متخصص ریشه کنی آبله: کرونا دست کم تا ۴ سال دیگر با ماست
1399/05/15 - 19:52
تاریخ و ساعت خبر:
92300
کد خبر:

متخصص ریشه کنی آبله: کرونا دست کم تا ۴ سال دیگر با ماست

یکی از پزشکان سابق سازمان بهداشت جهانی که در ریشه کنی ابله مشارکت داشت می گوید مبارزه با کووید ۱۹ دست کم تا چهار سال دیگر ادامه دارد و این ویروس به این زودی ها از بین نمی رود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - یکی از پزشکان سابق سازمان بهداشت جهانی که در ریشه کنی ابله مشارکت داشت می گوید مبارزه با کووید ۱۹ دست کم تا چهار سال دیگر ادامه دارد و این ویروس به این زودی ها از بین نمی رود.
دکتر لری بریلیانت اپیدمیولوژیست اهل کالیفرنیا در مصاحبه ای که اخیرا با نشریه USA Today انجام داده اضافه کرده که سال های آتی کاملا هم مملو از حس ناامیدی و خسران نیست چراکه بالاخره یک واکسن موثر برای کرونا ساخته می شود.
از حالا تا چهار سال دیگر ما همچنان درگیر این ویروس خواهیم بود اما شرایط مثل امروز نخواهد بود.
به گفته او شرایط مثل ریشه کنی ابله یا فلج اطفال خواهد بود؛ یا مثل تب زرد که در برخی کشورها وجود داشت و در برخی دیگر خیر!
دکتر بریلینت که جزو تیم ریشه کنی ابله در دهه ۱۹۷۰ میلادی بوده حالا ریاست هیئت مشاور مقابله با پاندمی را در آمریکا بر عهده دارد.
به گفته او از همان ابتدا انتظار می رفت که افزایش قابل توجهی در تعداد مرگ و میر و ابتلا در آمریکا اتفاق بیافتد. هم اکنون ۴.۷ میلیون نفر در خاک آمریکا به کووید ۱۹ مبتلا هستند و بالغ بر ۱۵۵ هزار آمریکایی نیز جان خود را به خاطر این بیماری از دست داده اند.
دکتر بریلینت گفته چالش های پیش رو از جمله بازگشایی مدارس، انتخابات و فصل آنفلوانزا می تواند شرایط را بغرنج تر کند.
این صحبت ها در حالی مطرح می شوند که دکتر آنتونی فائوچی دانشمند ایمنی شناسی در آمریکا پیشتر گفته بود یا آمار مبتلایان به کووید در آمریکا باید به زیر ۱۰ هزار مورد در روز برسد یا در پاییز فاجعه ای رخ می دهد.
دکتر فائوچی روز دوشنبه این هفته اظهار داشت که موارد ابتلا به کووید ۱۹ باید به سرعت پایین بیایند تا امکان کنترل پاندمی تا پایان سال فراهم شود.
روزیاتو
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کرونا,
اخبار مرتبط
ارسال نظر
  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اخبار پر بحث
بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
نخستین پایگاه خبری تحلیلی زنان کشور
پست الکترونیکی:
info [at] tanineyas [dot] ir
طراحی و اجرا الکا