مطلبی نژاد بانوی هنرمند سمنانی در عرصه میناکاری است وی با اشاره به اینکه سرمایه ابتدایی برای ورود به این شغل 300 تا 500 هزار تومان است گفت: ما تلاش خود را برای احقاق رسیدن به اقتصاد مقاومتی کرده ایم اما در سال جهش تولید از مسئولان انتظار داریم با ارائه تسهیلات کم بهره از تولید کنندگان حمایت های لازم را به عمل آورند." />
مسئولان با حمایت و اعطای تسهیلات کم بهره به کارآفرینان سال
1399/05/13 - 11:49
تاریخ و ساعت خبر:
92199
کد خبر:
گفت وگوی طنین یاس با بانوی هنرمند میناکار

مسئولان با حمایت و اعطای تسهیلات کم بهره به کارآفرینان سال " جهش تولید " را عملیاتی کنند

مطلبی نژاد بانوی هنرمند سمنانی در عرصه میناکاری است وی با اشاره به اینکه سرمایه ابتدایی برای ورود به این شغل 300 تا 500 هزار تومان است گفت: ما تلاش خود را برای احقاق رسیدن به اقتصاد مقاومتی کرده ایم اما در سال جهش تولید از مسئولان انتظار داریم با ارائه تسهیلات کم بهره از تولید کنندگان حمایت های لازم را به عمل آورند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - از سمنان، معصومه مطلبی نژاد، ۳۶ ساله ساکن شهرستان سمنان و دارای ۲ فرزند است، این بانوی هنرمند سمنانی هنرش میناکاری و فیروزه کاری بر روی ظروف مسی است.
با این بانوی توانمندی سمنانی گفت و‌گویی خواندنی ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید و بیشتر با او و هنرش آشنا می شوید.
مطلبی نژاد می گوید: همیشه با خود فکر می کردم که آیا می شود با سرمایه ای اندک کاری کرد که هم درآمد حاصل از آن کمک خرج معیشت خانواده ام باشد و هم اینکه از روزهای زندگی و زمان های سپری شده بهترین استفاده را ببرم.
وی اضافه می کند: تحصیلات دانشگاهی ام کارشناس علوم اجتماعی است و مدتی را هم به آموزش رباتیک پرداختم که به علت عدم حمایت از سوی بعضی نهادها این کار را رها کردم تا اینکه در بهمن ۹۸ توجهم به هنر دستی میناکاری و فیروزه کاری جلب شد و تصمیم به شرکت در کلاس های آموزشی مختلف گرفتم و پس از گذراندن دوره های آموزشی تصمیم گرفتم ظروف میناکاری و فیروزه کاری تولید و آن را به بازار عرضه کنم.

این بانوی هنرمند می گوید: سرمایه اولیه بنده برای ورود به این کار ۳۰ میلیون ریال بود که با این مبلغ وسایل اولیه و‌مورد نیاز برای کار میناکاری را از اصفهان خریداری کردم و خوشبختانه پس از مدت کوتاهی کار موفق شدم نظر مشتریان بسیاری را جلب کنم.
مطلبی نژاد افزود: اما بخش اصلی کار من پس از پیشنهاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان سمنان جهت مدیریت کارگاه تولیدی میناکاری آغاز شد و اکنون در این کارگاه علاوه بر انجام کارهای تولیدی میناکاری به آموزش افراد علاقه مند به این حرفه در این کارگاه نیز مشغول هستم و در حال حاضر ۱۱ نفر از بانوان علاقه مند به میناکاری را آموزش می دهم و تصمیم دارم بانوان دیگر به ویژه زنان سرپرست خانوار و مستضعف را نیز آموزش دهم تا بتوانند از این طریق درآمدی برای خود کسب کنند.

وی عنوان کرد: یک بانو با حفظ تمام شونات اسلامی می تواند در جامعه بسیار نقش اثرگذاری داشته باشد و به عقیده من حجاب و عفاف نه تنها محدودیت نیست بلکه با رعایت و حفظ آن می توان در هاله ای از امنیت و آسایش و مصونیت به مدارج عالی دست یافتند؛ چه آنکه بانوان بسیاری در کشورمان به این مهم دست یافته اند.
این بانوی خوش ذوق و توانمند سمنانی همراهی و تشویق همسرش را در موفقیت هایش بسیار موثر می داند و می گوید: اگر همراهی همسرم نبود نمی توانستم به موقعیتی که اکنون در آن قرار دارم دستیابم.
بانو مطلبی نژاد در ادامه از مسئولان خواسته اش را اینگونه بیان می کند که در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده است مسوولان امر با اعطای تسهیلات کم بهره و حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان موجبات رونق کسب و کار این قشر تلاشگر را فراهم کنند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مطلبی نزاد،میناکاری ، سال جهش تولید، اقتصاد مقاومتی، زنان سرپرست خانه وار، مشاغل خانگی،
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا