد از لاک یا رژ لب نه تنها رنگ طبیعی خود را از دست می دهند بلکه لب ها با از دست دادن چربی طبیعی ترک خورده و از لطافت و زیبایی آن کاسته می شود.
از طرف دیگر شاید با این موضوع رو به رو شده باشید که فرد پرآرایش بعد از مدتی رنگی زرد پیدا می کند و کم حوصله می شود برای جبران چنین مسئله ای بیشتر از گذشته به سمت لوازم آرایش می آید یا حتی مارک لوازم آرایشی خود را تغییر می دهد غافل از اینکه زردی رنگ، افسردگی و اختلال تنفسی و پف زیرچشم از عوارض استفاده از لوازم آرایشی است.
از لحاظ علمی ثابت شده که مواد شیمیایی موجود در محصولات شیمیایی سردرد ایجاد می کند پوشاندن صورت بخصوص پیشانی با کرم بطور ناگهانی احتمال میگرن، گیجی ،حالت تهوع و استفراغ را بالا میبرد که خستگی و ضعف را درپی دارد در واقع بوی لوازم آرایشی باعث سردرد می شود. خب است این را بدانیم که اطراف چشم نسبت به مواد شیمیایی زودتر واکنش نشان می دهند هیچکسی تیرگی های زیر چشم را دوست ندارد ،مطالعات نشان داده علاوه برخواب نامنظم مواد آرایشی نقش مهمی را درپف زیر چشم دارد که پوشاندن آن با آرایش باعث تشدید می شود و سالیسیلیت موجود در لوازم آرایشی تنفس را دچار مشکل و حتی منجر به آسم می کند و روی ریه ها تاثیر می گذارد.
و در نهایت یکی از نتایج مهلک بدست آمده در استفاده لوازم آرایشی بیماری های کشنده ای مثل سرطان است برای اینکه لوازم آرایشی ضد آب درست کنند مجبور به استفاده بیشتری از مواد شیمیایی هستند که سرطان سینه، پوست و خون را شدت می دهد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
آرایش افراطی، مضرات ارایش غلیظ ، زنان آسیایی
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا