مسئولان به شاغلان در کسب و کارهای خانگی توجه کنند/  موفقیت امروزم را مدیون حمایت های بی دریغ همسرم هستم
1399/05/06 - 09:47
تاریخ و ساعت خبر:
91996
کد خبر:
یک بانوی هنرمند شاهرودی:

مسئولان به شاغلان در کسب و کارهای خانگی توجه کنند/ موفقیت امروزم را مدیون حمایت های بی دریغ همسرم هستم

یک بانوی هنرمند شاهرودی، خواسته اش از مسئولان به بانوانی که در حال کار و تلاش در حوزه مشاغل خانگی و‌ خرد هستند این است که بانوان را نیز همچون مردان مورد حمایت قرار دهند تا بتوانند کسب و کارشان را رونق دهند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از سمنان، زکیه زکی: مشاغل و کسب و کارهای کوچک خانگی امروزه راهی برای ایجاد اشتغال پایدار در سراسر دنیا شدت است.
مشاغل خانگی فواید و مزایای بسیاری در رونق اقتصاد دارد و معضل بیکاری از این طریق رفع می شود؛ بنابراین علاقه کندانسور به این مشاغل می توانند با در اختیار داشتن سرمایه ای اندک و فراهم کردن ابزار اولیه و اساسی آن برای خود شغلی ثابت و زود بازده دست و پا کنند.
مشاغل خانگی امروزه نظر افراد زیادی از مردم در سنین و قشرهای مختلف به ویژه بانوان را به خود جلب کرده است و به عبارتی دیگر طرفداران بسیار زیادی دارد و همچنان در حال گسترش و رواج در سراسر کشور است.
در ادامه با بانویی آشنا می شوید که در رسته مشاغل خانگی با راه اندازی کسب و‌ کارهای مختلف توانسته است برای خود درآمدی ثابت و بدون دردسر ایجاد کند.

این بانو خدیجه جلالی، متولد ۱۳۵۴، متأهل و دارای چهار فرزند و اصالتا شاهرودی است که دستی بر آتش هنر خیاطی، چرم دوزی، کیف دوزی، معرق با ساقه های گندم، میوه خشک کردن، مرواریدبافی، شیرینی پزی و آشپزی دارد و این ضرب المثل که «از هر انگشتش یک هنر می ریزد» در مورد بانو جلالی حقیقتا صادق است و وی از سن ۱۶ سالگی نخستین هنر را یعنی خیاطی آموخته است و از همان سال تا کنون با اراده ای پولادین مشغول کار و فعالیت است.

جلالی این بانوی خوش ذوق و هنرمند شاهرودی می گوید: از سال۷۰ پس از حضور در دوره های آموزشی خیاطی این هنر را آموختم و پس از سالها کار در این حرفه در سال ۸۹ تا به اکنون مشغول آموزش خیاطی به علاقه مندان به این هنر در پایگاه بسیج محل زندگی ام هستم.
وی اضافه کرد: بنده به عنوان فردی که مشغول شغلی خانگی در کنار خانه داری، همسرداری و فرزندداری هستم به دیگر بانوان توصیه ام این است زنی موفق است که چند بعدی باشد و این کار سختی نیست و می توان از لحظه لحظه زندگی استفاده کرد و به عنوان یک بانو در کنار یک همسر خوب بودن برای شوهر و یک مادر نمونه بودن برای فرزندان به حرفه ای علاقه مند شد و از طریق آن کسب درآمد کرد و به تفریح و ورزش و دیگر امور نیز پرداخت.

بانو جلالی می گوید: بنده سرمایه چندان زیادی برای آغاز کار در حرفه های مختلف نداشتم، برای مثال خیاطی را با چرخ خیاطی معمولی انجام می دهم، کارهای چرم نیز که همگی دست دوز هستند و یا میوه را با بخاری خشک می کنم و دستگاه میوه خشک کن ندارم و تابلوهای معرق را نیز با استفاده از شاخه های گندم درست می کنم.
وی افزود: من عاشق کار کردن هستم و هر کدام از این کارهایی را که نام بردم با عشق و علاقه انجام می دهم و این کار را نیز تا زمانی که توان انجامش را داشته باشم ادامه می دهم.

بانو جلالی خواسته اش از مسئولان به بانوانی که در حال کار و تلاش در حوزه مشاغل خانگی و‌ خرد هستند این است که بانوان را نیز همچون مردان مورد حمایت قرار دهند تا بتوانند کسب و کارشان را رونق دهند.
وی که موفقیت امروزش را مدیون حمایت های بی دریغ همسرش می داند می گوید: بانوان قشری سخت کوش و پرتلاش هستند که محدودیت های مختلف نمی تواند آنها را از ادامه راه باز دارد.

این بانوی پرتلاش بهترین حاصل و نتیجه کارهایش را آموزش رایگان به افراد علاقه مند به هنرهایی که آموخته است می داند و اضافه می کند: خوشحالم که می توانم مثمر ثمر باشم و برای تحقق این امر نیز هر ساله در اردوهای جهادی شرکت می کنم و در بخش آموزشی به بانوان مناطق محروم هنرهای مختلفی که خود آموخته ام را به صورت رایگان آموزش می دهم.
حمایت از فعالان و تلاشگران حوزه مشاغل خانگی یکی از راهکارهای اثرگذار در رونق تولید، اقتصاد و تحقق شعار سال به نام جهش تولید است و مسئولان امر باید به این حوزه بیش از پیش توجه کنند و این فعالان را در زیر چتر حمایتی خود قرار دهند.
in-bottom:10px; margin-right:10px; margin-left:10px;height:500px; width:400px; ' />








انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کارآفرین، بانوان کارآفرین، کارخانگی، زنان هنرمند، اقتصاد مقاومتی،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا